‘Vreselijk’ Feyenoord choqueert: “En dan mag je héél blij zijn…”

Foto: ‘Vreselijk’ Feyenoord choqueert: “En dan mag je héél blij zijn…”

Met pijn en moeite trok Feyenoord zondagmiddag een overwinning over de streep tegen de tien man van Go Ahead Eagles. De Rotterdammers kregen in blessuretijd een strafschop, waardoor het uiteindelijk net aan 1-0 werd. Rafael van der Vaart vond het duel niet om aan te gluren en stelt dat de ploeg van trainer Robin van Persie geluk heeft gehad.

Rafael van der Vaart kraakt optreden Feyenoord tegen Go Ahead Eagles

Bij Studio Voetbal is Van der Vaart weinig enthousiast over het spel van Feyenoord. “Het was echt vreselijk. Er zat geen tempo in, en dan speel je ook nog eens thuis. Als je uit speelt, dan snap ik dat nog enigszins, met het publiek van de tegenstander erachter, je kent het wel. Maar als je thuis tegen tien man zo speelt…”

Volgens Van der Vaart is de oorzaak eigenlijk ook wel duidelijk van het matige spel van Feyenoord. “Uiteindelijk is het ook gewoon kwaliteit. Als jij tegen tien man speelt die allemaal terugzakken, en je hebt de oplossing niet, dan speel je zo’n wedstrijd. En dan mag je héél blij zijn met een penalty die gegeven wordt.”

Ook toen het nog elf tegen elf was zag Van der Vaart al de nodige problemen bij Feyenoord. “Er was totaal geen druk. Zo kun je sowieso geen wedstrijd beginnen, maar zeker niet thuis. Ze waren constant heel slordig. Het was één groot misverstand bij Feyenoord. Dan kun je tegen tien man spelen of tegen negen, maar dan gaat het nog niet lukken.”

Milde Perez

Kenneth Perez was bij ESPN opvallend genoeg een stuk milder. “Normaal gesproken, als Go Ahead met elf man speelt, hebben ze ook oog voor de aanvallende intenties. Dat viel weg, dus alles was geconcentreerd op het verdedigen. Ik denk dat Go Ahead nauwelijks heeft geschoten. Ze gingen nog compacter spelen. Ik vond dat Feyenoord het eigenlijk helemaal niet zo slecht deed, vooral in de eerste helft.”

Was Feyenoord echt dramatisch?

  • Ja, leek helemaal nergens op
  • Mwoah, was niet goed, maar ook niet slecht
  • Nee, ze speelden best goed
  • Ja, leek helemaal nergens op
  • Mwoah, was niet goed, maar ook niet slecht
  • Nee, ze speelden best goed

0 Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Laatste nieuws

10:34
2+
‘Knallende ruzie in Oranje-spelershotel na duel met Japan’
10:20
4+
‘Bizarre uitspraken commentator Keisuke Honda tijdens Oranje – Japan’
10:11
19+
‘Angeliño terug naar Eredivisie-top’
09:56
44+
‘Nóóit meer in Oranje na verschrikkelijke invalbeurt’
09:28
0+
Eén man de grote held in Japanse media na duel met Oranje
09:17
20+
‘Gigantisch Oranje-fiasco richting Zweden’
08:55
2+
Op welke zender kijk je België – Egypte live? | WK Gids
08:40
41+
‘Plotseling grote zorgen bij Oranje om Jan Paul van Hecke’
08:25
3+
Op welke zender kijk je Spanje – Kaapverdië live? | WK Gids
08:07
151+
‘Koeman grijpt in: 2 spelers eruit tegen Zweden’
07:50
33+
Ronald Koeman verwijt zichzelf niets: ‘We hadden pech’
07:35
206+
‘Nederland – Japan krijgt staartje’
07:20
27+
Dit zijn de uitslagen in Groep F | WK Update
07:10
10+
Dit zijn de uitslagen in Groep E | WK Update
07:00
22+
Dit gebeurde er in de poule van Oranje | WK Gemist
03:00
0+
Voorspelling Iran – Nieuw-Zeeland: Team Melli favoriet voor openingszege
00:16
85+
Van Dijk treurt: “Geen goed gevoel”
00:00
0+
Voorspelling Saoedi-Arabië – Uruguay: Doelpuntarme start in Noord-Amerika?
23:59
228+
‘Ronald Koeman per direct weg als bondscoach Nederlands elftal’
23:58
152+
‘Bart Verbruggen verlaat Oranje per direct’

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie