‘Heel Nederland bedrogen door Vandaag Inside op Curaçao’ Ronald Bulthuis Volg ons Gepubliceerd op: 23 mei 2026, 11:35 Foto: © Alamy Vandaag Inside is deze weken te zien vanaf Curaçao. Maar of dat nou echt aanslaat is maar de vraag. De uitzendingen komen een stuk minder soepel over dan vanuit de studio en bovendien lijkt het meer op een grote sponsortrip van Corendon. Kijkers klagen elke dag steen en been en dus lijkt de trip vooral weggegooid geld. Dat vindt ook mediaverslaggever Jordi Versteegden van De Telegraaf. Bovendien vindt de gewone Nederlander zich behoorlijk in de maling genomen. Keiharde kritiek op uitzendingen Vandaag Inside vanaf Curaçao Vandaag Inside zendt maar liefst twee weken uit vanaf Curaçao, mede mogelijk gemaakt door sponsor Corendon. Na de eerste uitzendingen is er echter een hoop kritiek op de show. Het geluid, de gasten, de dynamiek van het programma en nog andere zaken werden snoeihard bekritiseerd. In de podcast Strikt Privé stelt Versteegden dat het direct al misging bij de opening van de talkshow. “Het begon ook met een liedje van Wilfred Genee, die drie minuten lang mocht zingen daar, maar dan denk ik: dan ben je op Curaçao, we hebben Jandino, we hebben Shirma Rouse, allemaal mensen uit Nederland die daar vandaan komen. Dan denk ik: dan begin je dáár toch mee? Ik miste gewoon een beetje de sfeer. Het had ook in Hilversum gekund. Worden dit twee lange weken?” Sieneke Ook Evert Santegoeds kraakt kritische noten en vindt het onder meer ook flauw dat Sieneke Peeters werd afgekraakt, die mogelijk weer wil deelnemen aan het Songfestival. “Het is een beetje flauw. Het ging over wie zich wel insmeert en wie niet. Daar ging het eindeloos over. En dan vervolgens Sieneke afzeiken voor de 380ste keer. Dat vind ik makkelijk. Zij zong wel een van de liedjes waar het nog wel over gaat. En Mia & Dion? Dát was pas slecht, Johan Derksen. Ik vind het zo makkelijk om Sieneke af te zeiken. Het is wel kortzichtig om het alleen over Sieneke te hebben omdat dat makkelijk is en al jaren gebruikelijk. En niet over Mia & Dion! Dat was een van de ontdekkingen van Cornald Maas die het nog heel veel slechter deed dan Sieneke.” Santegoeds zou echter wel net als Vandaag Inside wel op kosten van de baas naar Curaçao gaan. “Ja, dat is zeker leuk voor ons. We moeten nog even een sponsor hebben die onze geluidsman en iedereen overvliegt en dan gaan we daar precies hetzelfde zitten doen als we hier doen. Ja, leuk! Het is één grote reclamespot.” Kijkers Vandaag Inside niet blij Ook kijkers van het programma stellen op X dat het een groot commercieel gedrocht is geworden. “Curacao is met deze move van Talpa icm Corendon té commercieel geworden. Want daarbij moet ook het ego van Genee worden gepusht met een ‘Koekoek-WK-lied’. Waar ze zelf altijd zo alert op waren is gebeurd: Ze zijn veel te veel in zichzelf gaan geloven. Erg jammer”, roept een criticaster. Een ander roept weer: “Klaplopers ! Naast gratis reizen en overnachten en kleding, krijgen de heertjes een miljoen per jaar om iedereen een beetje af te zeiken samen met hun papegaaien en ja-knikkers. En de reizigers die via Corendon reizen, betalen mee… Schandalig mijnheer en mevrouw Uslu.” En: “Dus @vandaaginside is onderdeel van de marketingstrategie van Corendon. Ofwel, ze verdienen geld door n tijdje op Curacao te gaan zitten zodat Corendon meer reizen en vakanties er naartoe verkoopt. Als VandaagInside dit normaal vindt, wat zouden ze dan nog meer doen voor geld?” Begrip voor John de Mol In De Telegraaf reageerde Derksen al op de vele kritiek daarover. “Ik was de enige die problemen had met dit project. Ik vond het een beetje patserig. Mensen in Nederland hebben het financieel moeilijk. Ze kunnen geen benzine meer tanken, en dan paraderen wij veertien dagen als voldane miljonairs in een zonnig land. Ik dacht al dat dit niet goed zou vallen.” Toch snapt Derksen zijn werkgever John de Mol dan ook wel weer. “Hij heeft een contract gesloten met Corendon, en die moeten wel waar voor hun geld krijgen.” Begrijpelijk dat Vandaag Inside nu op Curaçao zit? Ja, leuk man Nee, wat een aanfluiting Ja, leuk man Nee, wat een aanfluiting 0 Votes Deel op sociale media: Laatste nieuws SN TV Gids 12:52 1+ Op welke zender kijk je Schotland – Marokko? | WK Gids WK 2026 12:35 19+ ‘Nederland – Zweden op losse schroeven’ WK 2026 12:18 42+ ‘Plotseling grote zorgen om Lionel Messi’ Exclusief 12:08 58+ Plottwist: Kaj Sierhuis lijkt tóch op weg naar Eredivisie-top WK 2026 12:00 66+ ‘Koeman verlaat Oranje, nieuwe bondscoach vernedert hem’ Eredivisie 11:45 38+ ‘Feyenoord klopt aan bij Ajax: contract ligt op tafel’ Oranje 11:15 51+ Dumfries spreekt zich uit over ‘Veerman-kwestie’ in Oranje LaLiga 10:50 119+ ‘Ajax krijgt groot transfernieuws uit Barcelona’ Exclusief 10:30 59+ Sparta lijkt beste papieren te hebben voor gewilde Ajax-speler Vermoedelijke opstelling 10:00 303+ Vermoedelijke WK-opstelling Nederland tegen Zweden WK 2026 09:40 22+ Heel de wereld gaat compleet los om Cristiano Ronaldo Eredivisie 09:20 161+ Van Bronckhorst kondigt ‘grote schoonmaak’ aan bij Feyenoord Oranje 09:00 82+ ‘Nieuwe kans voor Memphis Depay tegen Zweden’ Eredivisie 08:40 103+ ‘WK eindigt in drama voor Ajax en Cruijff’ WK 2026 08:20 62+ Van der Vaart biedt excuses aan na ‘racistische uitspraak’ Eredivisie 08:00 94+ Danjuma onthult details over ’transfer naar Feyenoord’ Eredivisie 07:40 272+ ‘Feest bij Ajax: Cruijff strikt eerste grote naam’ WK Update 07:20 6+ Dit zijn de uitslagen in Groep L | WK Update WK Update 07:10 4+ Dit zijn de uitslagen in Groep K | WK Update WK Gemist 07:00 5+ DR Congo verrast Portugal, spektakelstuk bij Engeland en meer | WK Gemist