Brobbey blikt terug: “Ik had bij Ajax moeten blijven” Joris Velthausz Volg ons Gepubliceerd op: 8 nov 2023, 17:26 Foto: © Pro Shots Het loopt de laatste maanden niet lekker bij Ajax en de laatste weken krijgt aanvaller Brian Brobbey dan ook veel kritiek over zich heen. Onder andere Marco van Basten was erg kritisch op de nummer negen van Ajax. Bondscoach Ronald Koeman sprak ook open over de situatie van Brobbey bij Rondo. ‘Leipzig was niet de juiste stap’ Tijdens de persconferentie voorafgaande aan de wedstrijd tussen Ajax en Brighton & Hove Albion reageerde de 21-jarige aanvaller al eerlijk op de kritiek die hij heeft gekregen. Na afloop van het algemene persmoment sprak Brobbey ook nog even met ESPN over zijn situatie en zijn opleiding als spits. Zo heeft hij nog altijd vertrouwen in zichzelf. “Ik blijf mijn stinkende best doen, dan komt het vanzelf goed.” De rechtspoot reageerde ook op de vraag of hij achteraf iets anders had moeten doen in zijn zoektocht om een betere spits te worden. “Ik denk dat ik sowieso bij Ajax was gebleven. Ik heb er geen spijt van, het was een harde les voor mij.” Toch had hij zijn overstap naar RB Leipzig niet terug willen draaien. “Uiteindelijk heb ik ervan geleerd, maar ik denk dat het beter was geweest om bij Ajax te blijven.” Aanvallen in de ArenA Tijdens de ontmoeting in Engeland speelde Ajax erg compact en werd er nauwelijks aangevallen door de Amsterdammers. Daar was dan ook wel een reden voor volgens de spits. “We moeten op de helft van de tegenstander zijn, in Engeland stonden we te verdedigen dus was het ook heel moeilijk om naar voren te gaan.” Brian Brobbey Ajax Lees meer ‘Mika Godts in tranen tijdens België – Egypte’ Berghuis uit onvrede bij Ajax-leiding ‘Steven Berghuis per direct weg bij Ajax’ ‘Ajax krijgt slecht nieuws uit Glasgow’ Berghuis spreekt klare taal: “Niet goed genoeg” ‘WK-uitblinker transfereert naar Ajax’ ‘Mo Ihattaren deze zomer naar Eredivisie-topclub’ Feyenoord trekt nieuwe spits aan ‘Girona-ster tekent in Eredivisie, maar niet bij Ajax’ Bekende assistent van Ten Hag gaat terugkeren bij oude liefde Deel op sociale media: Laatste nieuws WK 2026 22:37 0+ ‘Mika Godts in tranen tijdens België – Egypte’ Eredivisie 22:15 9+ Cillessen kondigt afscheid aan bij NEC Eredivisie 22:05 5+ Berghuis uit onvrede bij Ajax-leiding WK 2026 21:43 7+ Heel België gaat los over één man Oranje 21:34 35+ “Ronald Koeman heeft hopeloos gefaald” LaLiga 21:26 28+ ‘Bart Verbruggen maakt sensationele transfer’ WK 2026 21:12 23+ Derksen haalt na WK-stunt uit naar ‘snijboon van Oranje’ 21:00 0+ Voorspelling Frankrijk – Senegal: Herhaling van de sensatie uit 2002? Eredivisie 20:47 159+ ‘Steven Berghuis per direct weg bij Ajax’ Ajax 20:34 24+ ‘Ajax krijgt slecht nieuws uit Glasgow’ Eredivisie 20:23 107+ ‘Rigaux grijpt keihard in bij Feyenoord’ Eredivisie 20:02 148+ Erik ten Hag in gesprek met Feyenoord Oranje 19:48 76+ Berghuis spreekt klare taal: “Niet goed genoeg” Eredivisie 19:31 274+ ‘WK-uitblinker transfereert naar Ajax’ Eredivisie 19:15 191+ ‘Feyenoord onthult toekomst Arne Slot’ Eredivisie 19:00 128+ ‘Mo Ihattaren deze zomer naar Eredivisie-topclub’ Eurojackpot Vrouwen Eredivisie 18:51 17+ Feyenoord trekt nieuwe spits aan Socials 18:50 16+ ‘Zonder Marokkaan is Spanje waardeloos’ Oranje 18:32 43+ Berghuis reageert: “Of ik bij Oranje had moeten zitten?” Eredivisie 18:16 68+ Ihattaren over 104-voudig Oranje-international: ‘Zou hem zoekspelen’