Sneijder slacht Ajax-beleid: “Gewoon kut”

Foto: Sneijder slacht Ajax-beleid: “Gewoon kut”

Wesley Sneijder maakt zich zorgen over de ontwikkelingen bij Ajax. De sportieve resultaten zijn dit seizoen beter dan de voorgaande jaren, maar volgens de recordinternational van Oranje ontbreekt het ‘Ajax-DNA’ binnen de club.

Wesley Sneijder kritisch op Ajax

Ajax-directeur Alex Kroes schoof maandagavond aan in het Ziggo Sport-programma Rondo. Daarin gaf hij aan niet vrijuit te kunnen spreken, maar hij wil gerust persoonlijk in gesprek met Marco van Basten of Sneijder. “Maar wij worden niet gebeld”, countert de oud-middenvelder.

Sneijder vervolgt: “In het verleden hebben wij contact gehad. We zouden later nog contact hebben, dat is niet gebeurd. Dat hoeft ook niet. Maar het is niet zo dat ik hier nu dingen over Ajax roep omdat ik geen contact meer met de club heb. Ik geef alleen mijn mening.”

Volgens de oud-international is de liefde voor Ajax er nog altijd. “Ik hoop dat het beter gaat met Ajax, dat we de Champions League in gaan en dat we blij zijn met de manier van spelen. Het is nu al twee jaar kut, gewoon kut. Het is on-Ajax.” Hij voegt toe: “Rafael (van der Vaart, red.) deelt die mening. Wij kunnen het niet bij jullie brengen. Daarom brengen we het hier.”

Reactie Alex Kroes

“Jullie kunnen het wel bij ons brengen”, haakt Kroes in. “Hier wordt het ook besproken, fair enough. Helemaal prima. Waar Ajax naartoe moet en wil; daarin delen we dezelfde mening. Zijn we daar al? Ook daarin delen we dezelfde mening. Soms wel, soms niet. Het is balanceren.”

Sneijder besluit: “Als je kijkt naar het afgelopen jaar: de mensen met Ajax-DNA zijn vertrokken. Dat vind ik jammer. Als je ziet wie er terugkomt… Dat is ver van het Ajax-DNA.”

Eens met Sneijder?

  • Ja
  • Nee
  • Ja
  • Nee

0 Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Laatste nieuws

10:20
2+
‘Bizarre uitspraken commentator Keisuke Honda tijdens Oranje – Japan’
10:11
13+
‘Angeliño terug naar Eredivisie-top’
09:56
28+
‘Nóóit meer in Oranje na verschrikkelijke invalbeurt’
09:28
0+
Eén man de grote held in Japanse media na duel met Oranje
09:17
20+
‘Gigantisch Oranje-fiasco richting Zweden’
08:55
2+
Op welke zender kijk je België – Egypte live? | WK Gids
08:40
40+
‘Plotseling grote zorgen bij Oranje om Jan Paul van Hecke’
08:25
3+
Op welke zender kijk je Spanje – Kaapverdië live? | WK Gids
08:07
145+
‘Koeman grijpt in: 2 spelers eruit tegen Zweden’
07:50
33+
Ronald Koeman verwijt zichzelf niets: ‘We hadden pech’
07:35
202+
‘Nederland – Japan krijgt staartje’
07:20
27+
Dit zijn de uitslagen in Groep F | WK Update
07:10
9+
Dit zijn de uitslagen in Groep E | WK Update
07:00
20+
Dit gebeurde er in de poule van Oranje | WK Gemist
03:00
0+
Voorspelling Iran – Nieuw-Zeeland: Team Melli favoriet voor openingszege
00:16
82+
Van Dijk treurt: “Geen goed gevoel”
00:00
0+
Voorspelling Saoedi-Arabië – Uruguay: Doelpuntarme start in Noord-Amerika?
23:59
226+
‘Ronald Koeman per direct weg als bondscoach Nederlands elftal’
23:58
147+
‘Bart Verbruggen verlaat Oranje per direct’
23:55
1070+
Nederland walgde massaal van één man tijdens Oranje-Japan

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie