Jol over Suárez: "Het was volgens mij een ongelukkige botsing"

31 Jul 2010 om 23:01 | Reageer nu

Martin Jol, trainer van Ajax, is teleurgesteld in de wedstrijd tegen FC Twente om de Johan Cruijff Schaal. De oefenmeester hoefde niet te winnen, maar vindt dat Twente volwassener was. Ook baalt de tacticus dat hij Luis Suárez, Rasmus Lindgren en Eyong Enoh mogelijk tijdelijk moet missen.

"We hadden ons voorgenomen om onszelf niet kapot te spelen, maar wel de schade beperkt te houden", laat de oefenmeester weten aan SBS 6. "De eerste twintig minuten hebben ze ons behoorlijk pijn gedaan. Ze hadden heel veel beweging met onder andere Bryan Ruiz en Theo Janssen. We hoefden deze wedstrijd niet te winnen, maar Twente was gewoon volwassener."

Suárez kreeg een directe rode kaart van scheidsrechter Kevin Blom. "Het was gewoon een ongelukkige botsing", denkt Jol. "Het was al vervelend genoeg dat we deze wedstrijd moesten spelen. Dan komt er ook nog eens bovenop dat we Suárez, Enoh en Lindgren mogelijk lang kwijt zijn."

83 reacties Reageer nu

Schrijf een reactie

Om een reactie te plaatsen moet je ingelogd zijn.
Nog geen lid? Registreer je dan nu!

Japsertjuhaz 02 Aug 2010 om 19:15


het hadden het minimaal 5 moeten wezen


Hoop niet dat je dit echt meent!

duivenman 02 Aug 2010 om 19:11

het hadden het minimaal 5 moeten wezen

Rat 02 Aug 2010 om 14:15


3 wedstrijden schorsing, waarvan 1 voorwaardelijk met een proeftijd van 1 jaar. Eerlijke straf voor deze overtreding mijn inziens. Gewoon dus accepteren, en niet zeuren verder meer.


Sportieve reactie zonder calimero-gedrag. Was een domme overtreding (actie, plaats, tijdstip), benadeeld als aanvoerder zijn ploeg.

Hupweereentrein 02 Aug 2010 om 14:13

Rang: Goddelijk
3 wedstrijden schorsing, waarvan 1 voorwaardelijk met een proeftijd van 1 jaar. Eerlijke straf voor deze overtreding mijn inziens. Gewoon dus accepteren, en niet zeuren verder meer.

Morfe0 01 Aug 2010 om 19:51

Rang: Legende

[...]

Noem dan is dingen die niet consequent waren, Suarez geel voor de bal wegtrappen na buitenspel en Baramij ook, dus dat is consequent.

Ik heb bijna nooit iets positiefs over Blom te zeggen, maar dit keer floot hij goed.


wat ik al zei, Charge van Tiote op Sulejmani was donkerrood gestrekt been!,.

maar dat is dan misschien door een Ajax bril,.

T-P 01 Aug 2010 om 19:47


Was toch wel een behoorlijke overtreding. Lijkt me duidelijk rood eerlijk gezegd.

Ik vond wel dat Blom niet al te consequent floot...maar je kan niet alles hebben.


Noem dan is dingen die niet consequent waren, Suarez geel voor de bal wegtrappen na buitenspel en Baramij ook, dus dat is consequent.

Ik heb bijna nooit iets positiefs over Blom te zeggen, maar dit keer floot hij goed.

Apekool 01 Aug 2010 om 19:21

Was toch wel een behoorlijke overtreding. Lijkt me duidelijk rood eerlijk gezegd.

Ik vond wel dat Blom niet al te consequent floot...maar je kan niet alles hebben.

Morfe0 01 Aug 2010 om 19:11

Rang: Legende

[...]

Zooohhh, hoe kun jij reageren zonder de rood-witte stok ?! Als jij dit geel vindt, wat is bij jou dan rood?!
Hou in godsnaam op, Tiote had zijn enkel kunnen breken of zijn enkelbanden kunnen afscheuren en een heel seizoen uitgeschakeld zijn omdat meneer Suarez een beetje frustie was?! Blijf even objectief want ik kan ongeveer jouw reactie inschatten als het andersom was geweest. Toch?!


wat vond je van de charge van Tiote op Sulejmani, was ongeveer hetzelfde, alleen Sulejmani sprong nog, in mijn ogen was dat ook rood.!

tommieFCGRONINGEN! 01 Aug 2010 om 19:08

Rang: Amateur
pff die scheidsrechter kan de pot op hij moet naar de scheidschool die Blom een grote sukkel meer kan ik er niet over zeggen

hadouir123 01 Aug 2010 om 19:04

Rang: Semi-prof
ik denk dat het geel was maar rood zeker niet

FCT65 01 Aug 2010 om 19:02


luis raakt hem niet eens. hij had geel moeten krijgen. blom ziet een elleboog op lindgren niet en er waren 2 dezelfde overtredingen een van emanuelson en een aan twente kant laat hij gewoon doorgaan.

suarez en blom liggen elkaar gewoon niet.


Zooohhh, hoe kun jij reageren zonder de rood-witte stok ?! Als jij dit geel vindt, wat is bij jou dan rood?!
Hou in godsnaam op, Tiote had zijn enkel kunnen breken of zijn enkelbanden kunnen afscheuren en een heel seizoen uitgeschakeld zijn omdat meneer Suarez een beetje frustie was?! Blijf even objectief want ik kan ongeveer jouw reactie inschatten als het andersom was geweest. Toch?!

AFC Ajax 01 Aug 2010 om 18:27


luis raakt hem niet eens. hij had geel moeten krijgen. blom ziet een elleboog op lindgren niet en er waren 2 dezelfde overtredingen een van emanuelson en een aan twente kant laat hij gewoon doorgaan.

suarez en blom liggen elkaar gewoon niet.

Luis raakt hem niet eens??
Nee natuurlijk, Tioté's been klapt vanzelf dicht natuurlijk!


Arjenr0bben 01 Aug 2010 om 18:08


[...]

De trainer bepaald het beleid, de directeur is het boegbeeld van de club. De trainer is ook gewoon een mens met zijn mening (evenals de directeur vind ik)

Als de trainer de hele club representeerd dat is PSV bijvoorbeeld in mijn ogen een hele suffe club en AZ met Verbeek een hele harde grove club en ga zo nog maar even door.


Naar buiten toe is de trainer bekender dan de directeur.

~~!ajax~~! 01 Aug 2010 om 16:52

Rang: Amateur
luis raakt hem niet eens. hij had geel moeten krijgen. blom ziet een elleboog op lindgren niet en er waren 2 dezelfde overtredingen een van emanuelson en een aan twente kant laat hij gewoon doorgaan.

suarez en blom liggen elkaar gewoon niet.

Pascal Feller 01 Aug 2010 om 15:17

Niet eens met Jol. Snap dat hij z'n pupil wilt beschermen, maar moet dan wel met realiteit gedaan worden.

BHJ 01 Aug 2010 om 15:16

Rang: Goddelijk

[...]

De trainer is het boegbeeld van de club ja.


De trainer bepaald het beleid, de directeur is het boegbeeld van de club. De trainer is ook gewoon een mens met zijn mening (evenals de directeur vind ik)

Als de trainer de hele club representeerd dat is PSV bijvoorbeeld in mijn ogen een hele suffe club en AZ met Verbeek een hele harde grove club en ga zo nog maar even door.

BHJ 01 Aug 2010 om 15:14

Rang: Goddelijk
Overigens zou het zo maar kunnen zijn dat dit de laatste thuiswedstrijd voor Suarez was (hoop het niet) Zo een afscheid verdiend zo een grote speler in de eredivisie (en voor Ajax) toch ook niet.

Arjenr0bben 01 Aug 2010 om 14:42


[...]
Dus Jol vertegenwoordigd héél Ajax?
Ik neem aan dat Jol dit heeft uitgeproken en niet 'Ajax'!
Dus de afkeer tegen Jol wordt groter, niet tegen Ajax.




De trainer is het boegbeeld van de club ja.

Hupweereentrein 01 Aug 2010 om 13:48

Rang: Goddelijk
Het was inkomen zoals niet hoort, en daar staat gewon terecht 2 a 3 wedstrijden straf op.

100% Chrisis 01 Aug 2010 om 13:45

Rang: Semi-prof

[...]

Ja, die Tioté deelde er zelf ook een uit ja. Maarja, Sulejmani had misschien niet moeten springen.. Dan had Tioté wel rood gehad. Dusja, het ging niet over de overtreding zelf, maar in hoeverre/hoe hard hij de tegenstander raakte, want anders had Tioté de 90 minuten inderdaad niet volgemaakt.


In eerste instantie dacht ik ook dat Tiote misschien rood zou krijgen want hi jgleed er hard in, ik maar het gaat om hoe de positie van de benen is t.o.v. bal c.q. tegenstander die was bij Suarez op de enkel, van tiote volgens mij niet (maar dan moet ik het eerst nog eens goed terug zien) trouwens nog geen 5 minuten later maakte ook nog een Ajax speler zo'n soort sliding. Het is gewoon dom want als een scheids denkt dat je de tegenstander in gevaar brengt door onbesuisd gedrag dan is het rood

jimmy 01 Aug 2010 om 13:34

totaal onnodige overtreding, moet erbij zeggen dat Tioté zelf ook een paar smerige overtredingen maakte maar deze rode kaart was terecht.

ajacied15 01 Aug 2010 om 12:56

Rang: Vedette

Nouja.. Jol, als jij het zo wilt zien, ok. Ik vond het gewoon een smerige overtreding. Suárez zal zijn straf netjes uit moeten zitten!


Idd, verwacht 3 a 4 wedstrijden schorsing.

pharrel 01 Aug 2010 om 12:50


[...]

Natuurlijk die intentie heeft bijna geen enkele speler, maar ik gebruik graag het voorbeeld van die tackle van Witsel op Wasilevski (ook pure frustratie), dat was ook niet opzettelijk maar je zag wat het resultaat was.

In Belgie noemen we zo'n acties 'horrortackles', die zijn gewoon niet goed te praten.
Ben dan ook teleurgesteld dat een coach als Jol dit doet.


Vind de vergelijking met Witsel wel heel ver gaan, en een horrotackle ook, zulke tackles als die van Suarez, zie je toch wel wekelijks een aantal keer voorbij komen, tijdens een competitieronde.

Wat betreft Jol, die kan Suarez moeilijk af gaan vallen in de media, denk dat Jol, na de wedstrijd, wel Suarez erover heeft aangesproken.




Matthewbayern 01 Aug 2010 om 12:46


[...]

je kan ook overdrijven, dit was zeker geen zelfde situatie als witsel,

er was geen sprake van noppen in de benen van tiote, dus aub ga die vergelijking niet maken,

maar neemt niet weg dat hij waarschijnlijk voor 3 duels ofzo geschorst word.


Het is niet dezelfde tackle neen, maar het gevaar was er vast en zeker! Met wat pech had die Tiote nu in het ziekenhuis gelegen.

3 duels zou zoals je zegt een goede straf zijn voor deze tackle.

Morfe0 01 Aug 2010 om 12:42

Rang: Legende

[...]

Natuurlijk die intentie heeft bijna geen enkele speler, maar ik gebruik graag het voorbeeld van die tackle van Witsel op Wasilevski (ook pure frustratie), dat was ook niet opzettelijk maar je zag wat het resultaat was.

In Belgie noemen we zo'n acties 'horrortackles', die zijn gewoon niet goed te praten.
Ben dan ook teleurgesteld dat een coach als Jol dit doet.






je kan ook overdrijven, dit was zeker geen zelfde situatie als witsel,

er was geen sprake van noppen in de benen van tiote, dus aub ga die vergelijking niet maken,

maar neemt niet weg dat hij waarschijnlijk voor 3 duels ofzo geschorst word.

Matthewbayern 01 Aug 2010 om 12:40


[...]

Suarez had echt niet de intentie om die Tiote het ziekenhuis in te schoppen ofzo.
Vind dat je nogal overdrijft, Suarez leidt gewoon knullig balverlies, en probeert dat te herstellen, tuurlijk gaat hij daarbij veel te hard door. Dan is het gewoon een ongelukkuke tackle,

Zat natuurlijk ook een deel frustatie bij, Suarez zat al niet goed in de wedstrijd. En met Suk liept het ook allesbehalve.



Natuurlijk die intentie heeft bijna geen enkele speler, maar ik gebruik graag het voorbeeld van die tackle van Witsel op Wasilevski (ook pure frustratie), dat was ook niet opzettelijk maar je zag wat het resultaat was.

In Belgie noemen we zo'n acties 'horrortackles', die zijn gewoon niet goed te praten.
Ben dan ook teleurgesteld dat een coach als Jol dit doet.




pharrel 01 Aug 2010 om 12:37


Ongelukkig zeker en vast,maar dat maakt zijn fout absoluut niet goed.

Vind het zelfs een schande dat Jol die tackle tracht goed te praten, het zijn nu juist die tackles die FIFA tracht weg te werken.


Suarez had echt niet de intentie om die Tiote het ziekenhuis in te schoppen ofzo.
Vind dat je nogal overdrijft, Suarez leidt gewoon knullig balverlies, en probeert dat te herstellen, tuurlijk gaat hij daarbij veel te hard door. Dan is het gewoon een ongelukkuke tackle,

Zat natuurlijk ook een deel frustatie bij, Suarez zat al niet goed in de wedstrijd. En met Suk liept het ook allesbehalve.

Luis Suárez 01 Aug 2010 om 12:36


Inderdaag een ongelukkige botsing, maar wel een meer dan terechte rode kaart.
Suarez leidde knullig balverlies, probeert dat te herstellen, en gaat dan veel te fors door.
Voor Ajax wordt het er allemaal niet beter op qua schorsingen en blessure`s.

En die Tiote mag ook blij zijn, dat die de volle 90 minuten gehaald heeft, kwam in de tweede helft ook als een gek in glijden met 2 benen op Sulejmani, waarbij Blom er ook bovenop stond en nu slechts geel gaf.
Dat was een zlefde soort overtreding als Suarez, enigste verschil was dat Sulejmani opspringt, en zich verder niet aanstelt.



Ja, die Tioté deelde er zelf ook een uit ja. Maarja, Sulejmani had misschien niet moeten springen.. Dan had Tioté wel rood gehad. Dusja, het ging niet over de overtreding zelf, maar in hoeverre/hoe hard hij de tegenstander raakte, want anders had Tioté de 90 minuten inderdaad niet volgemaakt.

Luis Suárez 01 Aug 2010 om 12:34

Volgens mij zijn alle botsingen ''ongelukkig''..

Matthewbayern 01 Aug 2010 om 12:32

Ongelukkig zeker en vast,maar dat maakt zijn fout absoluut niet goed.

Vind het zelfs een schande dat Jol die tackle tracht goed te praten, het zijn nu juist die tackles die FIFA tracht weg te werken.

pharrel 01 Aug 2010 om 12:31

Inderdaag een ongelukkige botsing, maar wel een meer dan terechte rode kaart.
Suarez leidde knullig balverlies, probeert dat te herstellen, en gaat dan veel te fors door.
Voor Ajax wordt het er allemaal niet beter op qua schorsingen en blessure`s.

En die Tiote mag ook blij zijn, dat die de volle 90 minuten gehaald heeft, kwam in de tweede helft ook als een gek in glijden met 2 benen op Sulejmani, waarbij Blom er ook bovenop stond en nu slechts geel gaf.
Dat was een zlefde soort overtreding als Suarez, enigste verschil was dat Sulejmani opspringt, en zich verder niet aanstelt.

Luis Suárez 01 Aug 2010 om 12:06


[...]

Hoezo mag ik niet over een afkeer tegen ajax praten??
Ik denk dat afgelopen seizoen meer dan duidelijk is gebleken dat ajax misschien wel de meest geliefde maar zeker de meest gehate ploeg van Nl is.
Als je dan als trainer een duidelijke (en smerige) overtreding afdoet als een 'ongelukkige botsing' dan voeg je alleen maar een extra reden toe om iets tegen ajax te hebben.
Wees gewoon eerlijk, zeg dat het een domme overtreding was en dat je er niet blij mee bent, daar winje respect mee...

Ik vind het by the way ook niet heel netjes van Jol om nu ineens te zeggen dat hij deze wedstrijd liever niet had gespeeld.. Zo kom je erg over als een slechte verliezer (of had hij dit ook gezegd na een overwinning??)


ehm, anders ga een keer naar de dichtsbijzijnde Specsavers.. Kijk eens onderaan de lijst met reacties, voordat je iets neerzet wat niet klopt.

Ik heb duidelijk gezegd dat het gewoon een smerige overtreding was en dat Suárez zijn straf (hopelijk voor hem en ons niet te lang) uit zal moeten zitten, dus ik denk dat hij 3-4 wedstrijden zal moeten brommen.

almelo007 01 Aug 2010 om 12:02

Rang: Legende

ik hoop dat het maar 2 wedstrijden schorsing word, maar ben bang op 3 of 4.

aan de andere kant geen man overboord, we hebben nu Mounir die goals kan maken.


Het zal me idd niet verbazen als dit drie wedstrijden worden.

Morfe0 01 Aug 2010 om 12:01

Rang: Legende
ik hoop dat het maar 2 wedstrijden schorsing word, maar ben bang op 3 of 4.

aan de andere kant geen man overboord, we hebben nu Mounir die goals kan maken.

J-SCF 01 Aug 2010 om 11:56


[...]

Welke 2 benen vooruit.

http://www.youtube.com/watch?v=8UPz61xJKho&feature=related



duidelijk geen 2 benen, maar ook geen aandacht voor de bal,puur voor de man. Die linker enkel van tiote klapt volledig dubbel. Overduidelijke rode kaart, met aanstelleritus bij Suarez als gevolg.

vanhetzelfde 01 Aug 2010 om 11:51

Rang: Talent

2 benen vooruit is geen ongelukkige botsing, maar een grove charge.


Welke 2 benen vooruit.

http://www.youtube.com/watch?v=8UPz61xJKho&feature=related

Morfe0 01 Aug 2010 om 11:50

Rang: Legende

[...]

Helemaal mee eens, natuurlijk moet hij als voor zijn team op komen. Maar het is volgens hem altijd iedereen tegen ajax, behalve als hij voor PSV gewerkt had dan was het anders. Gelul om niets dus, het is overigens aan de journalisten om hem keihard mee om de oren te slaan als hij weer eens onzin uitkraamt.




de titel klopt ook voor geen barst,
hij zei dat hij dacht dat het een ongelukkige botsing was, maar dat hij de beelden nog niet heeft gezien, dus eigenlijk nog geen oordeel kon geven, maar vanaf de zeikant leek het een ongelukkige botsing, aldus Jol.

100% Chrisis 01 Aug 2010 om 11:20

Rang: Semi-prof

De reactie van Jol ligt helemaal in de lijn met vorig seizoen, toen was het ook al de Calimero van de eredivisie. Met de uitwedstrijd tegen Twente had hij commentaar op de scheids die was aangesteld, de wedstrijd voor de thuiswedstrijd tegen Twente was het ook al niet goed, aan een verhuurde speler laat hij duidelijk merken dat een goede wedstrijd tegen Ajax funest kan zijn voor zijn toekomst en zo gaat het maar door met als toppunt het zielige gedoe tijdens de laatste speelronde.

Het is jammer voor reaguurders zoals AFC Ajax die blijkbaar wel eenheldere kijk kunnen behouden op hun club maar Ajax is flink bezig zich het zieligste jongetje van de klas te maken...


Helemaal mee eens, natuurlijk moet hij als voor zijn team op komen. Maar het is volgens hem altijd iedereen tegen ajax, behalve als hij voor PSV gewerkt had dan was het anders. Gelul om niets dus, het is overigens aan de journalisten om hem keihard mee om de oren te slaan als hij weer eens onzin uitkraamt.


StefanJTD 01 Aug 2010 om 10:59

Rang: Semi-prof
2 benen vooruit is geen ongelukkige botsing, maar een grove charge.

GillieAFCA 01 Aug 2010 om 09:50


Het zou kunnen wat Jol zegt, het was in ieder geval Rood simpel zat.

Ach ja, jullie deze schaal en wij die aan het eind van de competitie


idd..

gerardino 01 Aug 2010 om 09:06

Rang: Legende
ach, zelf een blinde kan zien dat hij gewoon gefrustreerd was dat hij de bal verloor en dat hij daarom ff leker doorging op die verdediger.

en dan zelf ook blijven liggen om het een botsing te doen lijken

walgelijke actie die minsten 3 matchen schorsing waard is

BHJ 01 Aug 2010 om 08:58

Rang: Goddelijk
Het zou kunnen wat Jol zegt, het was in ieder geval Rood simpel zat.

Ach ja, jullie deze schaal en wij die aan het eind van de competitie
Reactie gewijzigd op 01-08-2010 08:59 door BHJ

Fabregas4 01 Aug 2010 om 05:32

een 0-1 overwinning is genoeg om door te gaan ja,

Arno25 01 Aug 2010 om 03:14

Rang: Amateur

[...]

Jol trekt vaak z'n mond open, dat zou hij misschien wat minder moeten doen. Maar de dingen waar hij over zeurde in de media waren vaak wel gegrond en dus terecht. Persoonlijk had ik alleen liever gezien dat hij de eer aan zichzelf had gehouden. Daarentegen vind ik zijn reactie wel begrijpelijk.

Je moet alleen niet van een mug een olifant maken.
Het zieligste jongetje van de klas vind ik een beetje overdreven. Als Jol ons kampioen maakt dit seizoen, dan mag jij dat vinden, maar dat doet ons dan vrij weinig.


Vantevoren scheidsrechters bekritiseren, huurlingen proberen te intimideren en schandalige overtredingen als ongelukkige botsingen neerzetten... Nee, allemaal heel erg terecht, geef die man een eredoctoraat...

twentegoal 01 Aug 2010 om 02:46


[...]

Sorry voor de late felicitaties, maar ik heb samen met mijn maatje thuis nog wat na zitten praten en verdrinken, want ik vond mijn clubje een drama vanavond, jullie waren gewoon de baas op het veld.
Ik heb de rode kaart alleen maar in het stadion gezien en dat was aan de andere kant van het veld, maar ik heb begrepen dat het een echte was, ik hoop niet dat hij zijn frustraties weer op het veld gaat laten zien en dat het een eenmalige domme actie was.
Ik heb mijn twijfels voor as week in griekenland, laat ik hopen dat het toch nog goed komt.
gefeliciteerd het was terecht (ik hoop ik dit voor het laatst dit seizoen tegen je hoef te zeggen0
welterusten


bedankt
toch denk ik dat ajax het wel redt in Griekenland

Welterusten


tltjes 01 Aug 2010 om 02:06


[...]
Klopt, kan iemand die jol eens vertellen dat er cursussen mediatraining worden gegeven



Sorry voor de late felicitaties, maar ik heb samen met mijn maatje thuis nog wat na zitten praten en verdrinken, want ik vond mijn clubje een drama vanavond, jullie waren gewoon de baas op het veld.
Ik heb de rode kaart alleen maar in het stadion gezien en dat was aan de andere kant van het veld, maar ik heb begrepen dat het een echte was, ik hoop niet dat hij zijn frustraties weer op het veld gaat laten zien en dat het een eenmalige domme actie was.
Ik heb mijn twijfels voor as week in griekenland, laat ik hopen dat het toch nog goed komt.
gefeliciteerd het was terecht (ik hoop dat ik dit voor het laatst dit seizoen tegen je hoef te zeggen0
welterusten

20 horsepower 01 Aug 2010 om 02:01

'De Steek' moet eens wakker worden!

Zeg niet dat hij datr niet waard is, maar dat de clubs dat er niet voor gaan betalen. De 'slagroom' raakt ook op bij de meeste clubs. Als een speler wil dan gaat ie. De crisis ontwijkt de voetbalwereld niet...

Raku 01 Aug 2010 om 01:32


De reactie van Jol ligt helemaal in de lijn met vorig seizoen, toen was het ook al de Calimero van de eredivisie. Met de uitwedstrijd tegen Twente had hij commentaar op de scheids die was aangesteld, de wedstrijd voor de thuiswedstrijd tegen Twente was het ook al niet goed, aan een verhuurde speler laat hij duidelijk merken dat een goede wedstrijd tegen Ajax funest kan zijn voor zijn toekomst en zo gaat het maar door met als toppunt het zielige gedoe tijdens de laatste speelronde.

Het is jammer voor reaguurders zoals AFC Ajax die blijkbaar wel eenheldere kijk kunnen behouden op hun club maar Ajax is flink bezig zich het zieligste jongetje van de klas te maken...


Jol trekt vaak z'n mond open, dat zou hij misschien wat minder moeten doen. Maar de dingen waar hij over zeurde in de media waren vaak wel gegrond en dus terecht. Persoonlijk had ik alleen liever gezien dat hij de eer aan zichzelf had gehouden. Daarentegen vind ik zijn reactie wel begrijpelijk.

Je moet alleen niet van een mug een olifant maken.
Het zieligste jongetje van de klas vind ik een beetje overdreven. Als Jol ons kampioen maakt dit seizoen, dan mag jij dat vinden, maar dat doet ons dan vrij weinig.
Reactie gewijzigd op 01-08-2010 01:32 door Raku

Arno25 01 Aug 2010 om 01:10

Rang: Amateur
De reactie van Jol ligt helemaal in de lijn met vorig seizoen, toen was het ook al de Calimero van de eredivisie. Met de uitwedstrijd tegen Twente had hij commentaar op de scheids die was aangesteld, de wedstrijd voor de thuiswedstrijd tegen Twente was het ook al niet goed, aan een verhuurde speler laat hij duidelijk merken dat een goede wedstrijd tegen Ajax funest kan zijn voor zijn toekomst en zo gaat het maar door met als toppunt het zielige gedoe tijdens de laatste speelronde.

Het is jammer voor reaguurders zoals AFC Ajax die blijkbaar wel eenheldere kijk kunnen behouden op hun club maar Ajax is flink bezig zich het zieligste jongetje van de klas te maken...

twentegoal 01 Aug 2010 om 00:59


[...]

Maar helaas zijn er genoeg mensen die dit wel zo interpreteren en daar moet je als trainer rekening mee houden.
Je hoeft Suarez niet af te branden maar je moet wel duidelijk stelling nemen tegen dit soort acties.
Het is trouwens niet de 1e keer dat Jol zich zelf min of meer voor schut zet door een (zeer) duidelijke overtreding te bagataliseren.
Ik vond zijn reactie na het 'Vertonghen-incident' trouwens ook niet heel erg sterk..

Klopt, kan iemand die jol eens vertellen dat er cursussen mediatraining worden gegeven

baco 01 Aug 2010 om 00:21


[...]

Ik denk dat zo'n actie consequenties heeft, maar ik begrijp zoiets sowieso niet van de KNVB. Ik snap dat er mensen zijn die hopen dat Ajax uitgeschakeld wordt komende woensdag, maar de KNVB is er toch bij gebaat als het Nederlands Voetbal Europees punten scoort en zou hier toch rekening mee moeten kunnen houden.



Wat voor consequenties zou dit kunnen hebben??
Misschien sta je sterker als beide clubs weigeren..

Ik vind die hele JC schaal zowiezo een gedrocht.
De knvb probeert al 15 (?) jaar een traditie op te bouwen en het komt maar niet van de grond.
Ieder jaar hetzelfde: een halfvolle Ar1a (zelfs als ajax meedoet), een matige ambiance en een weinig opwindende wedstrijd.
Het enige met een beetje traditie is afgelopen mei ook voorgoed verziekt...

DeSteek 01 Aug 2010 om 00:20

Rang: Talent

[...]

Ben jij ajaxfan???
Nou snap ik die avatar


Haha , Je zit er wel kort op he.

baco 01 Aug 2010 om 00:16



Ik ben trouwens een Ajaxfan maar vooral Nederlander, dus hoop ik dat alle Nederlandse clubs zo ver mogelijk komen in Europa.


Ben jij ajaxfan???
Nou snap ik die avatar

DeSteek 01 Aug 2010 om 00:14

Rang: Talent

[...]

Tuurlijk, maar je moet je wel realiseren in wat voor context een uitspraak wordt geplaatst.
Het is veel slimmer om je voor de wedstrijd uit te spreken over het tijdstip.
Het is gewoon gebleken dat de KNVB gewoon schijt heeft aan de speelkalenders van de clubs.
Misschien had ajax een standpunt moeten innemen en de wedstrijd aan zich voorbij laten gaan.


Ik denk dat zo'n actie consequenties heeft, maar ik begrijp zoiets sowieso niet van de KNVB. Ik snap dat er mensen zijn die hopen dat Ajax uitgeschakeld wordt komende woensdag, maar de KNVB is er toch bij gebaat als het Nederlands Voetbal Europees punten scoort en zou hier toch rekening mee moeten kunnen houden.

Ik ben trouwens een Ajaxfan maar vooral Nederlander, dus hoop ik dat alle Nederlandse clubs zo ver mogelijk komen in Europa.

baco 01 Aug 2010 om 00:10


[...]

Hoe denk je dat ie gereageerd had als Ajax gewonnen had en Suarez en twee willekeurige andere geblesseerd voor drie weken? Veel anders. Ik denk het niet


Tuurlijk, maar je moet je wel realiseren in wat voor context een uitspraak wordt geplaatst.
Het is veel slimmer om je voor de wedstrijd uit te spreken over het tijdstip.
Het is gewoon gebleken dat de KNVB gewoon schijt heeft aan de speelkalenders van de clubs.
Misschien had ajax een standpunt moeten innemen en de wedstrijd aan zich voorbij laten gaan.

DeSteek 01 Aug 2010 om 00:03

Rang: Talent

[...]

Ben ik gedeeltelijk met je eens..
Ik snap dat het qua timing niet ideaal is maar het komt wel erg kinderachtig over om na een (kansloos?) verloren wedstrijd zo'n opmerking te maken.



Hoe denk je dat ie gereageerd had als Ajax gewonnen had en Suarez en twee willekeurige andere geblesseerd voor drie weken? Veel anders. Ik denk het niet

baco 01 Aug 2010 om 00:01


[...]

Ben ik met je eens, maar ik til er niet zo zwaar aan als een trainer zoiets doet. Gebeurt niet alleen bij Ajax.

En wat vond je van de rest van mijn vorige reactie?



Ben ik gedeeltelijk met je eens..
Ik snap dat het qua timing niet ideaal is maar het komt wel erg kinderachtig over om na een (kansloos?) verloren wedstrijd zo'n opmerking te maken.

akker 01 Aug 2010 om 00:00

Rang: Semi-prof

[...]
Als je het tegen mij hebt ben je bij het verkeerde adres. Ik heb namelijk nog nooit geroepen dat Ajax even kampioen gaat spelen of dat Ajax wel eventjes gaan winnen van Twente. Het niveau van de Eredivisie stijgt, dus wordt het voor ploegen als Ajax moeilijker om kampioen te spelen.

