‘Oranje Leeuwinnen naar huis, niet tegen Frankrijk’

Foto: ‘Oranje Leeuwinnen naar huis, niet tegen Frankrijk’

In de afgelopen jaren werd er vaak positief geschreven over de Oranje Leeuwinnen, maar tijdens het EK in Zwitserland is dat absoluut niet het geval. Het tegenovergestelde is waar.

‘Reglementaire nederlaag Oranje Leeuwinnen’

De Oranje-vrouwen wonnen wel van Wales (3-0), maar gingen af als een gieter tegen Engeland (4-0) en moeten de meubelen nu redden door Frankrijk met drie doelpunten verschil te verslaan. En dat won in de eerste speelronde… van de Engelsen…

Bondscoach Andries Jonker gelooft er nog in: “We hebben het over Barcelona-Paris Saint-Germain gehad. Of het nu JOS Watergraafsmeer of Barcelona is, iedereen maakt momenten mee die je niet verwacht. We moeten het zien te kantelen, zorgen voor een avond die niemand die erbij is ooit nog vergeet. Een wonder komt dichterbij, naarmate het langer uitblijft.”

“We moeten het gevecht met de Fransen aangaan. Die hebben een geweldige ploeg, maar wij vinden ook dat we goed zijn. Ik heb alle betrokkenen gesproken, ook individueel. Met name de ervaren meiden zijn geweldig boos en beledigd. Die accepteren de nederlaag niet, dat gaat ze niet nog een keer gebeuren”, voegde de scheidende keuzeheer daaraan toe.

Van Gaal

Gisteren kreeg hij steun van zijn oude leermeester Louis van Gaal: “De KNVB heeft het Andries Jonker wel moeilijk gemaakt door hem voor het toernooi te ontslaan. Wie doet dat nou? Er is een relatie tussen Andries en de speelsters. Als je weet dat je na het EK weg moet, dan is de verhouding verstoord. Dat is niet slim van de KNVB. Ze hebben hem in de steek gelaten.”

In ons land lijkt men er geen geloof meer in te hebben. We lezen bijvoorbeeld: “Doen de Leeuwinnen er goed aan om morgenochtend met de bus huiswaarts te keren en reglementair te verliezen met 5-0 van Frankrijk? Verliezen ze liever met 6-0 morgen?” En: “Morgenavond het begin van een nieuwe periode. Het is klaar met Jonker. Het team doet het ook niet voor hem. Ze proberen het te verbloemen maar we hebben de voorbeelden al gehoord deze week (Spitse, Van de Donk).”

Ook de bovenstaande steunbetuiging wordt gekraat: “Van Gaal is een goede trainer, dat ben jij niet. Een slap aftreksel die in alles wil lijken op van Gaal maar nog niet in z’n schaduw mag staan.”

Naar huis gaan?

  • Goed plan
  • Nee
  • Goed plan
  • Nee

0 Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie