‘Woedende KNVB stuurt boze brief naar Jumbo’

Foto: ‘Woedende KNVB stuurt boze brief naar Jumbo’

De EK-reclame van Jumbo, waar Snollebollekes een prominente rol in speelt, is bij de KNVB in het verkeerde keelgat geschoten. De Telegraaf weet te melden dat de bond een boze brief naar de supermarktketen heeft gestuurd.

Jumbo zou door de campagne al ‘tienden van procenten marktaandeel hebben gewonnen’. “Dat klinkt minimaal, maar in een markt van ruim 44 miljard euro gaat dat om serieuze bedragen”, voegt De Telegraaf toe.

Concurrent Albert Heijn is de officiële KNVB-partner en is logischerwijs niet blij met de reclame van Jumbo. Albert Heijn betaalt volgens De Telegraaf 2,5 miljoen euro per jaar om officiële KNVB-partner te zijn en om daarmee producten met verwijzingen naar het Nederlands elftal te kunnen gebruiken.

De KNVB heeft Jumbo gesommeerd om de reclame te staken of aan te passen. De bond zegt dat de UEFA op de hoogte is gesteld van ‘inbreuk’, omdat de UEFA ‘actief beleid voert op het gebied van voorkomen en verwijderen van zogeheten ambush marketing ten aanzien van het EK.’

Jumbo benadrukt in zijn antwoord dat de reclame niet alleen gevoerd wordt richting het EK, maar voor de ‘totale komende sportzomer en het bijbehorende Oranjefeest’. De supermarktketen geeft tevens aan dat de KNVB fenomenen als de Oranjeparade, een Oranjebus of Oranjecamping niet kan claimen.

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie