‘Drie weken schorsing voor Wout Weghorst’

Foto: ‘Drie weken schorsing voor Wout Weghorst’

Wout Weghorst raakte het afgelopen weekend weer eens in opspraak. De spits van Ajax duwde opzichtig zijn direct tegenstander van Excelsior en werd daarvoor gestraft met een gele kaart. Volgens Valentijn Driessen en Johan Derksen had arbiter Joey Kooij een andere kleur kaart moeten trekken.

Valentijn Driessen en Johan Derksen hekelen gedrag Ajax-spits Wout Weghorst

Bas Nijhuis, te gast bij Vandaag Inside, vindt dat Kooij goed heeft gehandeld. “Geel kaartje is goed, toch?” Nijhuis plaatst echter ook een kanttekening. “Hij neemt het risico met dit gedrag dat de scheids zegt: ik ben er klaar mee en ik geef een rode kaart. Een VAR zal niet ingrijpen. Hij neemt wel risico met dit gedrag.”

Driessen vindt het absurd en is van mening dat rood en een schorsing op zijn plaats was geweest. “Waarom meten jullie met twee maten? Die speler van Go Ahead krijgt gewoon rood als hij dit doet.” Derksen is het volledig eens met zijn collega. “Dat vind ik hetzelfde als met Goes. Klagen, klagen en klagen dat hij om iedereen heen hangt. Hup, strafschop en drie weken later doet hij het nooit meer.”

Driessen zegt helemaal klaar te zijn met het gedrag van Weghorst. “Hij heeft de meeste overtredingen in de Eredivisie gemaakt. De spits van Ajax, waar gaat dit nog over?” Derksen vindt het ook onbegrijpelijk. “Die jongen is zo dramatisch voor zichzelf. Hij trekt een gezicht als het even tegenzit, alsof zijn hele familie met een vliegtuig neergestort is. Waar gaat het om, man? Je hebt verloren van Excelsior.”

Had Weghorst rood moet krijgen?

  • Ja, absoluut
  • Nee, geel is prima
  • Nee, had helemaal geen kaart moeten krijgen
  • Ja, absoluut
  • Nee, geel is prima
  • Nee, had helemaal geen kaart moeten krijgen

0 Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie