‘Vandaag Inside-gezicht neemt zelf ontslag’ Maikel de Lange Volg ons Gepubliceerd op: 25 sep 2025, 22:00 Foto: © Alamy Er is best een rel gaande in Hilversum, en een keertje niet rond Vandaag Inside (dat is best verfrissend), maar rond RTL Tonight. Er lijkt nu echt stront aan de knikker te zijn. ‘Albert Verlinde houdt er per direct mee op’ Albert Verlinde was de vaste vervanger van René van der Gijp op de woensdagavonden van VI, maar maakte de overstap naar de nieuwe talkshow op RTL. Liefst anderhalve week lang was hij daar echter niet in te zien. Op de radio, bij Radio 538, verklaarde Verlinde: “Het komt denk ik omdat ik eerder heb aangegeven dat ik er twee keer per week zou zitten. De eerste twee weken en met de pilots ervoor heb ik er echt heel veel gedaan, zelfs één week vier keer. Toen dacht ik: nou, even een beetje een rem erop, want dat kost best veel energie. Andere mensen werken harder, dat weet ik ook wel, maar ik dacht: even een beetje pas op de plaats, want dan kan het programma iets meer de vorm gaan vinden. Nu ga ik er gewoon weer zitten.” “Het is wel heel leuk dat als je een week niet op tv bent, dat je gemist wordt. Dat vind ik ook wel knap eerlijk gezegd, vooral als het een programma is waar niemand naar kijkt. Hahaha”, vervolgt hij. “Natuurlijk is het niet leuk. Ik zou liegen als ik zeg: het doet me niks.” Volgens Verlinde moet er heel veel gebeuren: “Het programma is natuurlijk niet echt geworden wat je hoopte. Nog niet, hè, nog niet. Ik dacht dat het meer dynamiek zou krijgen, meer humor erin, ook wel wat meer verschillende meningen eerlijk gezegd. Ze zijn nu met man en macht bezig om te zorgen dat het een beetje gaat veranderen.” De beer is echt los: “Ik heb het er vorige week ook nog met de zender over gehad, want die hebben natuurlijk ook iets van: wat gebeurt er? Die zijn ook druk bezig om het lek of misschien het hele wrak boven te krijgen. Dat weet ik niet. Hahaha. Het zijn af en toe ook meer monologen dan dat er gepraat wordt met elkaar. Volgens mij is dat het probleem, van: hoe krijg je sfeer aan die tafel en in die studio? Je wil wel als het half elf is of kwart voor elf is nog even een leuk uurtje. Dat je denkt: dat is gezellig, daar wil ik wel bij horen bij die tafel.” “Peter van der Vorst moet woedend zijn” In Vandaag Inside reageert Thomas van Groningen: “Dit kan niet! Peter van der Vorst moet woedend zijn!” Johan Derksen: “Bel hem even of hij al ontslagen is.” Wilfred Genee: “Het gaat lekker dit allemaal.” Overigens klinkt het eerder alsof Verlinde op het punt staat om zélf ontslag te nemen bij RTL. Dat lijkt niet lang meer te gaan duren… Gaat dit mis? Ja Nee Ja Nee 0 Votes Deel op sociale media: Laatste nieuws WK 2026 14:46 0+ PSV’er koos Curaçao boven Nederland: “Aantrekkelijker geworden” WK 2026 14:30 5+ ‘Voor Nederland-Japan: rigoureuze verandering voor Virgil van Dijk’ WK 2026 14:13 4+ Ajax-clubheld positief richting WK: “Maar achterin…” WK 2026 13:56 18+ ‘Grote Wout Weghorst-schande tijdens WK’ WK 2026 13:39 17+ Saibari gelukkig met eerste WK-goal, Salah-Eddine doet gewaagde uitspraak WK 2026 13:22 0+ Sjoerd Mossou verlaat WK per direct WK 2026 13:06 98+ FIFA komt met kraakhelder Makkelie-oordeel 13:00 0+ Engeland en Enzo Maresca waarschuwen voor chaos: noodweer teistert het toernooi WK 2026 12:46 344+ Duitse media gaan los over Advocaat: ‘Oorlog verklaard’ WK 2026 12:37 247+ ‘Nederland-Japan opeens in gevaar’ WK 2026 12:28 28+ Waarschuwing voor Koeman: “Anders zijn we heel snel thuis” WK 2026 12:10 6+ Houvast voor Advocaat: “Amateurclubs winnen ook van topclubs” Eredivisie 11:51 60+ ‘Feyenoord gaat voor volgende Japanse sensatie’ WK 2026 11:33 36+ Oranje is gewaarschuwd: meteen tegen de ‘wereldkampioen’ WK 2026 11:15 3319+ ‘FIFA grijpt genadeloos in na Brazilië-Marokko’ WK 2026 10:45 54+ Doemscenario Oranje-Japan: ‘Dan wordt het moeilijk’ WK 2026 10:23 144+ Ihattaren maakt definitieve keuze tussen Nederland en Marokko 10:05 480+ ‘Koeman weg bij Nederlands elftal na privé-problemen’ Eredivisie 09:48 359+ ‘Bayern trekt stekker uit transfer Saibari’ WK 2026 09:30 145+ ‘Memphis Depay stopt bij Nederlands elftal, het is klaar’