Engelse media gaan los over Van de Beek: ‘Bizar’

Foto: Engelse media gaan los over Van de Beek: ‘Bizar’

Donny van de Beek maakte gisteren zijn eerste minuten in het shirt van Manchester United en scoorde gelijk voor zijn nieuwe club, maar de Red Devils gingen wel heel erg pijnlijk met 1-3 onderuit tegen Crystal Palace. De grootmacht krijgt vandaag dan ook veel kritiek.

Dat geldt overigens niet voor de oud-Ajacied; een lichtpuntje in de duisternis aan de kant van United. Het wordt echter ‘bizar’ genoemd dat alleen de middenvelder wat probeerde te creëren op Old Trafford. Manchester Evening News deelt dan ook een 7 uit aan Van de Beek als rapportcijfer, waarmee hij alle andere spelers van de Mancunians verslaat: “Hij maakte de 1-2. Hij had in de basis moeten staan.”

The Sun sluit zich daarbij aan, ook het boulevardblad noemt de Oranje-international de beste speler aan de kant van United… “De Nederlander had graag een beter resultaat gezien bij zijn debuut, maar individueel had hij zich geen betere start kunnen wensen. Met een zelfverzekerde afwerking gaf hij United weer een sprankje hoop op een comeback, voordat Zaha de derde goal van Palace maakte.” ESPN geeft Van de Beek eveneens een 7: “Hij greep zijn kans fantastisch en gaf United een sprankje hoop laat in de wedstrijd.”

Mail on Sunday vindt dat oefenmeester Ole Gunnar Solskjaer méér aankopen moet doen: “De verrichtingen van Van de Beek, de enige aankoop tot dusver, bewijzen dat Manchester United meer versterkingen nodig heeft, met name achterin. We wisten van tevoren reeds dat Manchester United niet goed genoeg is om voor het kampioenschap te gaan, maar zonder versterkingen zullen ze niet eens in de top vier eindigen.”

Commentator Sam Matterface van talkSPORT is lovend over Van de Beek: “Ik heb hem bij Ajax veel gezien en eenmaal in het strafschopgebied slaagt hij er altijd in om de bal met de binnenkant van zijn voet in het doel te plaatsen.” Gary Lineker is het daar roerend mee eens, hij tweette gisteren: “Donny on the money, een geweldige goal van Van de Beek bij zijn debuut.

Lees meer

Deel op sociale media:

Laatste nieuws

20:42
1+
Oranje na moeizame voorbereiding: “Of ik minder vertrouwen heb?”
20:28
9+
Koeman laat zich uit over blessure Verbruggen: “Wie er anders keept?”
20:14
13+
Koeman weet welke spits gaat starten: “Als ik nu nog twijfels zou hebben…”
20:05
21+
NOS in zak en as na nieuws over WK op televisie
19:59
4+
Oranje moet zich aanpassen: “Niet te veel over praten”
19:47
13+
‘Grote Oranje-schande van 80 miljoen’
19:30
11+
Zorgen om Nederlandse basispion richting Oranje-Japan
19:12
68+
Definitief nieuws over ‘Schreuder naar Feyenoord’
18:50
460+
‘Koeman hakt knoop door over Oranje-spits’
18:30
5+
Op welke zender kijk je Zuid-Korea – Tsjechië? | WK Gids
18:10
158+
Vermoedelijke WK-opstelling Nederland tegen Japan: blijft Koeman eigenwijs?
17:50
114+
Van Persie wekt woede: “Weet niet wat de club dacht, maar…”
17:47
0+
Heel Nederland vult een WK pool in: doe jij al mee?
17:30
63+
‘Feyenoord-kassa op hol na WK-transfers’
17:10
303+
‘Ajax krijgt groot nieuws over Joël Veltman’
16:55
14+
‘De Oranjezomer-rel krijgt ruziënd staartje’
16:40
21+
Op welke zender kijk je Mexico – Zuid-Afrika? | WK Gids
16:28
351+
‘Koeman verrast Japan met nieuwe opstelling Oranje’
16:25
217+
‘Vlak voor Nederland – Japan: megastunt Ronald Koeman’
16:10
87+
‘Nog één jaar met Advocaat bij Feyenoord’

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie