Ajax bindt nieuwe sponsor aan jeugdopleiding

Foto: Ajax bindt nieuwe sponsor aan jeugdopleiding

Ajax is erin geslaagd een nieuwe sponsor aan de club toe te voegen. Techbedrijf Acronis gaat de Amsterdamse jeugdopleiding voor de komende drie seizoenen sponsoren, zo meldt De Telegraaf.

De Nederlandse recordkampioen heeft het afgelopen jaren een hoop goodwill gekweekt, waardoor Acronis ondanks de huidige crisis zich aan Ajax wil verbinden. Het merk komt tot in ieder geval de zomer van 2023 op de shirts van de jeugdafdeling te staan, terwijl ABN Amro zich gaat richten op het sponsoren van de vrouwentak.

Daarmee heeft commercieel directeur Menno Geelen volgens de ochtendkrant puik werk afgeleverd. Geelen was vijf seizoenen geleden nauw betrokken bij de beslissing om het sponsorschap van het eerste elftal en de jeugdafdeling los te koppelen, waarna een mooie deal eruit kwam rollen.

Zo verdient Ajax aan het sponsorschap van Ziggo tussen de acht en tien miljoen euro per jaar, terwijl ABN Amro en Acronis goed zijn voor zo’n drie miljoen euro per seizoen. Het sponsorschap blijft niet alleen steken op een financiële injectie, want het bedrijf gaat Ajax eveneens helpen met kennis en producten.

Kan Ajax aansluiten bij de Europese top?

  • Ja, absoluut
  • Nee, ik denk het niet
317+ Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie