Barcelona is achter de schermen druk in onderhandeling over de nieuwe shirtsponsor. Spotify ligt volgens Catalunya Rádio op pole position, al moeten beide partijen het nog eens worden over de eisen.
De Spaanse grootmacht speelde de afgelopen jaren met Rakuten op het shirt, maar dat bedrijf besloot eerder om aankomende zomer met het sponsorschap op te houden. Vervolgens ging Barcelona in gesprek met verschillende bedrijven die het allemaal zagen zitten om met Barcelona samen te werken.
Spotify lijkt uiteindelijk aan het langste einde te trekken. Het Zweedse bedrijf legt daarbij wel enkele eisen op tafel. De organisatie is niet alleen geïnteresseerd in de naam op het shirt, ook wil het zich op andere manieren laten zien. Zo overweegt het naar verluidt om deel uit te maken van de stadionnaam.
Het zou betekenen dat het stadion in de toekomst mogelijk door het leven gaat als 'Camp Nou Spotify', waarmee na 65 jaar een einde zou komen aan de oorspronkelijke naam van het onderkomen. Waar Barcelona overigens een deal van vijftien tot dertig jaar wilde afspreken, lijkt deze tóch aanzienlijk korter te gaan duren.
Geldnood Barcelona
Hoewel de Spanjaarden veel kritiek zullen krijgen op een naamswijziging van Camp Nou, lijkt de club het geld goed te kunnen gebruiken. Door jarenlang wanbeleid moet Barcelona de komende jaren flink op het geld letten. Wil het de torenhoge ambities waarmaken dan moet de club water bij de wijn doen.
Wint Barcelona van Atlético Madrid? Profiteer van een odd van 2.25!