Steven Berghuis verstopt zich niet: “Dat lijkt me geen excuus”

Foto: Steven Berghuis verstopt zich niet: “Dat lijkt me geen excuus”

Steven Berghuis wil de slechte staat van de grasmat in de eindfase bij sc HeerenveenAjax van zondag niet als excuus gebruiken voor het teleurstellende resultaat. Door de hevige regenval was het nauwelijks nog mogelijk om te voetballen op het veld.

Steven Berghuis wil slechte omstandigheden in Heerenveen niet als excuus opvoeren

“Het slotoffensief bleef een beetje uit door het weer natuurlijk. Beide teams hadden het daar ongelooflijk moeilijk mee. Dat was jammer, maar daar kunnen we het natuurlijk niet op gooien, dat lijkt me geen excuus”, reageerde Berghuis bij Voetbal International.

Berghuis ziet in dat het niet zover had mogen komen. “Ik ben ongelooflijk teleurgesteld. De spelers en elke staf hebben er alles aan gedaan, maar we komen gewoon tekort, dat was vandaag ook het geval. Dan moet je NEC feliciteren met een geweldig seizoen, die zijn gewoon verdiend derde geworden en ook FC Twente moeten we feliciteren.”

Ajax heeft nu de play-offs nodig om zich nog te plaatsen voor de Conference League. Mocht dit niet lukken halen de Amsterdammers voor het eerst in zestig jaar geen Europees voetbal. “We gaan gewoon onze rug rechten, dat moet gebeuren.”

Ajax neemt het donderdag in Volendam op tegen FC Groningen.

Goed verwoord?

  • Zeker wel
  • Ach…
  • Zeker wel
  • Ach…

0 Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie