‘Peperdure wanvertoning bij Vandaag Inside’ Ronald Bulthuis Volg ons Gepubliceerd op: 17 dec 2025, 14:10 Foto: © Alamy Johan Derksen is absoluut niet blij dat Vandaag Inside komende zomer twee weken lang gaat uitzenden vanaf Curaçao. De Vandaag Inside-gast stelt dat alleen maar om commerciële belangen gaat en dat het eigenlijk niet te verkopen is tegenover het Nederlandse volk. Johan Derksen spreekt zich uit over Curaçao-trip Vandaag Inside In zijn podcast Groeten uit Grolloo vertelt Derksen niet blij te zijn met de geplande trip naar Curaçao. “Ik zie het nut er niet van in. Er is een WK in Amerika; als je daar gaat zitten heeft dat een doel. Curaçao is gewoon een commerciële deal van Talpa met Corendon.” De vliegtuigmaatschappij is ook de hoofdsponsor van het eiland. “Corendon wil reizen verkopen naar Curaçao. Eerst wilden ze vier weken, maar dat is mij te lang, dus Hélène Hendriks doet de andere twee weken. Maar wij moeten daar nu twee weken Vandaag Inside doen. Dat vind ik niet prettig ten opzichte van de Nederlandse kijker”, vervolgt Derksen. Volgens Derksen had men gewoon in de studio in Hilversum kunnen blijven. “Nu moeten we plotseling naar Curaçao om het mooie plaatje te schieten voor Corendon. De zee en het hotel op de achtergrond en wij zitten daar dan in Hawaii-overhemden met grote glazen bier en wijn. Ik vind het patserig ten opzichte van het Nederlandse volk. Het volk heeft het moeilijk in Nederland en de verwende heren van Vandaag Inside hebben een betaalde vakantie op Curaçao. Ik ben daar niet blij mee!” Geen goed idee Derksen weet dat zijn collega’s Wilfred Genee en René van der Gijp wel enthousiast zijn, maar zelf voelt hij zich er niet lekker bij. “Ik wil ook geen sfeerverpester zijn of de boel saboteren… Als John de Mol eraan verdient, hij moet ons betalen, dan heeft hij het recht om dit te doen. Maar ik voel me daar toch veertien dagen lang een soort reclamezuil voor Corendon.” Volgens Derksen kan het nadelig uitpakken voor het programma. “Ik vind het zinloos om daar naartoe te gaan en denk dat het publiek dat ook niet begrijpt. Het heeft de sfeer van een schoolreisje. Ik vind het geen goed idee en ik denk dat mensen hier niet goed op reageren. Ik heb er een nare smaak van in mijn mond.” Mooi dat Vandaag Inside dit doet? Ja, geweldig plan Nee, wat een waanzin Ja, geweldig plan Nee, wat een waanzin 0 Votes Deel op sociale media: Laatste nieuws WK 2026 21:11 4+ Sergiño Dest wil wereldkampioen worden met de VS Champions League 21:03 8+ Guardiola waarschuwt Barcelona voor ‘vernietiging’ Premier League 20:52 36+ Vlak voor WK ‘breaking news’ over Van Dijk Eredivisie 20:31 18+ Nigel de Jong legt uit wat er moet veranderen in Nederland WK 2026 20:28 53+ Álle groepswedstrijden van Oranje op WK in gevaar WK 2026 19:44 18+ Oranje slaapt op WK in ‘normaal hotelletje’ Eredivisie 19:31 8+ Ron Jans: “Als Barcelona nu belt?” Hup 19:22 0+ Scoor nu je stijlvolle WK-outfit! WK 2026 18:37 98+ ‘Exit Donyell Malen bij Oranje, eigen schuld’ WK 2026 18:25 17+ “Waar we gaan eindigen? Wereldkampioen” Eredivisie 18:20 261+ ‘Hartman naar Ajax om Van Persie’ Eredivisie 17:44 278+ ‘Wout Weghorst maakt transfer die niemand verwacht’ Serie B 17:33 37+ ‘Mark van Bommel keert uit het niets terug als coach’ Eredivisie 17:17 25+ Valente reageert met tatoeage op ‘haters’ Eredivisie 16:45 88+ ‘Spectaculaire terugkeer Perr Schuurs rond’ Série A 16:24 53+ ‘Memphis Depay-ramp vlak voor WK’ Eredivisie 16:06 24+ ‘Heerenveen ontvangt bod van 5 miljoen’ WK 2026 15:53 51+ Dest waarschuwt Oranje: “Zullen jullie niet uitlachen, maar…” Eredivisie 15:38 211+ ‘Kodai Sano naar andere club dan Ajax of PSV’ Keuken Kampioen Divisie 15:20 52+ “Wil heel graag dat Vitesse blijft bestaan”