Olivier Kahn ziet geen reden tot paniek: ‘Focussen op het kampioenschap’

Foto: Olivier Kahn ziet geen reden tot paniek: ‘Focussen op het kampioenschap’

Bayern München werd dinsdagavond verrassend uitgeschakeld door Villareal in de kwartfinale van de Champions League. De Duitse topploeg kon een 1-0 nederlaag niet ongedaan maken in de Allianz Arena en bleef steken op 1-1. De Spanjaarden kwamen pas enkele minuten voor tijd op gelijke hoogte en de uitschakeling kwam dan ook hard aan bij de Duitsers.

De Duitse media was dan ook niet mals voor der Rekordmeister. Met name het transferbeleid en de breedte van de selectie werden stevig bekritiseert. Zo meldde onder meer Kicker dat Bayern verse krachten nodig heeft. “De Duitse recordkampioen draait dit seizoen met veertien spelers van topklasse, onder die categorie wordt het al heel snel minder. Om de concurrentiestrijd te bevorderen, zijn meer gelijkwaardige spelers nodig.”  

Juiste conclusies trekken

Oliver Kahn, directeur van Bayern, was uitermate teleurgesteld in het resultaat en liet dat in een reactie op Twitter weten. “Een zeer bittere en teleurstellende avond voor ons en alle fans. Onze spelers gooiden alles erin en geloofden altijd in doorkomen. Deze confrontatie hebben we niet in München verloren. Toch zijn we voor de tweede keer op rij uitgeschakeld in de kwartfinales van de Champions League.” Toch vindt Kahn het nog te vroeg om in te grijpen en moet er volgens de directeur de juiste conclusies worden getrokken. “Het is nu zaak om de juiste conclusies te trekken, om de koers uit te zetten voor het komende seizoen. Eerst is het tijd om ons volledig op het kampioenschap te concentreren.”

Bayern Munchen dendert door in de Bundesliga en wint van Arminia Bielefeld! Een odd van 1.18!


Moet Bayern investeren in nieuwe spelers?

  • Ja
  • Nee
30+ Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie