‘John de Mol grijpt in: ‘Judas’ Vandaag Inside nooit meer op tv’ Matthijs Klerkx Volg ons Gepubliceerd op: 31 dec 2025, 22:30 Foto: © Alamy Ken je de racisme-uitzending van Veronica Inside nog? Een van de hoofdpersonen zien we eigenlijk nooit meer op televisie. Wat heeft John de Mol daar mee te maken? Ooit was ze de belangrijkste gast in racisme-uitzending Veronica Inside, waar is ze gebleven? In gesprek met de Veronica Superguide blikt Natacha Harlequin terug op de jaren dat ze op televisie te zien was. Natuurlijk begon alles bij de racismespecial van Veronica Inside, naar aanleiding van de uitspraken van Johan Derksen over Akwasi en het kwijtraken van zowat alle sponsors voor het best bekeken praatprogramma van Nederland. Harlequin zorgde met haar optreden voor veel woede bij de vaste VI-kijker. De uitnodiging van Wilfred Genee kwam de host op de geuzennaam Judas te staan bij de achterban van de talkshow. Harlequin hield een tv-loopbaan over aan haar passage bij de heren van het voetbalentertainment. Nu is ze echter bijna nooit meer op de beeldbuis, hoe komt dat? ‘Ik kreeg de kans niet’ Harlequin werd weggestuurd bij Talpa, na jaren van activiteit bij onder meer Shownieuws. “Ik ben niet naïef. Dat er een einde kwam aan mijn tijd in de media, daar kan ik wel tegen. Het gaat vooral om de manier waarop. Ik kreeg niet tijdig de kans het uit te leggen of herstellen”, neemt de advocate het John de Mol kwalijk. “Er werd wel gesproken over mij, maar niet met mij. Die onrechtvaardigheid, daar kan ik niet goed tegen”, legt Harlequin uit. “Als je je niet kunt verweren, dan knaagt dat aan je. Het kan heel veel frustraties geven. Dat was bij mij een lange tijd zo, maar nu heb ik dat achter me kunnen laten.” En dus is ze al even niet op televisie geweest, zeker niet na het bijstaan van Ali B. in zijn rechtszaken. “Het was de keuze van Hilversum, maar ook mezelf. Soms was ik niet beschikbaar, soms hoorde ik dat ze het gedoe van Shownieuws niet wilden rehabiliteren. Of er waren voorwaarden… Eerst een interview, exclusief bij ons. Of in die of die krant en dan moet je dit of dat zeggen. Nee, dat ga ik niet doen.” De Mol en Talpa werkten Harlequin zodoende vakkundig van het beeldscherm. Dat vindt ze zelf overigens niet erg, met de nieuwe televisietendens. “Ik ga niet goed op relletjes en opstootjes. Kennelijk is dat het nieuwe verdienmodel. Het gaat vooral over bijvoorbeeld de mening van Victor Vlam over Tina Nijkamp en andersom.” Terecht dat Harlequin niet meer op televisie is? Ja Nee Ja Nee 0 Votes Deel op sociale media: Laatste nieuws 00:00 0+ Voorspelling Irak – Noorwegen: Haaland en co mikken op vliegende start Eredivisie 23:36 31+ Derksen sneert naar Cruijff en bejubelt Feyenoord Oranje 23:17 20+ Summerville onthult waarom Koeman hem wisselde Eredivisie 23:00 21+ “Dennis te Kloese was nu afgemaakt” WK 2026 22:49 11+ “Wij wisten: Yamal gaat vandaag niks doen” WK 2026 22:37 35+ ‘Mika Godts in tranen tijdens België – Egypte’ Eredivisie 22:15 23+ Cillessen kondigt afscheid aan bij NEC Eredivisie 22:05 19+ Berghuis uit onvrede bij Ajax-leiding WK 2026 21:43 15+ Heel België gaat los over één man Oranje 21:34 61+ “Ronald Koeman heeft hopeloos gefaald” LaLiga 21:26 50+ ‘Bart Verbruggen maakt sensationele transfer’ WK 2026 21:12 31+ Derksen haalt na WK-stunt uit naar ‘snijboon van Oranje’ 21:00 0+ Voorspelling Frankrijk – Senegal: Herhaling van de sensatie uit 2002? Eredivisie 20:47 217+ ‘Steven Berghuis per direct weg bij Ajax’ Ajax 20:34 26+ ‘Ajax krijgt slecht nieuws uit Glasgow’ Eredivisie 20:23 151+ ‘Rigaux grijpt keihard in bij Feyenoord’ Eredivisie 20:02 164+ Erik ten Hag in gesprek met Feyenoord Oranje 19:48 82+ Berghuis spreekt klare taal: “Niet goed genoeg” Eredivisie 19:31 339+ ‘WK-uitblinker transfereert naar Ajax’ Eredivisie 19:15 238+ ‘Feyenoord onthult toekomst Arne Slot’