Van der Vaart doet onthulling over ‘dronkenschap’ op tv Maikel de Lange Volg ons Gepubliceerd op: 20 mei 2026, 14:30 Foto: © Alamy Na de allerlaatste uitzending van Studio Voetbal ging het behoorlijk los: Rafael van der Vaart zou dronken zijn geweest. Daar gaat hij nu zelf op in op de radio. Rafael van der Vaart bevestigt: aangeschoten op televisie bij Studio Voetbal In De Coen & Sander Show wordt er aan de oud-voetballer gevraagd of hij ‘de geruchten meegekregen heeft’: “Over dat ik dronken zou zijn geweest?” Inderdaad: “Het gerucht gaat dat jij dronken was…” Opvallend genoeg bevestigt Van der Vaart dit verhaal, ten dele: “Weet je wat het is, het was de laatste uitzending. Ik vloog er in de ochtend heen. Ik ging nog even een uurtje liggen, diep geslapen. Ik denk: laatste uitzending… Ik neem inderdaad even twee of drie wijntjes. Ik moet eerlijk zeggen, ze vielen wat zwaarder dan normaal. Dat gaat mij niet meer gebeuren.” Sander Lantinga haakt hierop in: “Nee, want het is gestopt, het was de laatste aflevering. Dus het gaat niet meer gebeuren.” Vandaag Inside In Vandaag Inside zei televisiekenner Tina Nijkamp over de kwestie: “Het was wel een opvallende uitzending, die laatste. Rafael van der Vaart zat er, en iedereen, welke kijker dan ook, had het erover dat hij daar hartstikke dronken aan tafel zat. Dat dachten ze.” “Hebben we beelden?”, vroeg René van der Gijp zich af. Wilfred Genee: “O, het mag niet, hoor ik.” Nijkamp: “Dat was het gerucht, maar anyway: het is nu klaar, strik eromheen.” Vervolgens haakte Van der Gijp weer in: “Een drankje kan verkeerd vallen, hè? Daar weet ik alles van. Ik ga hier ook geen rode wijn drinken, ik vind het te warm.” Johan Derksen: “Ik heb bij de voorganger van dit programma, Sport aan Tafel, gezeten: Jean Nelissen had altijd een stuk in zijn kraag, Hugo Camps had een stuk in zijn kraag, Koos Postema ook, dus ik zat altijd met drie dronkenlappen aan tafel. Hugo Camps had altijd… geen glas water, maar er zat wodka in, dus het leek water. Die sloegen we gewoon over, want er kwam alleen maar onzin uit. En op de snelweg naar huis reed hij me voorbij richting Brussel.” Vind jij dit gek? Ik wel Ik niet Ik wel Ik niet 0 Votes Deel op sociale media: Laatste nieuws WK Update 08:20 0+ Dit zijn de uitslagen in Groep C | WK Update WK Gemist 08:10 1+ Dit zijn de uitslagen in Groep B | WK Update WK Gemist 08:00 5+ Marokko boekt goed resultaat, Saibari klaar voor toptransfer | WK Gemist Socials 06:50 76+ Wereld schrikt zich kapot bij Australië-Turkije: ‘Waar is hij?’ 04:00 0+ Voorspelling Zweden – Tunesië: Zlatanloze Zweden zoeken naar WK-start WK 2026 01:50 742+ ‘FIFA grijpt genadeloos in na Brazilië-Marokko’ 01:00 0+ Voorspelling Ivoorkust – Ecuador: Strijd om de tweede plek in Groep E WK 2026 00:52 112+ Buitenland gaat he-le-maal los over Saibari WK 2026 00:38 245+ Heel Nederland roept hetzelfde over Marokko WK 2026 00:26 45+ ‘Aanfluiting bij Brazilië-Marokko’ Eredivisie 00:04 60+ Ontslag Slot lijkt Feyenoord nieuwe trainer op te leveren Eredivisie 23:42 1205+ ‘Ajax huilt: WK-speler Oranje naar Feyenoord’ WK 2026 23:36 64+ Japans Ajax-duo blikt vooruit op wedstrijd tegen Oranje Eredivisie 23:29 86+ ‘WK-ster’ Feyenoord op voorpagina om transfer Eredivisie 23:18 43+ Miljoenentransfer Feyenoord bíjna helemaal rond WK 2026 23:10 703+ ‘Van Dijk is er klaar mee en stopt bij Oranje’ WK 2026 23:08 5+ Opstellingen Brazilië-Marokko: mét Ismael Saibari WK 2026 22:39 35+ ‘Dat heeft mijn vader helemaal niet over Veerman gezegd’ SN TV Gids 22:22 20+ Op welke zender kijk je Brazilië – Marokko live? | WK Gids WK 2026 22:19 10+ “Mijn vader was gek van het Nederlands elftal”