Johan Derksen woest: “Híj is de klootzak die alles heeft veroorzaakt” Benjamin Hagen Volg ons Gepubliceerd op: 19 sep 2020, 12:50 Foto: © Pro Shots Gisteravond waren de mannen van Veronica Inside, misschien wel voor het eerst sinds de herstart, weer ouderwets op dreef. Een dag na de uitzending spuwt Johan Derksen opnieuw met vuur; nu in een interview in De Telegraaf. Derksen is namelijk woest dat rapper Akwasi de FunX Power Award kreeg deze week. “Ik heb hem op de Dam gezien, daar heeft hij als een hysterische idioot staan schreeuwen. Schandalig, werkelijk. En dan vind ik het nóg erger dat een hele groep Nederlanders daarbij staat te applaudisseren en te juichen, en dat de burgemeester van Amsterdam het glimlachend staat te zien: ’haha, kijk mijn mensen nou eens’. En dan komt er een officier van justitie, die zegt: ’Meneer is volledig strafbaar, maar ik zit in een comité met jongens van het zwarte pieten-comité. Als hij belooft dat hij het nooit meer doet, is het afgedaan”, foetert Derksen in de krant. “Ik vind het heel raar. En dan komen er allerlei tweets boven water, want Twitter is eeuwig, en die zijn ook werkelijk schandalig. Al zijn ze van tien jaar geleden. En toen heb ik hem nog een keer bij Beau gezien. Daarna zat ik daar en heb ik het Beau kwalijk genomen dat hij hem gewoon liet uitrazen, er kwam alleen maar onzin uit die jongen. Dat noemde hij dan ’woordkunst’. En toen maakte ik een onschuldig grapje en was ik de lul in Nederland. Waar ik schijt aan heb, hoor. Want er moet er één de lul zijn. Maar, híj is de klootzak die alles veroorzaakt heeft, en voor zijn wangedrag krijgt hij nou een mooie prijs..” Derksen ergert zich verder ook aan het feit dat ‘alle rechtse groeperingen nu één voor één aanschuiven in talkshows’. “Want iedereen wil spektakel aan tafel. En daarmee krijgt zowel de kijker, als die ménsen die indruk dat ze een heel grote doelgroep representeren. Maar het is maar een heel klein doelgroepje. En wíj zijn meer het programma voor de zwijgende meerderheid. Die tachtig procent in het midden. Maar die komen nooit aan zo’n tafel te zitten, want die zorgen niet voor spektakel. Dát zijn de mensen die onbedaarlijk om mijn grappen kunnen lachen, dus ik ben best blij met die zwijgende meerderheid. Maar ik vind het echt schandalig dat die splintergroepen die extreme ideeën hebben en met de vuist op tafel slaan, zo veel ruimte krijgen, waardoor je de indruk krijgt van: nou, die zijn machtig in dit land. Helemaal niet. In Grollo hebben ze nog nooit van Akwasi gehoord!” Deel op sociale media: Laatste nieuws WK Update 07:10 0+ Dit zijn de uitslagen in Groep A | WK Update WK Gemist 07:00 1+ Kaartenfestival in Mexico, Feyenoorder pakt hoofdrol | WK Gemist 03:00 0+ Voorspelling USA – Paraguay: Gastland onder druk in WK-opener WK 2026 23:36 25+ Japans Ajax-duo blikt vooruit op wedstrijd tegen Oranje WK 2026 23:29 25+ Donyell Malen is ‘excited’ en gaat voor hoofdprijs WK 2026 23:11 53+ ‘Vlak voor Japan gigantische verandering bij Oranje’ Eredivisie 22:48 275+ ‘Óscar García stunt met nieuwe club’ WK 2026 22:39 240+ ‘Joey Veerman alsnog naar WK’ WK 2026 22:29 74+ ‘WK-analist NOS al na één dag op straat’ WK 2026 22:11 190+ Groot verdriet na ‘WK-schandaal’ Curaçao WK 2026 21:48 226+ Nederland razend tijdens Mexico-Zuid-Afrika: ‘aanfluiting’ WK 2026 21:38 89+ Ten Hag waarschuwt Oranje: “Niet normaal…” 21:00 0+ Voorspelling Canada – Bosnië en Herzegovina: Gastland onder druk in openingsduel Scoop 20:47 226+ Grote plottwist: Ten Hag wil topclubs afschrikken met contractverlenging Primera División 20:38 10+ Real Madrid bevestigt terugkeer Special One José Mourinho WK 2026 20:24 110+ Nederland is er op eerste WK-dag al he-le-maal klaar mee WK 2026 20:00 285+ ‘Koeman zet lieveling uit Oranje’ Eredivisie 19:54 253+ ‘Feyenoord komt met knettergekke WK-transfer’ WK 2026 19:21 600+ ‘Grote shock rond Van Dijk in kamp Oranje’ Eredivisie 18:48 47+ ‘Nieuwe Feyenoord-trainer heeft ‘Guardiola-achtergrond”