‘Vitesse-drama laat waarde NEC stijgen’

Foto: ‘Vitesse-drama laat waarde NEC stijgen’

Vitesse verkeert in zwaar weer en zag onlangs de proflicentie opnieuw ingetrokken worden door de KNVB. Het is sterk de vraag of de ploeg uit Arnhem volgend seizoen nog een betaaldvoetbalclub is. Mocht het doek vallen voor Vitesse, is dat mogelijk goed nieuws voor rivaal NEC.

KamerAAD: Faillissement Vitesse zorgt voor meer waarde bij NEC

Afgelopen seizoen eindigde Vitesse als hekkensluiter van de Keuken Kampioen Divisie, dat is grotendeels te wijten aan verschillende boetes en puntenstraffen. In totaal kregen de Arnhemmers liefst 39 punten in mindering van de KNVB. Hoewel het gitzwarte seizoen erop zit, zijn de problemen alles behalve voorbij. Onlangs is de proflicentie van Vitesse ingetrokken, waardoor de club serieus moet vrezen voor haar voortbestaan. “Als Vitesse er niet meer is, denk ik dat NEC juist meer waard wordt”, reageert NEC-supporter en NEC-kenner Lennart Huurman op een stelling in KamerAAD, een onderdeel van de SoccerNews-podcast Twee Viertje met Aad.

Beluister hier de volledige laatste aflevering van Twee Viertje met Aad

“Dan zouden wij de enige club in de regio zijn”, legt hij uit. Hoewel Huurman niet verwacht dat Vitesse-supporters over zullen stappen naar NEC, denk hij wel dat de club uit Nijmegen zal groeien. “Niet in dezelfde persoon, maar dat tussenland tussen Nijmegen en Arnhem… Bijvoorbeeld de kinderen op de middelbare school; op het moment dat zij geïnteresseerd raken in voetbal en ze willen een club uit de regio steunen, zullen zij eerder voor NEC kiezen. In de loop van tijd kan het zeker in het voordeel van NEC uitslaan.”

‘Gelderse derby een groot gemis’

Aad de Mos denkt dat de Gelderse derby tussen Vitesse en NEC een groot gemis zal zijn op de Nederlandse velden. “Dat is natuurlijk altijd de kers op de taart.” Aan de andere kant kan De Mos zich wel vinden in de uitleg van Huurman. “De commercie zal natuurlijk ook moeten gaan kiezen en die hebben dan geen keus meer, dan NEC blijft over. Dat maakt het interessant voor de commercie van NEC.”

Toch zou Huurman de derby’s ook gaan missen. “Gevoelsmatig zit ik ook wel een beetje in een dilemma”, vertelt hij. “De derby is toch het hoogtepunt van het jaar, daar ontleen je ook een beetje je supportersindentiteit aan. Stel dat Vitesse er niet meer is, dan is er toch wel een beetje een leegte in mijn supportersschap.”

NEC is beter af zonder Vitesse

  • Eens
  • Oneens
  • Eens
  • Oneens

0 Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Laatste nieuws

22:30
0+
Van de Looi keert terug op Nederlandse velden
22:15
33+
‘Weg vrij voor transfer naar Ajax of PSV’
22:00
131+
‘Bayern München neemt wraak op PSV’
21:35
0+
Engeland favoriet in Groep L? Waarom The Three Lions in de val van Kroatië kunnen trappen
21:29
26+
‘WK-ster’ Feyenoord op voorpagina om transfer
21:15
84+
‘Paniek: Koeman gooit twee spelers uit Oranje’
21:00
0+
Voorspelling Qatar – Zwitserland: Zwitserse degelijkheid verwacht in Groep B
20:34
73+
‘Kenneth Taylor schokt Amsterdam met transfer’
20:13
1206+
‘Grote shock rond Van Dijk in kamp Oranje’
20:11
581+
Groot verdriet na ‘WK-schandaal’ Curaçao
20:09
13+
Beelden bewijzen: ‘Oranje-speler in basis tegen Japan’
20:00
0+
Waarom het zweet op het WK de Europese grootmachten gaat nekken
19:42
359+
‘Ajax huilt: WK-speler Oranje naar Feyenoord’
19:35
0+
Spanje, Duitsland en de meedogenloze realiteit voor debutanten op het WK 2026
19:30
0+
Hittegolf in Noord-Amerika: waarom Oranje en Japan voor een doelpuntenspektakel gaan zorgen
19:29
11+
Vandaag Inside-nieuws ‘dat niemand aan zag komen’
19:11
28+
RKC en Stuttgart akkoord: droomtransfer Van der Leij
19:02
6+
Toptransfer voor Manchester City
19:00
0+
Kai Havertz en de Duitse masterclass: de onverwachte WK-troef
19:00
13+
Op welke zender kijk je Nederland – Japan? | WK Gids

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie