Frenkie de Jong predikt geduld: “Heb meer nasleep van deze blessure” SN Redactie Volg ons Gepubliceerd op: 17 nov 2024, 14:10 Foto: © Alamy Frenkie de Jong maakte na 433 dagen zijn rentree voor Oranje. Na zijn rentree tegen Hongarije erkende dat de middenvelder tijd nodig heeft om weer ritme op te doen en in vorm te komen. Frenkie de Jong heeft tijd en wedstrijden nodig om zijn vorm te vinden Na een lange tijd afwezigheid keerde De Jong terug in de selectie van het Nederlands elftal. Het resulteerde in zijn terugkeer zaterdagavond in het shirt van het Nederlands elftal. “Het is lang geleden. Ik heb me hier heel erg op verheugd. Voor het Nederlands elftal spelen is een grote eer. Als je er een tijd niet bij kunt zijn, mis je dat wel. Hoe langer het duurt, hoe meer je ernaar uitkijkt”, klonk het tegenover de NOS. De middenvelder van FC Barcelona beseft dat hij tijd nodig heeft. “Ik moet gewoon wedstrijden spelen en trainen. Dan word ik hopelijk steeds fitter en ga ik me ook steeds beter voelen. Dan komt de vorm vanzelf weer.” Pittige kwetsuur De Jong denkt dat het vooral aan de ernst van zijn kwetsuur ligt, dat hij nu langer nodig heeft gehad om terug te komen van zijn enkelblessure: “Normaal had ik vrij snel het gevoel weer terug te komen op niveau na een blessure. Dat is nu wel anders, hier heb ik meer nasleep van. Het is op bepaalde momenten nog wel gevoelig, ik moet daarnaast ook het vertrouwen weer helemaal terugkrijgen dat ik bepaalde dingen kan doen. Dat komt alleen met het spelen van wedstrijden, hopelijk gaat die pijn vanzelf weg.’ Reist de spelbepaler nu terug naar Barcelona of reist hij met Oranje af naar Sarajevo? “Ik ga de volgende wedstrijd sowieso niet beginnen, maar als het goed is, blijf ik er gewoon bij. Nee, ik denk dat de reactie van mijn enkel morgen wel meevalt.” Frenkie de Jong Oranje Lees meer Oranje bezorgt Koeman ‘beetje hoofdpijn’ Van Hooijdonk slacht Oranje: “Wanprestatie” Van Dijk: “We winnen, dat is het belangrijkste” Guus Til vlak voor WK tussen hoop en vrees ‘Ronald Koeman per direct weg als bondscoach Nederlands elftal’ Cijfers Nederland: één absolute uitblinker, vier onvoldoendes ‘FIFA dupeert Nederlands elftal vlak voor WK’ ‘NOS op zwart na Nederlands elftal tegen Oezbekistan’ Oranje-schandaal: “Gewoon een strafschop!” Heel Nederland in de ban van één man na Oranje-Oezbekistan Deel op sociale media: Laatste nieuws Oranje 23:37 21+ Oranje bezorgt Koeman ‘beetje hoofdpijn’ Oranje 23:30 26+ Van Hooijdonk slacht Oranje: “Wanprestatie” Oranje 23:15 10+ Van Dijk: “We winnen, dat is het belangrijkste” Oranje 23:03 25+ Guus Til vlak voor WK tussen hoop en vrees Socials 22:53 78+ ‘Ronald Koeman per direct weg als bondscoach Nederlands elftal’ Rapport 22:50 105+ Cijfers Nederland: één absolute uitblinker, vier onvoldoendes Socials 22:39 178+ ‘FIFA dupeert Nederlands elftal vlak voor WK’ Eredivisie 22:36 94+ ‘WK-drama voor PSV: exit Kovár’ Eredivisie 22:25 27+ ‘Bundesliga-miljoenen lonken voor Feyenoord’ Socials 22:07 85+ ‘NOS op zwart na Nederlands elftal tegen Oezbekistan’ Oranje 22:06 14+ Oranje-schandaal: “Gewoon een strafschop!” Eredivisie 21:55 41+ Hirving Lozano: ‘WK-ganger naar PSV’ Socials 21:34 101+ Heel Nederland in de ban van één man na Oranje-Oezbekistan Eredivisie 21:30 174+ ‘Kenneth Taylor terug naar Ajax’ Eredivisie 21:15 79+ ‘Feyenoord haalt nieuwe goalgetter in huis’ Socials 21:11 466+ ‘Buitenland schrikt zich kapot, Koeman gooit sterspeler uit Oranje’ Socials 21:01 159+ Nederland ergert zich rot aan één ding tijdens Oranje-Oezbekistan Oranje 21:00 15+ ‘Grote Van Dijk-verrassing op WK’ WK 2026 20:55 21+ ‘Hypocrisie bij Nederlands elftal, trainer per direct weg’ Oranje 20:40 35+ Koeman baalt van Arsenal: “Dat is duidelijk”