Woerts onthult: “Een geweldige stunt van Ajax”

Foto: Woerts onthult: “Een geweldige stunt van Ajax”

Ajax heeft deze week het nieuwe thuisshirt gepresenteerd, inclusief het oude logo. Volgens sportmarketeer Chris Woerts is de belangstelling vanuit de achterban gigantisch.

“Het shirt wordt als een dolle verkocht”, vertelde Woerts donderdagavond in De Oranjezomer. “Het is een geweldige stunt van Ajax. Alleen vandaag zijn er al meer dan tienduizend shirts verkocht. Ze zijn niet aan te slepen. Ook worden ze nu extra vanuit China ingescheept.”

Woerts vervolgt: “Het is een geweldige marketingsstunt van Ajax voor de supporters, want die smeken al jaren om de terugkeer van het oude logo. Het is een nostalgisch shirt geworden, echt fantastisch. Ajax behoort nu in de groep met clubs als Bayern München, Juventus en Real Madrid als tear one club en dat betekent dat het shirt nu overal wereldwijd wordt verkocht. In iedere winkel van Adidas.”

Johan Derksen vindt het verstandig dat Ajax luistert naar de aanhang. “Ik vind het werkelijk waar misdadig dat er passanten bij clubs langs komen die shirts gaan veranderen. Dat zijn van die mensen die iets moderner willen. Een shirt is niet van een meneertje bij de club, maar van de totale groep supporters die aan die club vastzitten.”

Had je dat verwacht?

  • Ja
  • Nee
1127+ Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie