‘Johan Derksen vlucht weg van Curaçao’ Maikel de Lange Volg ons Gepubliceerd op: 19 mei 2026, 10:16 Foto: © Alamy Vandaag Inside op Curaçao, is dat nou eigenlijk een succes? Gisteren werd er voor het eerst uitgezonden vanaf het eiland en… wordt de stekker er nú al uitgetrokken? Wat zou Johan Derksen hiervan vinden? Vandaag Inside op Curaçao totale mislukking, wat doet Derksen? Televisiecriticus Victor Vlam vond het geen succes, roept hij: “Er is nog werk aan de winkel voor Vandaag Inside. Slecht geluid (vanwege de wind), zweterige hoofden en een rommelige uitzending. De sfeer van het zonnige Curaçao is nog niet goed vertaald naar de Nederlandse huiskamer.” Veronica-dj Wouter van der Goes wil weten: “En ik snap niet waarom ze daar nu zitten terwijl over drie weken de boel pas losgaat (hij doelt op het WK 2026, red.). Snap jij dat?” Vlam: “Er is ook niet echt een reden voor, behalve de sponsordeal met Corendon.” De ‘plaatjesdraaier’ snapt het nog steeds niet: “Maar het WK is toch de aanleiding? Of vergis ik me?” De mediapersoonlijkheid helpt hem een handje: “Nee, het heeft daar eigenlijk niets mee te maken. De dag voor het WK begint is iedereen weer terug in Nederland.” De verwarring is groot! “Ik dacht dat het ontstond nadat Curacao zich kwalificeerde voor WK. Maar jammer. Tijdens de wedstrijden dat Curacao speelt, is eiland helemaal door het dolle.” Ook de kijker lijkt het concept niet helemaal te snappen. Er is een behoorlijk groot contingent aan mensen dat vindt dat de show terug naar Nederland moet worden gehaald: “Ik snap zowiezo niet wat ze daar te zoeken hebben. Beetje voor een talkshowtje de vliegtuig pakken voor complete onzin.” En: “Ze bespreken dezelfde onderwerpen met dezelfde gasten. Ik zie de meerwaarde niet.” En: “Was geen gezicht die uitzending. Ga dan in de zomer tijdens het WK naar dat eiland. Nu is elke Nederlander gewoon aan het werk.” We kunnen nog wel even doorgaan: “Snoepreisje en slechte kwaliteit uitzending, echt geldverspilling en voegt niks toe.” En: “Zelfoverschatting ! Als redelijk jarenlang vaste kijker kon ik het niet aanzien. Het programma is opgehouden te gaan over de onderwerpen, het gaat nu over Wilfred.” En: “Ik ben een vaste kijker van VI, maar haak nu af. Die verschrikkelijke Genee (de man kan echt niet zingen en is met zo’n voorkomen zeker geen performer), Derksen wiens haar alle kanten uitgaat net als zijn betoog en Gijp die alleen iets van voetbal weet. Hoeft niet meer…” Johan Derksen had het al voorspeld Johan Derksen liet in een eerder stadium al weten helemaal geen zin te hebben in de trip: “Ik begrijp best dat het aantrekkelijk is voor een reisbureau, want de zon schijnt daar altijd, je hebt mooie stranden en uitgaansmogelijkheden. En voor Nederlanders is het hartstikke fijn dat je daar Nederlands kan spreken. Maar ik zou daar zelf niet privé heen gaan.” Het is een publiek geheim dat De Snor eigenlijk helemaal niet af wilde reizen naar Curaçao: “Ik heb getwijfeld, eerlijk gezegd.” Na contact met Talpa-baas John de Mol bond hij toch in: “Er is geen journalistieke reden voor, maar wij werken bij een commerciële zender en daar gaat het om de inkomsten. Corendon is heel succesvol met reizen naar Curaçao organiseren: die hebben daar hotels en bungalowparken. Die willen gewoon een maand lang beelden op de Nederlandse tv hebben van zonnige stranden, blije mensen en vrolijkheid…” Mee ophouden? Ja Nee Ja Nee 0 Votes Deel op sociale media: Laatste nieuws Oranje 23:37 39+ Oranje bezorgt Koeman ‘beetje hoofdpijn’ Oranje 23:30 56+ Van Hooijdonk slacht Oranje: “Wanprestatie” Oranje 23:15 15+ Van Dijk: “We winnen, dat is het belangrijkste” Oranje 23:03 36+ Guus Til vlak voor WK tussen hoop en vrees Socials 22:53 143+ ‘Ronald Koeman per direct weg als bondscoach Nederlands elftal’ Rapport 22:50 143+ Cijfers Nederland: één absolute uitblinker, vier onvoldoendes Socials 22:39 201+ ‘FIFA dupeert Nederlands elftal vlak voor WK’ Eredivisie 22:36 116+ ‘WK-drama voor PSV: exit Kovár’ Eredivisie 22:25 36+ ‘Bundesliga-miljoenen lonken voor Feyenoord’ Socials 22:07 95+ ‘NOS op zwart na Nederlands elftal tegen Oezbekistan’ Oranje 22:06 19+ Oranje-schandaal: “Gewoon een strafschop!” Eredivisie 21:55 47+ Hirving Lozano: ‘WK-ganger naar PSV’ Socials 21:34 109+ Heel Nederland in de ban van één man na Oranje-Oezbekistan Eredivisie 21:30 209+ ‘Kenneth Taylor terug naar Ajax’ Eredivisie 21:15 85+ ‘Feyenoord haalt nieuwe goalgetter in huis’ Socials 21:11 547+ ‘Buitenland schrikt zich kapot, Koeman gooit sterspeler uit Oranje’ Socials 21:01 171+ Nederland ergert zich rot aan één ding tijdens Oranje-Oezbekistan Oranje 21:00 19+ ‘Grote Van Dijk-verrassing op WK’ WK 2026 20:55 25+ ‘Hypocrisie bij Nederlands elftal, trainer per direct weg’ Oranje 20:40 41+ Koeman baalt van Arsenal: “Dat is duidelijk”