Van Gaal: “Denk dat het publiek heeft genoten” Klaas Jan van der Veen Volg ons Gepubliceerd op: 29 mrt 2022, 21:36 Foto: © Pro Shots Louis van Gaal is zeer te spreken over de vechtlust van het Nederlands elftal. Volgens de zeventigjarige bondscoach dwong Oranje daarmee een 1-1 gelijkspel af tegen Duitsland, dat voor rust domineerde. NOS-verslaggever Jeroen Stekelenburg vroeg na afloop wat Van Gaal zijn spelers heeft meegegeven. “Dat gaat jullie niks aan”, counterde de bondscoach. “Dat gaat veel verder dan wat ik voor de camera kan zeggen. Ik vind dat we een fantastische week achter de rug hebben. We hadden twee keer kunnen winnen.” “Tegen Duitsland vind ik een gelijkspel niet zo slecht. Ik denk dat het publiek heeft genoten van de strijd. Of een gelijkspel misschien niet eens zo slecht is voor deze groep? Nee, daar ben ik het niet mee eens. Voor het proces zou het beter zijn geweest als we ook deze wedstrijd hadden gewonnen”, aldus Van Gaal. Zware avond voor Memphis Van Gaal zag een aantal internationals worstelen, met name voorin. “Ik snap wel dat Memphis Depay het geen leuke wedstrijd vond, want hij had weinig de bal. Wij waren niet balvast, zeker in de eerste helft niet. De jongens die dat normaal wel zijn en de ballen moeten geven aan Memphis en Malen waren niet zuiver in de passing, dus we kwamen weinig aan aanvallen toe in de eerste helft.” Daar voegt Van Gaal aan toe: “Ondanks het overwicht van de Duitsers in de eerste helft zou 0-0 bij de rust niet gek zijn geweest. Duitsland was wel erg balvast, maar ik denk dat wij verdedigend goed stonden en niet veel kansen weggaven ondanks hun veldoverwicht. In de tweede helft knokken we ons terug en dankzij Frenkie de Jong kunnen we ons onder de druk van Duitsland uit voetballen. Het publiek was ook geweldig in de tweede helft. Wij maakten een fantastisch doelpunt en hadden ook nog een penalty kunnen krijgen, dan winnen we deze wedstrijd ook nog gewoon.” Wint Oranje de Nations League-groep? De odd is 2.25! Louis van Gaal analyseert er bij @JeroenStekel heerlijk op los. Kort samengevat: “Fantastische week achter de rug. In één week het systeem geïmplementeerd. En we hadden twee keer kunnen winnen.”#neddui pic.twitter.com/5QP5ZBUdVt — NOS Voetbal (@NOSvoetbal) March 29, 2022 Deel op sociale media: Laatste nieuws Premier League 23:44 11+ ‘Van Hecke zet handtekening in Londen’ Eredivisie 23:31 10+ ‘Europese grootmacht dacht aan Noppert’ Eredivisie 23:15 32+ ‘AZ en Nevland shoppen bij FC Groningen’ Oranje 23:00 22+ Van Dijk reageert: “Laatste eindtoernooi?” Eredivisie 22:45 82+ ‘Ontslag Van Persie pas het begin bij Feyenoord’ Oranje 22:30 14+ Koeman doet belofte: “Zo weinig mogelijk” LaLiga 22:16 33+ Pérez wint: Dumfries zeker van toptransfer Eredivisie 22:05 66+ “Van Persie mocht zijn handjes dichtknijpen” Oranje 21:45 94+ Koeman onthult basisspelers bij Oranje Eredivisie 21:33 254+ ‘Rigaux betrapt op grote Feyenoord-leugen’ Exclusief 21:23 64+ Slot, Schreuder of verrassing: wie volgt Van Persie op bij Feyenoord? Eredivisie 21:12 12+ Feyenoord bevestigt ontslag Van Persie Serie A 21:03 49+ ‘Giménez verrast met pikante transfer’ Eredivisie 20:48 247+ ‘Dick Schreuder neemt Feyenoord-besluit’ Eredivisie 20:23 769+ ‘Sensationele stunt met nieuwe Feyenoord-trainer’ WK 2026 20:20 81+ Grote zorgen om Eriksen vlak voor WK Eredivisie 20:04 261+ ‘PSV slaat transferrecord aan diggelen’ Eredivisie 19:47 123+ ‘Van Persie dagen geleden al ontslagen’ Eredivisie 19:31 674+ ‘Eenhoorn al gespot met opvolger Van Persie’ Eredivisie 19:15 1729+ ‘Ook Shaqueel van Persie weg bij Feyenoord’