Van Persie: ‘De 2-1 kun je mij verwijten’ Casper Gout Volg ons Gepubliceerd op: 12 aug 2025, 22:22 Foto: © Alamy Robin van Persie heeft gereageerd op het verlies tegen Fenerbahçe. De oefenmeester zag een slordige wedstrijd, maar er waren ook positieve punten. De oud-spits neemt het verder nog op voor Lotomba én steekt hand in eigen boezem. Van Persie reageert op 5-2 tegen Fener Voor de camera’s van Ziggo Sport verschijnt een eerlijke Van Persie. “Het was slordig in balbezit, we hebben niet goed genoeg de kantwissels gebruikt. Daar lag heel veel ruimte. Verdedigend stond het in principe goed. We geven niet veel weg”, begint de Feyenoord-trainer zijn analyse tegenover Sam van Royen. De Rotterdammers kreeg de tegentreffers in Istanboel makkelijk tegen. Daar baalt Van Persie van. “Die eerste had niet gehoeven uit een corner, dat was niet gelukkig. Die tweede goal was op een hele simpele manier. Een lange bal door het midden. Daar moet je bijzitten en dat zaten we niet. De verdedigers en ook de 6 en 8 moeten terugsprinten. Dat kun je ons verwijten, dat kun je mij verwijten”, klinkt de trainer, die hand in eigen boezem steekt voor het spel van zijn ploeg. Daarna leek het hek van de dam. “Heel erg jammer, je had het momentum te pakken. Dan is het heel vervelend dat je met 2-1 gaat rusten. Na de pauze moesten de Rotterdammers bovendien al snel meer risico nemen, na de 3-1 van Fred. “Zij scoorden niet uit mooie aanvallen, maar uit schakelmomenten. Dat is waar zij op spelen. Dat ligt aan ons en aan onze keuzes aan de bal. We hadden beter de zijkant moeten benutten. En sommige goals vlogen er heel mooi in.” Schlemiel Jordan Lotomba mag ondanks een matige wedstrijd rekenen op steun van zijn trainer. “Ik ben heel erg blij met Jordan. Hij is er een tijdje uitgeweest. Als je ziet hoe hij is teruggekomen, vind ik dat geweldig. Iedere speler maakt op het veld weleens een verkeerde keuze. Ik ben in ieder geval blij dat hij er is en ook blij met hoe hij speelt over het algemeen”, besluit Van Persie. Vind jij Van Persie een goede trainer? Ik wel Ik niet Ik wel Ik niet 0 Votes Jordan Lotomba Feyenoord Lees meer Plots lof voor Rigaux: “Moet hij mee doorgaan” ‘Feyenoord haalt trainer die de hele Kuip haat’ Derksen valt Advocaat weer aan: “Hij gaat erin geloven” ‘Familie Van Persie neemt wraak op Feyenoord’ ‘Feyenoord sneed zichzelf in de vingers met Van Persie’ ‘Feyenoord stunt met trainer uit Marokko’ ‘Lucratieve transfer voor Ramiz Zerrouki’ ‘De Kuip trilt van woede: droomkandidaat zet handtekening’ ‘Bundesliga-miljoenen lonken voor Feyenoord’ ‘Feyenoord haalt nieuwe goalgetter in huis’ Deel op sociale media: Laatste nieuws Exclusief 19:54 0+ Wie wint: Marokko of Nederland? | Koken met Mounir WK 2026 19:36 44+ ‘Hypocrisie bij Nederlands elftal, trainer per direct weg’ SN TV Gids 19:19 7+ WK Gids | Op welke zender kijk je Mexico – Zuid-Afrika? Eredivisie 19:03 142+ ‘Cruijff bedrogen: toptransfer Ajax klapt’ Eredivisie 18:47 17+ Plots lof voor Rigaux: “Moet hij mee doorgaan” WK 2026 18:29 93+ Koeman maakt ‘gekke’ keuze met vervanger Verbruggen Eredivisie 18:11 1030+ ‘Feyenoord haalt trainer die de hele Kuip haat’ Eredivisie 17:52 38+ Derksen valt Advocaat weer aan: “Hij gaat erin geloven” WK 2026 17:34 12+ Van Dijk twijfelde over Oranje: “Maar zij gaven me die prikkel” WK 2026 17:16 17+ Oranje mist deze ‘Spanjaard’ in de verdediging Nederland 16:58 7+ Oranje-aanvaller zonder shirt op verrassende cover Eredivisie 16:41 44+ PSV versterkt zich met Ajax-afvaller Eredivisie 16:30 1011+ ‘Familie Van Persie neemt wraak op Feyenoord’ WK 2026 16:23 23+ Steun voor bekritiseerde Oranje-international: “Alle ogen op hem gericht” Eredivisie 16:05 96+ Ajax dwarsboomde grootse Nederlandse en Belgische plannen WK 2026 15:46 55+ Bizar incident Oezbekistan voor duel met Oranje Eredivisie 15:28 45+ Duitsers in de wolken na Nederlandse recorddeal WK 2026 15:11 23+ Koeman: “Dat moet veranderen, anders win je niet veel wedstrijden” Eredivisie 14:55 55+ ‘Feyenoord sneed zichzelf in de vingers met Van Persie’ SN TV-gids 14:40 5+ Op welke zender kijk je Engeland – Costa Rica?