Koeman legt uit waarom Weghorst speelt

Foto: Koeman legt uit waarom Weghorst speelt

Het Nederlands elftal speelt momenteel tegen Malta in de WK-kwalificatie en Wout Weghorst staat in de punt van de aanval. Dat is toch wel een verrassing…

Wout Weghorst in Oranje-opstelling, dit is waarom

Eigenlijk werd Donyell Malen op nummer negen verwacht, maar bondscoach Ronald Koeman zegt tegen de NOS: “Het ligt aan het type wedstrijd. Wat we verwachten, het plan dat wij hebben, waar de ruimtes liggen. In Groningen waren we heel goed, via de zijkanten. Dan heb je meer aan een type Wout Weghorst dan aan Donyell Malen.”

Vleugelverdediger Jeremie Frimpong staat op rechtsvoor: “Hij is daar onderdeel van. We hebben vaker geprobeerd hem in één tegen één te krijgen, buitenom met zijn snelheid. Dan heb je in mijn optiek meer aan Wout voor het doel. Met koppen, duelkracht en agressiviteit bijvoorbeeld.”

Koeman vindt niet dat Malta onderschat moet worden: “Ik vind dat je iedere wedstrijd goed moet aanpakken, ongeacht de naam van de tegenstander of de kwaliteiten van een tegenstander. Je moet het maximale uit een wedstrijd halen. Litouwen heeft ons geleerd dat als je een stapje terug doet, je in de problemen kan komen.”

Goede uitleg?

  • Vind ik wel
  • Vind ik niet
  • Vind ik wel
  • Vind ik niet

0 Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie