‘Dick Advocaat krijgt smerig schopje na van Johan Derksen’

Foto: ‘Dick Advocaat krijgt smerig schopje na van Johan Derksen’

Johan Derksen heeft maandagavond in de uitzending van Vandaag Inside ook vervolgen gereageerd op het aftreden van Fred Rutten bij Curaçao en de herintreding van Dick Advocaat. Hoewel Derksen en consorten aardig wat propaganda hebben gemaakt voor een terugkeer voor Advocaat, daar is De Snor wel kritisch op de rol van de Feyenoord-adviseur.

Johan Derksen reageert bij Vandaag Inside op aftreden Fred Rutten en terugkeer Dick Advocaat bij Curaçao

Bij Vandaag Inside is Derksen vooral kritisch op de houding van Advocaat ten opzichte van Rutten. “Toch heeft Dick geen juiste rol gespeeld. Hij is twee keer opgestapt, twee keer op een belangrijk moment. Toen hebben ze Fred bereid gevonden. Fred is een totaal ander mens en ook een andere trainer, maar ten opzichte van zijn collega had Dick moeten zeggen: nee, ik ben opgestapt. Fred is de man waar jullie mee naar het WK moeten. En een sponsor, Corendon, moet zich nóóit met het beleid bemoeien.”

Wilfred Genee voegt daar wel een noot aan toe. “Die sponsor heeft zich ermee bemoeid op het moment dat de voorzitter aangaf: als je dat voor elkaar kunt krijgen..” Niet handig meent Derksen. “Een verstandige sponsor zegt dan: dit is mijn zaak niet. Je moet sponsors en supportersverenigingen nóóit inspraak geven.”

Volgens Genee is de invloed van Corendon wel een stuk groter dan een normale sponsor. “Vaak is een sponsor een heel klein onderdeel van een bond. De KNVB heeft bijvoorbeeld een aantal heel grote sponsors, maar dit ís de bond zo ongeveer. Als er een nieuw veld moet komen, wordt het geregeld door Corendon, als er iemand binnen moet worden gevlogen, dan regelt Corendon dat.”

Kees Jansma

Volgens René van der Gijp vertelde Kees Jansma, die zelf opstapte, de juiste woorden. “Je hebt op een gegeven moment afscheid genomen, dan komt er een nieuwe trainer. Dan kun je niet, als het weer wat beter met je dochter gaat, zeggen dat je het wel wil proberen. Dat had hij niet moeten doen.” Daar is Derksen het volledig mee eens. “Hij had het niet moeten doen, want hoe je het ook wendt of keert: Fred is het kind van de rekening. Ik denk dat veel mensen het Dick kwalijk nemen. Het enige sterke argument is dat de spelers niet met Fred verder willen.”

Tegenover Sportnieuws liet Jansma zich kritisch uit over de gang van zaken. “Dit heeft niks te maken met de keus voor de een of de ander, maar met hoe het tot stand is gekomen. Eerst is Dick Advocaat opgestapt en dat is verdrietig en treurig. Dat vond iedereen ook erg. Maar vervolgens, als het beter gaat, moet de volgende weer verdwijnen. Ik vind dat niet juist. Dat gaat mij een brug te ver.”

Goed dat Advocaat terugkeert?

  • Vind ik wel
  • Nee, belachelijk
  • Vind ik wel
  • Nee, belachelijk

0 Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Laatste nieuws

19:34
95+
‘Ajax belt met Farioli voor miljoenendeal’
19:16
11+
‘Andere Eredivisie-spits dan Weghorst naar FC Twente’
19:00
447+
‘Drie ervaren rotten in één klap weg bij Ajax’
18:53
2+
Champions League loting PSV en Ajax bekend
18:50
4+
Ten Hag houdt dubbel gevoel over aan transferrecord
18:33
14+
‘Johan Derksen schrikt zich rot bij Vandaag Inside’
18:16
30+
Ten Hag kraakhelder over ‘Weghorst naar Twente’
18:00
2+
De tweede ronde van de groepsfase: twee gastlanden in actie | WK Alarm
17:39
907+
Amsterdam in paniek: ‘Ajax haalt oude bekende’
17:19
25+
Bas Nijhuis laat zich duidelijk uit over toekomst
17:01
46+
‘Na Kuijt ook Oranje-international naar Turkije’
16:42
62+
Kieft noemt zijn favoriete collega-analist: “Heeft schijt aan alles”
16:24
20+
Van dit WK-land is Valentijn Driessen onder de indruk
16:06
193+
‘Feyenoord slaat slag in Manchester’
15:47
76+
Opeens heel ander geluid over Weghorst: “Dat doet hij goed”
15:29
107+
‘Ajax loopt miljoenen mis door geklapte deal’
15:11
46+
‘Dirk Kuijt vertrekt per direct en keert terug’
14:55
2+
Op welke zender kijk je Mexico – Zuid-Korea live? | WK Gids
14:37
2+
Op welke zender kijk je Canada – Qatar live? | WK Gids
14:20
93+
Technische man Feyenoord heeft pijnlijk nieuws voor Van Persie

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie