‘De Telegraaf bezorgt Eredivisie nieuwe klap’

Foto: ‘De Telegraaf bezorgt Eredivisie nieuwe klap’

De Eredivisie CV, FOX Sports, Santos en het Algemeen Dagblad zijn een online verkiezing begonnen voor het mooiste Eredivisie-shirt aller tijden. Fans kunnen kiezen uit ruim 1750 opties, maar De Telegraaf voelt zich als mediapartner van de Eredivisie gepasseerd.

“Of ze boos zijn? Dat is licht uitgedrukt, ze zijn pislink”, stelt sportmarketeer Chris Woerts in Veronica Inside. “De Telegraaf betaalt keurig netjes één miljoen per jaar om officieel partner te zijn van de Eredivisie en zij zijn niet gekend in het hele plan. Ze wisten er helemaal niets van en zagen het vrijdag pas in de krant.”

Woerts vervolgt: “Ze moesten nog een bonnetje van zes ton betalen aan de Eredivisie. Dat gaan ze eventjes niet doen. Dat is geen klein bonnetje.” De sportmarketeer denkt te weten waar dit vandaan komt. “Bij SANTOS zit Sjoerd Mossou en die zit ook bij het AD. Ik denk dat hij gezegd heeft: we kunnen het via mijn krant, het AD, wel promoten.”

“Het idee is verder prachtig, met het idee is niets mis. Maar het was wel zo netjes geweest om het eerst aan De Telegraaf te vragen. Dat wringt een beetje. Dat kan eigenlijk niet in een partnership”, besluit Woerts.

Terecht?

  • Ja
  • Nee
401+ Votes

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie