‘Danny Makkelie loopt WK mis’

Foto: ‘Danny Makkelie loopt WK mis’

Volgens Willem van Hanegem moet de FIFA nog maar eens overwegen of men Danny Makkelie wel naar het WK wil sturen. De Kromme zag de Nederlandse arbiter twee gigantische blunders maken in de degradatiekraker tussen Heracles Almelo en NAC Breda.

Willem van Hanegem kraakt optreden Danny Makkelie tijdens Heracles Almelo – NAC

In zijn column in het Algemeen Dagblad begint Van Hanegem direct maar met de vraag te stellen of Makkelie wel geschikt is om komende zomer naar het WK te gaan. “Volgens mij is Pierluigi Collina nog altijd de baas van de scheidsrechters bij de FIFA. En is hij van plan om Danny Makkelie in de zomer naar het WK te sturen. Het is voor Makkelie te hopen dat Collina deze week niet even de hoogtepunten van Heracles – NAC voorbij ziet komen.”

De arbiter ging volgens Van Hanegem gruwelijk in de fout. “Hoe is het in godsnaam mogelijk dat die imbeciele overtreding van Lewis Holtby op Djevencio van der Kust geen rood opleverde? Die Van der Kust had echt zijn been kunnen breken, zo hoog en met zoveel kracht was de tackle, maar Makkelie vond het allemaal niet zo spannend.”

Oproep tot ingreep KNVB

En dat was ook niet het enige kritiekpunt, want ook de strafschop voor NAC noemt Makkelie lachwekkend. “En dan wel heel erg op de regeltjes gaan zitten als diezelfde Van der Kust de bal op een arm krijgt, zonder enige opzet. Makkelie leek te schrikken dat de speler binnen het zestienmetergebied stond en dus ging de bal ook nog op de stip, want toen was de VAR opeens wel wakker. Je zal maar tegen degradatie vechten, over een bescheiden elftal beschikken en dan zo worden benadeeld.”

Vrijdag in de studio van ESPN was men direct duidelijk. John van Loen. “Dit is echt donkerrood, hoor.” Marciano Vink: “Als dit geen rood is! Zeker als je het 33 keer in slowmotion bekijkt.” Op de social media werd de KNVB al opgeroepen om de arbiter te schorsen. “Laat Makkelie alsjeblieft geen wedstrijd meer fluiten. Hij snapt er helemaal niets van. Wat een ongelooflijk slechte scheidsrechter, hij is wekelijks het drama van de Eredivisie.” Iemand anders vult aan: “Makkelie en het VAR-team maar even aan de kant houden, KNVB. Als ze met elkaar niet eens de schandalige schop van Holtby kunnen beoordelen als rode kaart, verdienen ze ook geen enkele cent vergoeding voor hun gepruts.”

Moet Makkelie nog wel naar het WK?

  • Ja, vind ik wel
  • Nee, kan echt niet meer
  • Ja, vind ik wel
  • Nee, kan echt niet meer

0 Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie