“Wij hadden qua veldspel eigenlijk tweede moeten worden” Benjamin Hagen Volg ons Gepubliceerd op: 19 mei 2026, 13:49 Foto: © Alamy Uiteindelijk was het een kwakkelend Feyenoord dat tweede werd in de Eredivisie, en dus de Champions League in mag komend seizoen. Maar Bart van Rooij vindt dat zijn FC Twente de runner-up achter PSV had moeten zijn. Bart van Rooij vindt dat FC Twente hoger had moeten eindigen De Tukkers sloten af als nummer vier, na een 5-1 nederlaag tegen PSV op de slotspeeldag. “Ik vind dat we qua veldspel eigenlijk tweede hadden moeten worden. Zoiets zou ik normaal niet snel zeggen, maar het is wel wat ik denk”, zegt Van Rooij tegenover Voetbal International. “We hebben zoveel punten onnodig laten liggen. Als je ons complete spel dit seizoen bekijkt, van aanvallen tot verdedigen, dan vind ik ons na PSV de beste ploeg van Nederland. NEC speelt nog wat aanvallender, maar als je onze expected goals met elkaar vergelijkt denk ik dat het verschil minimaal is.” Twente creëerde zelfs meer kansen dan het zo geprezen NEC. Van Rooij: “Verdedigend zijn zij ook wat kwetsbaarder dan wij. Maar ik vind het geweldig wat NEC dit seizoen presteert, mijn liefde voor die club zit diep”, benadrukt hij tot slot. Als volgende stap hoopt Van Rooij komende zomer op landskampioen PSV. Eens met Van Rooij? Ja Nee Ja Nee 0 Votes Bart van Rooij FC Twente Lees meer ‘Wout Weghorst maakt transfer die niemand verwacht’ ‘Weghorst veroorzaakt rel bij nieuwe club’ Twente-speler beleefde ‘een van zwaarste jaren uit leven’ Ten Hag is lovend: waarom Twente nu al zaken wil doen met Eredivisionist FC Twente spot mogelijke opvolger van Rots in Eredivisie Veroordeelde Oranje-international pissig: ‘Als witwasser weggezet’ ‘Transfer binnen Eredivisie voor Myron Boadu’ ‘Eredivisie-revelatie op weg naar Ajax of PSV’ ‘Van Persie heeft genoeg gezien na Ajax – Utrecht’ PSV zet streep door Eredivisie-sensatie van 10 miljoen Deel op sociale media: Laatste nieuws Socials 07:30 1+ ‘Op staande voet ontslag voor WK-analist na drankpraat’ Oranje 23:37 47+ Oranje bezorgt Koeman ‘beetje hoofdpijn’ Oranje 23:30 77+ Van Hooijdonk slacht Oranje: “Wanprestatie” Oranje 23:15 17+ Van Dijk: “We winnen, dat is het belangrijkste” Oranje 23:03 40+ Guus Til vlak voor WK tussen hoop en vrees Socials 22:53 172+ ‘Ronald Koeman per direct weg als bondscoach Nederlands elftal’ Rapport 22:50 160+ Cijfers Nederland: één absolute uitblinker, vier onvoldoendes Socials 22:39 215+ ‘FIFA dupeert Nederlands elftal vlak voor WK’ Eredivisie 22:36 123+ ‘WK-drama voor PSV: exit Kovár’ Eredivisie 22:25 42+ ‘Bundesliga-miljoenen lonken voor Feyenoord’ Socials 22:07 99+ ‘NOS op zwart na Nederlands elftal tegen Oezbekistan’ Oranje 22:06 21+ Oranje-schandaal: “Gewoon een strafschop!” Eredivisie 21:55 48+ Hirving Lozano: ‘WK-ganger naar PSV’ Socials 21:34 114+ Heel Nederland in de ban van één man na Oranje-Oezbekistan Eredivisie 21:30 244+ ‘Kenneth Taylor terug naar Ajax’ Eredivisie 21:15 88+ ‘Feyenoord haalt nieuwe goalgetter in huis’ Socials 21:11 578+ ‘Buitenland schrikt zich kapot, Koeman gooit sterspeler uit Oranje’ Socials 21:01 178+ Nederland ergert zich rot aan één ding tijdens Oranje-Oezbekistan Oranje 21:00 19+ ‘Grote Van Dijk-verrassing op WK’ WK 2026 20:55 25+ ‘Hypocrisie bij Nederlands elftal, trainer per direct weg’