Zeljko Petrovic: “Ik ben geen plant” Maikel de Lange Volg ons Gepubliceerd op: 1 mrt 2021, 08:27 Foto: © Pro Shots Willem II was vorig seizoen dé Eredivisie-verrassing, maar deze voetbaljaargang gaat het dramatisch bij de Tilburgers. Alhoewel, gisteren werd er eindelijk weer eens gewonnen: op Het Kasteel werd Sparta Rotterdam met 0-2 verslagen. En dat zorgt natuurlijk voor blijdschap bij oefenmeester Zeljko Petrovic. Hij zegt in De Telegraaf: “Deze drie punten zijn zo belangrijk, omdat ook andere ploegen onderin punten pakken. Het geeft ons wat lucht.” De coach was nogal aanwezig langs de zijlijn en een kwartiertje na rust schopte hij een stoel ondersteboven: “Waarom ik zo boos was? We moeten niet dribbelen op het middenveld. Ik ben ook een mens, ik ben geen plant. Ik voel ook iets in mijn buik. Als je werkt bij deze club en weet in welke situatie de club is beland, dan moet je dat wel voelen. Anders ben je niet goed bezig.” Door de overwinning staat Willem II weer zestiende en bedraagt het verschil met de nummer vijftien VVV-Venlo vijf punten: “Ik ben zo blij met deze overwinning. Het is pas het begin natuurlijk, maar als we zo blijven werken voor en met elkaar, dan heb ik er een goed gevoel over.” Deel op sociale media: Laatste nieuws Oranje 23:37 42+ Oranje bezorgt Koeman ‘beetje hoofdpijn’ Oranje 23:30 68+ Van Hooijdonk slacht Oranje: “Wanprestatie” Oranje 23:15 16+ Van Dijk: “We winnen, dat is het belangrijkste” Oranje 23:03 39+ Guus Til vlak voor WK tussen hoop en vrees Socials 22:53 157+ ‘Ronald Koeman per direct weg als bondscoach Nederlands elftal’ Rapport 22:50 148+ Cijfers Nederland: één absolute uitblinker, vier onvoldoendes Socials 22:39 207+ ‘FIFA dupeert Nederlands elftal vlak voor WK’ Eredivisie 22:36 121+ ‘WK-drama voor PSV: exit Kovár’ Eredivisie 22:25 39+ ‘Bundesliga-miljoenen lonken voor Feyenoord’ Socials 22:07 98+ ‘NOS op zwart na Nederlands elftal tegen Oezbekistan’ Oranje 22:06 19+ Oranje-schandaal: “Gewoon een strafschop!” Eredivisie 21:55 47+ Hirving Lozano: ‘WK-ganger naar PSV’ Socials 21:34 112+ Heel Nederland in de ban van één man na Oranje-Oezbekistan Eredivisie 21:30 223+ ‘Kenneth Taylor terug naar Ajax’ Eredivisie 21:15 86+ ‘Feyenoord haalt nieuwe goalgetter in huis’ Socials 21:11 563+ ‘Buitenland schrikt zich kapot, Koeman gooit sterspeler uit Oranje’ Socials 21:01 175+ Nederland ergert zich rot aan één ding tijdens Oranje-Oezbekistan Oranje 21:00 19+ ‘Grote Van Dijk-verrassing op WK’ WK 2026 20:55 25+ ‘Hypocrisie bij Nederlands elftal, trainer per direct weg’ Oranje 20:40 42+ Koeman baalt van Arsenal: “Dat is duidelijk”