Ajax-basisspeler plots uitgekotst: ‘Echt bizar’

Foto: Ajax-basisspeler plots uitgekotst: ‘Echt bizar’

Doordat hij na afloop van Real Sociedad versus Ajax (2-0) erkende dat de kans steeds kleiner wordt dat hij nog gaat verlengen bij Ajax, krijgt Devyne Rensch plots enorm veel kritiek van de eigen fans. Dit tot onbegrip bij oud-Ajacied Willie Overtoom.

Willie Overtoom steunt Devyne Rensch na harde kritiek

Bij Ziggo Sport legde Rensch, wiens verbintenis na dit seizoen afloopt, uit: “Ik ben een jongen van de club, maar hoe langer het duurt, hoe kleiner de kans is dat ik bijteken. Ik verwijt de club eigenlijk wel dat ze getreuzeld hebben. Nogmaals: ik heb niet gekozen voor deze situatie. Vorig seizoen konden ze ook al zien dat ik mijn laatste jaar in zou gaan. Toen is er niet specifiek iemand geweest.”

Overtoom vervolgt: “Er worden bepaalde dingen geroepen die we in de ‘normale’ maatschappij niet zouden accepteren. Maar op de een of andere manier vliegen alle normen en waarden de deur uit wanneer het om voetbal gaat. Zowel met dit soort dingen als bijvoorbeeld met ouders op de zaterdag langs de lijn, volwassen mensen. Ik denk echt niet dat mensen begrijpen wat voor impact dit heeft op jonge mensen. Echt bizar.”

Naar verluidt wil Rensch vooralsnog niet bijtekenen omdat hij, ondanks een sterk seizoen tot dusver, salaris in zou moeten gaan leveren. Clubwatcher Johan Inan noemde het ‘de nieuwe realiteit bij Ajax’.

Lees meer

Deel op sociale media:

Bevestig je leeftijd om door te gaan

Belangrijk!

Deze website bevat gokgerelateerde inhoud en is niet geschikt voor minderjarigen, personen met risicovol gokgedrag of mensen die zichzelf hebben uitgesloten van deelname aan kansspelen. Dergelijke inhoud wordt alleen weergegeven als u bevestigt dat u 24 jaar of ouder bent.

Wat is je leeftijd?

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn | Deze boodschap mag niet gedeeld worden met minderjarigen| Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie