Thuiswedstrijden van PSV worden doorgaans gespeeld in een uitverkocht stadion, maar toch worden er regelmatig lege stoeltjes gespot. De Eindhovense club onderneemt actie om dit probleem aan te pakken.
Club baalt van huidige situatie
Gemiddeld blijft één op de tien stoeltjes leeg tijdens een thuiswedstrijd van PSV. Dat is natuurlijk vervelend voor supporters die geen plekje in het Philips Stadion hebben bemachtigd. Dat zijn er nogal wat, aangezien de club met een wachtlijst van ruim achtduizend mensen werkt. Supporters worden daarom in de gelegenheid om hun ticket aan iemand anders te geven óf om de plek aan PSV terug te verkopen via een zogenoemde re-sale.
PSV heeft besloten om de regeling voor re-sale te versoberen. Er mogen nu nog maximaal drie wedstrijden worden verkocht en de opbrengst daalt, maar stelt commercieel directeur Frans Janssen in het Eindhovens Dagblad: “Wel geven we mensen nu de absolute garantie dat ze hun geld terugkrijgen, als ze hun stoel een, twee of drie keer aan ons aanbieden. Doen ze dat drie wedstrijden, dan krijgen ze dus vijftien procent van het aankoopbedrag terug.”
Janssen vervolgt: “Niet dat we hopen dat mensen dit massaal gaan doen, want we vinden het fijner als onze trouwe supporters er altijd zijn. Maar het kan soms voorkomen dat iemand niet kan komen en dan is het voor het aanzicht en de sfeer veel beter om de plek bezet te hebben. Veel van onze supporters balen enorm van lege stoelen en wij als directie net zo hard.”
Een goede zet van PSV?
- Ja
- Nee