Van Persie keihard aangepakt: “Ajax was gewoon beter”

Foto: Van Persie keihard aangepakt: “Ajax was gewoon beter”

Danny Koevermans heeft met verbazing geluisterd naar de analyses van Robin van Persie na AjaxFeyenoord (2-0). Eerstgenoemde vond de Amsterdammers beter dan de aartsrivaal tijdens de overwinning in de Johan Cruijff ArenA.

Danny Koevermans vond dat Robin van Persie rare uitspraken had na De Klassieker

Koevermans had geen boodschap aan de reactie van Van Persie, die stelde dat er maar één team wilde voetballen in Amsterdam en dat het daardoor geen echte topper was. “Dat is een heel rare uitspraak. Ajax kwam niet om te waterpoloën of te korfballen. Dit is ook een manier van voetballen. Dan moet je maar iets vinden om daar doorheen te spelen”, klonk het bij ESPN vlak voor het bekerduel van Ajax met Excelsior Maassluis.

De oud-spits wijst daarnaast op de openingstreffer van Davy Klaassen. “Daar stond Feyenoord met tien man achter de bal en speelde Ajax er gewoon doorheen. Dat is al goed voetbal. En dan hebben we het nog niet eens over de kansen die ze in de omschakeling kregen en de lekkere goal van Jorthy Mokio”, stelt hij. “Het is een beetje onzinnig om te zeggen dat er maar één team kwam om te voetballen. Ajax kwam wel degelijk om te voetballen, alleen iets verdedigender. Ajax heeft gewoon beter gevoetbald dan Feyenoord. Natuurlijk kunnen ze goed voetballen.”

Ajax heeft de stijgende lijn te pakken, merkt de analist op. “Voor mij was het kantelpunt echt dat laatste kwartier tegen Qarabag, na de 2-2 van Oscar Gloukh. Daarna kwam er een soort vertrouwen terug. Dat kwam afgelopen zondag helemaal tot uiting. Ze zien dat verdedigende concept liever niet in Amsterdam, maar ze hebben een hartstikke goede wedstrijd gespeeld met een terechte overwinning op Feyenoord.”

Eens met Koevermans?

  • Zeker wel
  • Nee hoor
  • Zeker wel
  • Nee hoor

0 Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie