Derksen vernietigt eigen ‘lieveling’: “De weg kwijt, carrière verknald” Benjamin Hagen Volg ons Gepubliceerd op: 23 mei 2026, 16:28 Bijgewerkt op: 23 mei 2026, 18:49 Foto: © Alamy Johan Derksen was maandenlang een trouwe aanhanger van Lale Gül, maar na diens aanval op René van der Gijp is het wel gedaan met de liefde. De Vandaag Inside-snor is klaar met Gül. ‘Goed meisje’ Lale Gül ‘is op hol geslagen’ “Er moet iemand zijn, een verstandig iemand, die eens heel rustig met Lale Gül gaat praten”, opent Derksen vanaf Curaçao. “Ze is de weg kwijt en ze is haar eigen carrière aan het verknallen. (…) Kijk, ik heb een zwak voor haar. Ik ben aan een boek met haar bezig, maar ik begin een beetje te twijfelen. Ze is nu zijpaden ingegaan… Dat zijn mijn zijpaden niet.” Derksen respecteerde Gül altijd enorm omdat ze de islam de rug toekeerde. “Maar blijf dan op niveau. Ze gaat nu in programmaatjes zitten waar je niet in moet zitten.” De oud-voetballer begrijpt best dat Gül in zoveel programma’s gaat zitten. “Want dat is toch een soort ijdelheid. Maar het zijn slechte programma’s voor je imago. Ze is een beetje op hol geslagen.” Wel vindt hij haar ‘in principe een goed meisje’. “Maar het gaat niet goed. Ze moet iemand hebben die haar een keer even toespreekt. Als ik terug ben in Nederland moet ik toch met haar praten over dat boek, maar als ze niet wil luisteren…” Gül sprak van ‘Taliban Inside’ na uithaal Van der Gijp De ophef ontstond na een bikini-dansfilmpje van Gül vanaf haar vakantieadres. Van der Gijp reageerde toen in De Krantjes: “Ik vind het ook heel bijzonder, als je dat doet. Bij dat soort filmpjes heb ik wel het idee dat je van tevoren hebt bedacht: wie doe ik er een plezier mee? Schijnbaar je volgers. Op zich is het oké, want je doet er ook verder niemand kwaad mee. Alleen, ja… Ik weet niet, het is ook een beetje exhibitionistisch. Je vindt het ook wel leuk om je zo te laten zien. Klaarblijkelijk heb je de behoefte om dat te laten zien.” Gül reageerde daarop met een nieuw bikini-dansfilmpje en schreef er bij: “Speciaal voor al mijn haters in de vorm van witte zure mannen van 60+ die er niet tegen kunnen dat een vrouw jong is en geniet van haar leven. Voor mijn lelijke haters: lekker voor jullie, word gek, zie me genieten. Speciaal voor René…” Ze besloot met een foto van het VI-logo, waarover ze de tekst ‘Taliban Inside’ plaatste. Derksen heeft gelijk Ja Nee Ja Nee 0 Votes Deel op sociale media: Laatste nieuws WK 2026 09:30 7+ ‘Memphis Depay stopt bij Nederlands elftal, het is klaar’ SN TV Gids 09:15 47+ Op welke zender kijk je Duitsland – Curaçao live? | WK Gids Vermoedelijke opstelling 09:00 448+ Vermoedelijke WK-opstelling Nederland tegen Japan: zo speelt Oranje SN TV Gids 08:45 29+ Op welke zender kijk je Nederland – Japan live? | WK Gids WK Update 08:30 5+ Dit zijn de uitslagen in Groep D | WK Update WK Update 08:20 10+ Dit zijn de uitslagen in Groep C | WK Update WK Gemist 08:10 4+ Dit zijn de uitslagen in Groep B | WK Update WK Gemist 08:00 11+ Marokko boekt goed resultaat, Saibari klaar voor toptransfer | WK Gemist Socials 06:50 132+ Wereld schrikt zich kapot bij Australië-Turkije: ‘Waar is hij?’ 04:00 0+ Voorspelling Zweden – Tunesië: Zlatanloze Zweden zoeken naar WK-start WK 2026 01:50 1263+ ‘FIFA grijpt genadeloos in na Brazilië-Marokko’ 01:00 0+ Voorspelling Ivoorkust – Ecuador: Strijd om de tweede plek in Groep E WK 2026 00:52 146+ Buitenland gaat he-le-maal los over Saibari WK 2026 00:38 295+ Heel Nederland roept hetzelfde over Marokko WK 2026 00:26 74+ ‘Aanfluiting bij Brazilië-Marokko’ Eredivisie 00:04 75+ Ontslag Slot lijkt Feyenoord nieuwe trainer op te leveren Eredivisie 23:42 1236+ ‘Ajax huilt: WK-speler Oranje naar Feyenoord’ WK 2026 23:36 64+ Japans Ajax-duo blikt vooruit op wedstrijd tegen Oranje Eredivisie 23:29 88+ ‘WK-ster’ Feyenoord op voorpagina om transfer Eredivisie 23:18 48+ Miljoenentransfer Feyenoord bíjna helemaal rond