3-voudig international heeft Oranje nog niet uit het hoofd gezet SN Redactie Volg ons Gepubliceerd op: 15 jun 2022, 21:14 Bijgewerkt op: 19 jan 2024, 13:00 Foto: © Pro Shots Door veel blessureleed kwam Timothy Fosu-Mensah de voorbije jaren aan een laag aantal gespeelde wedstrijd. Toch heeft de verdediger van Bayer Leverkusen een terugkeer in Oranje niet uit het hoofd gezegd. De laatste drie seizoenen speelde Fosu-Mensah maar zestien competitieduels. De 24-jarige Amsterdammer had te maken met twee kruisbandblessures en een kwetsuur aan zijn hamstring. In de winter van vorig tekende hij bij de Bundesliga-club, maar een lange periode fit is hij sindsdien niet geweest. “Ik raakte eind februari, begin maart geblesseerd en toen waren de interlands. Voor mijn gevoel zat ik er heel dichtbij”, blikt de stopper terug tegenover ESPN. Oranje “Ik denk dat ik opgenomen zou worden in de selectie voor die wedstrijden, maar wat kun je eraan doen? Je moet vooruitkijken. Het EK heb ik moeten laten schieten”, aldus Fosu-Mensah, die beseft dat er een belangrijk seizoen aankomt. “Nu ga ik in de Champions League spelen met Leverkusen. Dat zijn dingen waar ik naar uitkijk.” Fosu-Mensah laat weten uit te kijken naar het WK. “Je weet maar nooit, maar ik ben nu bezig met Leverkusen en met mijn gezondheid.” In maart 2018 speelde de verdediger voor het laatste in het Nederlands elftal (0-3 zege tegen Portugal). Zijn andere interlands speelde de stopper een jaar eerder. TIP: Verzilver 13x je geld als Oranje wereldkampioen wordt in Qatar. Bij Circus ontvangen nieuwe spelers nu €250 bonus! Timothy Fosu-Mensah Bayer Leverkusen Oranje Lees meer FIFA verrast: ‘Orgel Joke met Oranje naar het WK’ ‘Schokkende verrassing in opstelling van Oranje’ ‘Memphis Depay schrikt: rol bij Oranje live op tv onthuld’ Koeman voor gek verklaard: “De beste zit thuis!” ‘Koeman zet lieveling uit Oranje’ ‘Status Virgil van Dijk bepaalt Oranje-verdediging’ ‘Knallende ruzie tussen Koeman en Virgil van Dijk’ Twijfelende Noppert bij Oranje: “Wil ik dit wel?” Koeman weet dat het in deze linie beter moet “Peter Bosz zou dat heel anders aanpakken bij Oranje” Deel op sociale media: Laatste nieuws Oranje 11:20 2+ FIFA verrast: ‘Orgel Joke met Oranje naar het WK’ Oranje 11:00 13+ ‘Schokkende verrassing in opstelling van Oranje’ Exclusief 10:40 120+ PSV meldt zich met miljoenen bij parel, Ten Hag wil meer Eredivisie 10:20 59+ Driessen in de bres voor ‘Belgische snotneus’ van Feyenoord Oranje 10:00 106+ ‘Memphis Depay schrikt: rol bij Oranje live op tv onthuld’ Eredivisie 09:40 1266+ ‘Feyenoord ontkurkt champagne na deal van 35 miljoen’ Oranje 09:20 23+ Koeman voor gek verklaard: “De beste zit thuis!” WK 2026 09:00 47+ ‘Marokko in shock na vernietigend WK-nieuws’ WK 2026 08:44 61+ ‘Koeman zet lieveling uit Oranje’ Oranje 08:40 12+ ‘Status Virgil van Dijk bepaalt Oranje-verdediging’ Eredivisie 08:20 153+ ‘Feyenoord verrast achterban met miljoenentransfer’ WK 2026 08:00 239+ Paniek in België: Mika Godts toch naar WK? Eredivisie 07:30 88+ ‘Silvano Vos zet handtekening in Eredivisie, niet bij Ajax’ 04:00 0+ Voorspelling Zuid-Korea – Tsjechië: Cruciale start in Groep A Eredivisie 23:45 1036+ ‘Ajax vangt bot: nieuwe trainer zet handtekening in Spanje’ Eredivisie 23:31 148+ Droomkandidaat Feyenoord reageert op geruchten WK 2026 23:14 798+ ‘Knallende ruzie tussen Koeman en Virgil van Dijk’ Oranje 22:57 22+ Twijfelende Noppert bij Oranje: “Wil ik dit wel?” WK 2026 22:40 22+ ‘WK-ramp dreigt voor Engeland’ WK 2026 22:23 14+ Koeman weet dat het in deze linie beter moet