‘Kees Smit kiest club die niemand verwacht’

Foto: ‘Kees Smit kiest club die niemand verwacht’

Kees Smit wordt in verband gebracht met Real Madrid. Met FC Barcelona. Met Manchester United. Met alles en iedereen, maar misschien verbaast hij heel Nederland wel met zijn bestemming.

Langer verblijf bij AZ opeens optie voor Smit

Opeens lijkt een langer verblijf bij AZ namelijk óók een mogelijkheid. In een interview met Rodi vertelt de middenvelder: “Spanje zou goed bij mij passen. Maar ik weet niet of dat het wordt hoor. Ik twijfel. Er zijn gesprekken gaande. Max (Huiberts, technisch directeur, red.) en mijn zaakwaarnemer hebben daar onlangs over gepraat. Ik heb gezegd dat ik erover nadenk. Met m’n ouders, vrienden, m’n zaakwaarnemer en Leeroy (Echteld, trainer, red.) praat ik er natuurlijk over.”

Een nieuw avontuur heeft natuurlijk wel iets: “Ik wil volgend seizoen veel spelen. Dat kan sowieso bij AZ. Al zijn er meer factoren. Ik kan geblesseerd raken bijvoorbeeld. Ik sta er in elk geval niet negatief tegenover nog een jaar bij AZ te voetballen.”

Smit weet dat het nog beter kan, dat hij constanter moet worden in zijn spel. Niet meer een negen en dan de week erna een zesje: “De ene helft ben ik soms beter dan de andere helft. Dat is nog wel een verbeterpuntje. Wanneer ik iets minder speel, blijf ik toch risico’s nemen. Dat kan goed uitpakken, maar ook wat minder.” Vervolgens gaat het over het WK 2026, want de AZ’er mag hopen op een belletje van Oranje-bondscoach Ronald Koeman: “Ik hoop het heel erg, al ga ik er niet per se van uit. Dan is de eventuele teleurstelling ook wat kleiner.”

LaLiga lonkt natuurlijk wél: “Soms vraag ik aan Mateo Chávez (linksback, red.) wat een Nederlands woord in het Spaans is. Ik zit niet op Spaanse les of zo. Mijn Engels is oké. Daarmee kan ik me sowieso wel redden.”

Vraagprijs

Het is inmiddels wel algemeen bekend dat AZ zestig miljoen euro verlangt voor Smit. Het is de vraag of er ook daadwerkelijk een club is die dat bedrag voor hem op tafel wil leggen. Wat dat betreft zou de Premier League mogelijk een logischere bestemming zijn. Een vermogende club als Newcastle United trekt al langer aan de international.

Zou jij dit goed vinden?

  • Ik wel
  • Ik niet
  • Ik wel
  • Ik niet

0 Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie