‘John de Mol grijpt in bij Vandaag Inside: per direct steenrijk’ Ronald Bulthuis Volg ons Gepubliceerd op: 30 mei 2026, 10:30 Foto: © Alamy Johan Derksen lijkt nog lang van plan om te stoppen bij Vandaag Inside. De Snor heeft er net met zijn collega’s twee weken op zitten op Curaçao en kondigde aan nog wel even door te willen. Derksen stelde zolang zijn ‘hebzucht’ er nog is dat hij nog wil doorgaan, al zal de salarisbetaling van John de Mol hem ook wel blijven pushen. John de Mol weet Vandaag Inside-heren te overtuigen In het Dagblad van het Noorden vertelt Derksen hoe John de Mol het trio wist te overtuigen van een dagelijkse talkshow. “Werkelijk de hele directie zat er. We kregen een presentatie waarin we wereldsterren leken. Ik dacht: waar gaat dít heen? Er waren er die ons bloed wel konden drinken, maar die avond waren we geweldig. Toen kwam het hoge woord eruit: John de Mol wilde verder met een dagelijkse talkshow.” Het bleek voor Derksen een gouden greep. “Maar Wilfred kon niet omdat hij een ochtendshow op de radio had en Gijp vond vijf dagen te veel. Dan werd het werk. Dan zou ik ook stoppen. Maar dat zat De Mol niet lekker.” Via onderhandelingen werd het trio over de streep getrokken. “Die avond zaten we weer bij elkaar en De Mol zei: ‘Kijk, Johan stopt en jullie hebben geen zin in een algemene show. Dan houdt het hier op’. Bínnen een seconde waren Wilfred en René beiden heel enthousiast over een dagelijkse talkshow. Maar ik was de lul, want ik moest elke dag heen en weer.” Exorbitant salaris Bovendien kregen de heren direct ook een exorbitant salaris van John de Mol. “Ik heb m’n hele leven gewerkt voor een journalisten-cao: je kunt er goed van leven, maar rijk word je er niet van. Als hoofdredacteur van VI had ik een hartstikke goed salaris, 17 duizend euro. Maar bij John de Mol weet je niet wat je hoort. Dan denk je: wat heb ik zeven dagen per week zo lang bij VI gedaan? Ik ga daar een uurtje zitten voor meer dan een miljoen. Mijn vrouw is daar helemaal niet blij mee. Wij geven dus heel veel geld aan goede doelen om onze schuld af te kopen.” Dat veel mensen kritiek hebben op de ongezouten mening van Derksen deert hem niet zoveel. “Ik hou daar nauwelijks rekening mee en ik zit heen en weer drie uur in de auto naar Hilversum en als ik daar dan zit, zeg ik ook mijn mening. Ik doe gewoon wat ik doe en het zal me worst zijn wat de meute ervan vindt.” Voorlopig lijkt hij er in ieder geval nog niet flauw van. “We moeten nog een jaar en dan ben ik 78. Dan kijk ik hoe fit ik nog ben. Ik zeg niet toe dat ik na het aflopende contract nog iets ga doen, ik wil voorkomen dat ik een oude briesende gek word. René wil alleen maar over voetbal praten, Wilfred is bezig met effectbejag. Met shockeren, mij opstoken. Ik kop het in en dan zeggen: ‘nou nou, was dat nou nodig?” Terug naar Curaçao Derksen vertelde vrijdag na de laatste uitzending van Vandaag Inside op het Carabische eiland dat er voor hem echter geen limiet aan zit. “Kijk, op mijn leeftijd kun je nooit vooruit kijken. We hebben nog een jaar contract en ik weet niet hoe ik er na dat jaar voor sta.” Opvallend genoeg was De Snor ook opvallend positief over de uitzendingen op Curaçao. Dat terwijl Derksen in een eerder stadium nog had laten weten helemaal geen zin te hebben in de trip: “Ik begrijp best dat het aantrekkelijk is voor een reisbureau, want de zon schijnt daar altijd, je hebt mooie stranden en uitgaansmogelijkheden. En voor Nederlanders is het hartstikke fijn dat je daar Nederlands kan spreken. Maar ik zou daar zelf niet privé heen gaan.” Het is een publiek geheim dat De Snor eigenlijk helemaal niet af wilde reizen naar Curaçao: “Ik heb getwijfeld, eerlijk gezegd.” Na contact met Talpa-baas John de Mol bond hij toch in: “Er is geen journalistieke reden voor, maar wij werken bij een commerciële zender en daar gaat het om de inkomsten. Corendon is heel succesvol met reizen naar Curaçao organiseren: die hebben daar hotels en bungalowparken. Die willen gewoon een maand lang beelden op de Nederlandse tv hebben van zonnige stranden, blije mensen en vrolijkheid…” Krijgen de heren een te hoog salaris? Ja, volstrekte waanzin Nee, volledig begrijpelijk Ja, volstrekte waanzin Nee, volledig begrijpelijk 0 Votes Deel op sociale media: Laatste nieuws 04:00 0+ Voorspelling Zuid-Korea – Tsjechië: Cruciale start in Groep A Eredivisie 23:45 934+ ‘Ajax vangt bot: nieuwe trainer zet handtekening in Spanje’ Eredivisie 23:31 47+ Droomkandidaat Feyenoord reageert op geruchten WK 2026 23:14 696+ ‘Knallende ruzie tussen Koeman en Virgil van Dijk’ Oranje 22:57 8+ Twijfelende Noppert bij Oranje: “Wil ik dit wel?” WK 2026 22:40 13+ ‘WK-ramp dreigt voor Engeland’ WK 2026 22:23 6+ Koeman weet dat het in deze linie beter moet Eredivisie 22:05 40+ Weg ligt open voor nieuwe Feyenoord-trainer WK 2026 21:46 41+ “Peter Bosz zou dat heel anders aanpakken bij Oranje” Eredivisie 21:28 65+ Verrassing: trainer maakt stap van Mexico naar Ajax zelf bekend Oranje 21:10 1+ Sneijder spoort KNVB aan: “Hij verdient een standbeeld” 21:00 0+ Voorspelling Mexico – Zuid-Afrika: Gastland opent het bal in eigen huis WK 2026 20:50 14+ Oranje na moeizame voorbereiding: “Of ik minder vertrouwen heb?” WK 2026 20:33 30+ Koeman laat zich uit over blessure Verbruggen: “Wie er anders keept?” WK 2026 20:14 58+ Koeman weet welke spits gaat starten: “Als ik nu nog twijfels zou hebben…” WK 2026 20:05 87+ NOS in zak en as na nieuws over WK op televisie WK 2026 19:59 5+ Oranje moet zich aanpassen: “Niet te veel over praten” Oranje 19:47 29+ ‘Grote Oranje-schande van 80 miljoen’ WK 2026 19:30 18+ Zorgen om Nederlandse basispion richting Oranje-Japan Eredivisie 19:12 162+ Definitief nieuws over ‘Schreuder naar Feyenoord’