Oranje-kandidaat krijgt belletje: “Ja, natuurlijk ben ik beschikbaar” Ronald Bulthuis Volg ons Gepubliceerd op: 17 feb 2024, 09:43 Bijgewerkt op: 17 feb 2024, 14:57 Foto: © Pro Shots Marco Bizot maakt kans op een plek in de EK-selectie van het Nederlands elftal. Dat kampt momenteel met een keepersprobleem nu Justin Bijlow geblesseerd is en Andries Noppert hopeloos uit vorm is. De doelman in Franse dienst onthult dat hij onlangs is gebeld door keeperstrainer Patrick Lodewijks met de boodschap dat hij in beeld is voor Oranje. Bizot in beeld bij Oranje na belletje met Lodewijks “Lodewijks belde ja, met hem heb ik eerder bij Oranje gewerkt”, vertelt Bizot in gesprek met De Telegraaf. “Hij wilde weten hoe het ging en hoe ik me voelde. Hij zei: ‘We houden je in de gaten’. Hij wilde weten of ik beschikbaar was.” Voor de doelman, in dienst van Stade Brest, was daarop het antwoord niet moeilijk. “Ja natuurlijk ben ik beschikbaar. Maar ook als ik niet word opgeroepen, dan nog is het goed om af en toe contact te hebben.” In november 2020 speelde Bizot zijn enige interland voor Oranje tegen Spanje. Destijds was Frank de Boer nog eindverantwoordelijk bij het Nederlands elftal. Bizot stond toen nog onder contract bij AZ, maar verkaste in de zomer van 2021 naar Frankrijk. Daar speelt hij tot nu toe een sterk seizoen. Onder Louis van Gaal bleek Bizot niet meer in beeld te zijn. “De laatste keer dat ik iets uit Zeist hoorde, was vlak na mijn transfer naar Brest. Maar onder de vorige bondscoach was het stil op de lijn. Hij had samen met keeperstrainer Frans Hoek blijkbaar een andere visie.” Andries Noppert Justin Bijlow Marco Bizot Oranje Stade Brest Lees meer FIFA verrast: ‘Orgel Joke met Oranje naar het WK’ ‘Schokkende verrassing in opstelling van Oranje’ ‘Memphis Depay schrikt: rol bij Oranje live op tv onthuld’ Koeman voor gek verklaard: “De beste zit thuis!” ‘Koeman zet lieveling uit Oranje’ ‘Status Virgil van Dijk bepaalt Oranje-verdediging’ ‘Knallende ruzie tussen Koeman en Virgil van Dijk’ Twijfelende Noppert bij Oranje: “Wil ik dit wel?” Koeman weet dat het in deze linie beter moet “Peter Bosz zou dat heel anders aanpakken bij Oranje” Deel op sociale media: Laatste nieuws Oranje 11:20 4+ FIFA verrast: ‘Orgel Joke met Oranje naar het WK’ Oranje 11:00 15+ ‘Schokkende verrassing in opstelling van Oranje’ Exclusief 10:40 122+ PSV meldt zich met miljoenen bij parel, Ten Hag wil meer Eredivisie 10:20 61+ Driessen in de bres voor ‘Belgische snotneus’ van Feyenoord Oranje 10:00 118+ ‘Memphis Depay schrikt: rol bij Oranje live op tv onthuld’ Eredivisie 09:40 1270+ ‘Feyenoord ontkurkt champagne na deal van 35 miljoen’ Oranje 09:20 25+ Koeman voor gek verklaard: “De beste zit thuis!” WK 2026 09:00 47+ ‘Marokko in shock na vernietigend WK-nieuws’ WK 2026 08:44 63+ ‘Koeman zet lieveling uit Oranje’ Oranje 08:40 12+ ‘Status Virgil van Dijk bepaalt Oranje-verdediging’ Eredivisie 08:20 153+ ‘Feyenoord verrast achterban met miljoenentransfer’ WK 2026 08:00 242+ Paniek in België: Mika Godts toch naar WK? Eredivisie 07:30 88+ ‘Silvano Vos zet handtekening in Eredivisie, niet bij Ajax’ 04:00 0+ Voorspelling Zuid-Korea – Tsjechië: Cruciale start in Groep A Eredivisie 23:45 1036+ ‘Ajax vangt bot: nieuwe trainer zet handtekening in Spanje’ Eredivisie 23:31 149+ Droomkandidaat Feyenoord reageert op geruchten WK 2026 23:14 799+ ‘Knallende ruzie tussen Koeman en Virgil van Dijk’ Oranje 22:57 22+ Twijfelende Noppert bij Oranje: “Wil ik dit wel?” WK 2026 22:40 22+ ‘WK-ramp dreigt voor Engeland’ WK 2026 22:23 14+ Koeman weet dat het in deze linie beter moet