‘Vandaag Inside-exit door John de Mol’ Maikel de Lange Volg ons Gepubliceerd op: 11 okt 2025, 20:22 Foto: © Alamy Vandaag Inside heeft anno 2025 een flinke cast, met Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp, maar ook een hele hoop andere vaste gezichten. Albert Verlinde was daar één van. Albert Verlinde kreeg geen contract van John de Mol Hij besloot over te stappen naar RTL (en RTL Tonight) en misschien kwam dat ook wel een beetje door Talpa-baas John de Mol, die hem geen enkele waardering gaf. In de podcast Zolang Het Leuk Is van Wilfred Genee vertelt Verlinde: “Ik vind achteraf wel dat ik denk: er had wel iets meer waardering kunnen zijn dat ik zo mijn nek heb uitgestoken in januari door de plek van René in te nemen. Want dat had heel erg mis kunnen gaan en je koppelt je aan het programma. Ik vond dat er daar bovenin wel heel weinig waardering voor was. Dat ik dat deed en het nog goed ging ook. Daar heb ik ook nooit iets over gehoord dat het goed ging.” De Mol wilde hem ook geen contract geven: “Dat wilden ze niet. Nou, dan houdt het ook een beetje op.” Ergens heeft hij spijt van zijn vertrek: “Een beetje wel. Oprecht vind ik nog steeds… Je kan nergens komen of mensen zeggen: we missen je wel bij Vandaag Inside. Dat vindt het publiek zonde.” Verlinde en de miljardair kennen elkaar best goed: “Ik heb echt veel aan hem te danken, hè. Hij heeft me fantastisch behandeld en is nooit weggelopen voor afspraken die we samen hadden. Maar het is niet onmiddellijk de man die belt en zegt: goh, het is slecht weer, ik bel je even. Dat is hij niet. En dat zie je bij RTL nu wel, dat een Peter en Ellen wel bellen. Die sturen wat meer appjes of bellen even hoe het is. Nou, dat vind ik wel top.” Met Joop van den Ende heeft hij een betere band: “Met John heb ik ook heel veel leuke en goede gesprekken gehad, maar John en ik werken allebei in een andere wereld. Je komt elkaar wel tegen, maar John heeft één keer naar een musical toe willen gaan — dat was The Bodyguard met Romy — maar voor de rest wil hij niet dood gevonden worden in een musicalzaal, volgens mij. We hebben onze eigen wereld eigenlijk, maar Joop en ik hebben dezelfde wereld.” Had hij hem een contract moeten geven? Ja Nee Ja Nee 0 Votes Deel op sociale media: Laatste nieuws Eredivisie 22:05 0+ “Van Persie mocht zijn handjes dichtknijpen” Oranje 21:45 13+ Koeman onthult basisspelers bij Oranje Eredivisie 21:33 77+ ‘Rigaux betrapt op grote Feyenoord-leugen’ Exclusief 21:23 39+ Slot, Schreuder of verrassing: wie volgt Van Persie op bij Feyenoord? Eredivisie 21:12 2+ Feyenoord bevestigt ontslag Van Persie Serie A 21:03 23+ ‘Giménez verrast met pikante transfer’ Eredivisie 20:48 149+ ‘Dick Schreuder neemt Feyenoord-besluit’ Eredivisie 20:23 388+ ‘Sensationele stunt met nieuwe Feyenoord-trainer’ WK 2026 20:20 68+ Grote zorgen om Eriksen vlak voor WK Eredivisie 20:04 146+ ‘PSV slaat transferrecord aan diggelen’ Eredivisie 19:47 114+ ‘Van Persie dagen geleden al ontslagen’ Eredivisie 19:31 524+ ‘Eenhoorn al gespot met opvolger Van Persie’ Eredivisie 19:15 997+ ‘Ook Shaqueel van Persie weg bij Feyenoord’ Eredivisie 19:00 194+ ‘Ajax schrikt zich rot: 15 miljoen euro’ WK 2026 18:54 177+ Nigel de Jong onthult waarom Oranje wereldkampioen wordt Eredivisie 18:45 466+ ‘Boekhoorn loopt bibberend door dierentuin na ontslag Van Persie’ WK 2026 18:39 36+ Ander geluid over WK van Oranje: “Dat wordt best overdreven” Eredivisie 18:23 268+ ‘Monsterbedrag voor Feyenoord door Oranje en WK’ Eredivisie 18:06 212+ ‘Dat gaat Van Persie de kop kosten bij Feyenoord’ Eredivisie 17:57 1037+ ‘Robin van Persie en Feyenoord uit elkaar, Arne Slot opvolger’