Bom ontploft rond Jordi Cruijff: ruzie in ArenA

Foto: Bom ontploft rond Jordi Cruijff: ruzie in ArenA

Het is wéér niet rustig binnen Ajax en ook technisch directeur Jordi Cruijff ligt al weer onder vuur: hij kan (naar verluidt) niet goed overweg met de scouts van de Amsterdammers.

Ajax-scouts boos op Jordi Cruijff

Hans Kraaij junior reageert daarop in Voetbal International: “Jááááh, de scouts van Ajax schijnen boos te zijn op Jordi Cruijff. Ze verwijten hem solistisch optreden samen met zijn steun en toeverlaat, de Spaanse scout Joel Lara. Het lijkt me volledig logisch dat er bij Ajax af en toe een paar scouts over het hoofd gezien worden. Want wat hebben zij de afgelopen jaren dan voor opwindende voetballers binnengehaald?”

Volgens de televisiepersoonlijkheid laat de td zich niet kisten: “Jordi Cruijff ligt van deze aantijging absoluut niet wakker, gaat vrolijk door met de grote renovatie van Ajax, en zal ook zijn scouts niet vragen wat ze van Daley Blind vinden, want hij heeft Daley Blind veel zien spelen in de afgelopen drie jaar. En als je bij Girona in La Liga 101 wedstrijden in de basis hebt gestaan, zonder ook maar op wat voor positie in de problemen te komen, of het nou linksback is, links in het centrum of als controleur in de verdediging, dan zal je dat bij Ajax toch ook nog wel een jaartje kunnen? Blind in de Henderson-rol, daar heeft Jordi geen enkele toestemming van zijn scouts voor nodig.”

Eerder onthulde podcastmaker Bart Sanders al: “Jordi en Lara hebben geen toegang tot de Ajax-software van de scouting. Daar is veel werk ingestoken door de scouts van Ajax, maar er wordt niet eens naar gekeken. Er gaan al wat langer zorgen rond over de eenmansacties van Cruijff. Er is veel werk in gestoken door de scouts van Ajax. Maar er wordt niet eens naar gekeken, zo van: misschien kunnen we daar wat mee. Ondertussen zit Joël Lara te scouten en lijstjes bij te werken. Dat wordt geheim gehouden voor iedereen.”

“Het is me niet gelukt, de groeten”

Daar voegde hij nog aan toe: “Jordi heeft geen kennismaking gedaan met de scouting van Ajax. Geen handjes geschud, geen kennismaking, geen meeting ingepland…” Sanders zei bang te zijn voor een totale mislukking: “Dan zie ik ook wel voor me dat Jordi op een gegeven moment zegt: weet je wat, het is me niet gelukt, de groeten. Ik ga weer naar Barcelona. Dan sta je daar als club. Dan heb je geen basis meer, geen structuur. We hebben al een aantal jaren dat we aan het hobbelen zijn. En ja, ik wil gewoon die rust zien en die structuur. We moeten een soort structuur voor de lange termijn hebben, waarin we gewoon de lange termijn kunnen borgen. En dat is nu, denk ik, het probleem en waar het telkens misgaat.”

Vind jij dit gek?

  • Ik wel
  • Ik niet
  • Ik wel
  • Ik niet

0 Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie