‘Tweetal transfers hielpen PSV om Feyenoord te verslaan’

Foto: ‘Tweetal transfers hielpen PSV om Feyenoord te verslaan’

PSV kroonde zich dit seizoen voor de 25e keer in de historie tot landskampioen. Met een aantal goede zomeraankopen door technisch directeur Earnest Stewart en het aanstellen van trainer Peter Bosz ging het dit seizoen al snel crescendo voor de Eindhovenaren. Ook algemeen directeur Marcel Brands zag dat het proces misschien wel sneller verliep dan gepland.

Brands verklaart snel succes PSV

“Dit is dus de voetballerij, je kunt dingen heel moeilijk plannen”, vertelt Brands in gesprek met Voetbal International. “Toen ik als algemeen directeur begon, wist ik dat we niet veel geld hadden om te investeren. We hebben maar zeven miljoen euro aan spelers uitgegeven en eigenlijk hebben we vorig seizoen overal om mee gedaan. Als je destijds tegen mij had gezegd: PSV wint de Johan Cruijff Schaal, jullie worden tweede en jullie winnen de beker, dan had ik daar toen voor getekend.”

Volgens Brands beleefde PSV toen ook al een uitstekend jaar. “Door de incidenten kreeg het seizoen een negatieve klank, maar uiteindelijk hadden we een prima jaar. En Feyenoord was vorig seizoen ook heel goed.” Dat PSV dit seizoen Feyenoord voorbij is gestreefd heeft Brands wel een verklaring voor. “Ons voordeel was dat we vorig seizoen in de winter twee transfers deden. De verkoop van Cody Gakpo in de winterstop was noodzakelijk, die van Noni Madueke gaf ons extra budget voor de transferzomer.”

Brands stelt dat PSV in de winter bewust de hand op de knip heeft gehouden. “In mei waren we daardoor al in gesprek met Noa Lang. Toen Peter Bosz binnen was, hebben we heel snel kunnen schakelen richting de spelers die we wilden. Dan moet je geluk hebben dat ze het ook gaan doen. En dat is inderdaad vrij snel gegaan.”

Eindigt PSV volgend jaar ook weer boven Feyenoord?

  • Ja, dat verwacht ik wel
  • Nee, dat verwacht ik niet
602+ Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie