‘Vandaag Inside per direct van de buis na grensoverschrijdend gedrag’ Matthijs Klerkx Volg ons Gepubliceerd op: 6 feb 2026, 19:52 Bijgewerkt op: 6 feb 2026, 20:42 Foto: © Alamy Vandaag Inside blijft één van de best bekeken programma’s op de Nederlandse televisie. Met die kijkcijfers gaat echter ook een groot risico gepaard: moet de talkshow van de buis na de laatste video van Tim Hofman? Tim Hofman voelde John de Mol al eens aan de tand Jaren geleden ontstond de nationale ophef rondom The Voice of Holland en grensoverschrijdend gedrag. Tim Hofman maakte een speciale aflevering van zijn YouTube-serie BOOS, waarna heel het land in vuur en vlam stond. Ali B. en Marco Borsato hadden inmiddels al een rechtszaak aan de broek, terwijl De Mol ook in het gedrang kwam. Hij beloofde aan Hofman beterschap als het gaat om gedrag naar vrouwen bij programma’s gemaakt door Talpa. Hoe gaat het nu? Nu kwam Hofman met een Voice-terugblikspecial van BOOS. Daarin liet hij Willy van Berlo, expert op het gebied van seksueel geweld bij Rutgers, aan het woord. Die heeft een kwalijk woordje over voor de Nederlandse media op dit gebied. “De hardste uitingen van grensoverschrijdend gedrag zijn seksueel geweld, verkrachting en femicide. In de lagen daaronder zitten de aanleidingen.” “Dat gaat dan over seksistische grappen, lollige opmerkingen in de kleedkamer of bepaalde televisieprogramma’s, zullen we maar zeggen.” Van Berlo durft geen namen te noemen. “Dan is het bagatelliseren van ongewenste intimiteiten of intimidatie geen grote stap meer.” ‘Het moet van de buis!’ Mariëtte Hamer is regeringscommissaris seksueel grensoverschrijdend gedrag. Zij richt zich tot Vandaag Inside. “Er zijn programma’s waar expliciet heel slecht over vrouwen wordt gesproken. Vandaag Inside is daar het grootste voorbeeld van. Daar kijken toch heel veel mensen naar.” “Dan zeggen ze: het is de sfeer van een voetbalkantine. We zouden graag willen dat er in de voetbalkantine toch met meer respect over vrouwen en mensen in het algemeen wordt gesproken.” Even later komt een van de Voice-slachtoffers anoniem aan het woord. “John de Mol zei dat hij het aan ging pakken. Het is in deze tijd idioot om je nog te verschuilen achter: we verdienen teringveel geld aan dit programma, dus gaan we hiermee door.” De oplossing van deze vrouw? “Vandaag Inside van de buis! Dat zou al heel goed zijn. Het gaat zo in tegen alles wat voor gelijkheid kan zorgen. Het zou een duidelijke boodschap overbrengen aan Nederland als we daar gewoon een keer een stop in zetten.” Wat vind jij: moet VI blijven? Ja Nee Ja Nee 0 Votes Deel op sociale media: Laatste nieuws 00:00 0+ Voorspelling Irak – Noorwegen: Haaland en co mikken op vliegende start Eredivisie 23:36 33+ Derksen sneert naar Cruijff en bejubelt Feyenoord Oranje 23:17 24+ Summerville onthult waarom Koeman hem wisselde Eredivisie 23:00 22+ “Dennis te Kloese was nu afgemaakt” WK 2026 22:49 12+ “Wij wisten: Yamal gaat vandaag niks doen” WK 2026 22:37 37+ ‘Mika Godts in tranen tijdens België – Egypte’ Eredivisie 22:15 23+ Cillessen kondigt afscheid aan bij NEC Eredivisie 22:05 21+ Berghuis uit onvrede bij Ajax-leiding WK 2026 21:43 15+ Heel België gaat los over één man Oranje 21:34 63+ “Ronald Koeman heeft hopeloos gefaald” LaLiga 21:26 52+ ‘Bart Verbruggen maakt sensationele transfer’ WK 2026 21:12 32+ Derksen haalt na WK-stunt uit naar ‘snijboon van Oranje’ 21:00 0+ Voorspelling Frankrijk – Senegal: Herhaling van de sensatie uit 2002? Eredivisie 20:47 221+ ‘Steven Berghuis per direct weg bij Ajax’ Ajax 20:34 26+ ‘Ajax krijgt slecht nieuws uit Glasgow’ Eredivisie 20:23 153+ ‘Rigaux grijpt keihard in bij Feyenoord’ Eredivisie 20:02 165+ Erik ten Hag in gesprek met Feyenoord Oranje 19:48 82+ Berghuis spreekt klare taal: “Niet goed genoeg” Eredivisie 19:31 345+ ‘WK-uitblinker transfereert naar Ajax’ Eredivisie 19:15 242+ ‘Feyenoord onthult toekomst Arne Slot’