Je kan wel gaan roepen dat Ajax wel even kampioen gaat worden, maar als Ajax dat niet wordt sta je toch even voor schut aan het eind van het seizoen. Persoonlijk hou ik absoluut niet van arrogantie, geef mij maar een nuchtere en realistische persoonlijkheid.

Jaar in jaar uit schreeuwen bepaalde Ajacieden dat we even kampioen gaan worden, maar inmiddels staan we wel 6 jaar zonder succes. Dan denk je bij jezelf, 'wanneer komen ze erachter dat ze al 6 jaar lang voor paal staan na het seizoen?"'

Je moet een nieuw seizoen realistisch inzien, bekijk het seizoen per wedstrijd en kijk naar wat je club te bieden heeft qua resultaten en qua kwaliteit.

Wederom heeft Ajax kans op de titel, maar kampioen worden is een ander verhaal!




Ben blij dat jij dan wel de realiteit kan inzien. Kunnen er nog veel hier van je leren.

DeSteek 31 Jul 2010 om 23:59

Rang: Talent

[...]

Waarom? Zou ik het zoveel slechter doen dan jullie eigen? Over Suarez wordt echt wel gepraat, maar niet zoals sommige ajacieden doen willen geloven. 12- 15 komt eerder dan 40. Ajax kan wel vanalles willen, maar wat moet je met een speler die met z'n kop al ergens anders zit? Suarez moet ook verder........




12-15 Je bent niet in de supermarkt. Waarom zou Ajax in hemelsnaam zijn sterspeler voor zo'n bedrag wegdoen. Dat geloof je toch zelf ook niet he. Dat ze een Godsvermogen voor Sulejmani betalen om een speler als Suarez voor minder te verkopen.

Slechte inschatting mijn inziens

AFC Ajax 31 Jul 2010 om 23:57


[...]

Haha nee, ik zou er moe van worden om steeds maar weer te moeten concluderen dat je het bij het verkeerde eind hebt. Steeds maar arrogant positieve prognoses voor uitslagen van Ajax posten op deze site en uiteindelijk weer een trucendoos vol excuses moeten open gooien, om die teleurstelling te moeten verwerken. Dag in, dag uit.



Als je het tegen mij hebt ben je bij het verkeerde adres. Ik heb namelijk nog nooit geroepen dat Ajax even kampioen gaat spelen of dat Ajax wel eventjes gaan winnen van Twente. Het niveau van de Eredivisie stijgt, dus wordt het voor ploegen als Ajax moeilijker om kampioen te spelen.

Je kan wel gaan roepen dat Ajax wel even kampioen gaat worden, maar als Ajax dat niet wordt sta je toch even voor schut aan het eind van het seizoen. Persoonlijk hou ik absoluut niet van arrogantie, geef mij maar een nuchtere en realistische persoonlijkheid.

Jaar in jaar uit schreeuwen bepaalde Ajacieden dat we even kampioen gaan worden, maar inmiddels staan we wel 6 jaar zonder succes. Dan denk je bij jezelf, 'wanneer komen ze erachter dat ze al 6 jaar lang voor paal staan na het seizoen?"'

Je moet een nieuw seizoen realistisch inzien, bekijk het seizoen per wedstrijd en kijk naar wat je club te bieden heeft qua resultaten en qua kwaliteit.

Wederom heeft Ajax kans op de titel, maar kampioen worden is een ander verhaal!


20 horsepower 31 Jul 2010 om 23:55


[...]

Ten eerste bood ManUtd al 23 miljoen, maarja.

Ten tweede, scouts kijken niet naar één wedstrijd, gelukkig maar voor de BVO's dat jij er geen bent.


Waarom? Zou ik het zoveel slechter doen dan jullie eigen? Over Suarez wordt echt wel gepraat, maar niet zoals sommige ajacieden doen willen geloven. 12- 15 komt eerder dan 40. Ajax kan wel vanalles willen, maar wat moet je met een speler die met z'n kop al ergens anders zit? Suarez moet ook verder........


DeSteek 31 Jul 2010 om 23:52

Rang: Talent

[...]

Maar helaas zijn er genoeg mensen die dit wel zo interpreteren en daar moet je als trainer rekening mee houden.
Je hoeft Suarez niet af te branden maar je moet wel duidelijk stelling nemen tegen dit soort acties.
Het is trouwens niet de 1e keer dat Jol zich zelf min of meer voor schut zet door een (zeer) duidelijke overtreding te bagataliseren.
Ik vond zijn reactie na het 'Vertonghen-incident' trouwens ook niet heel erg sterk..


Ben ik met je eens, maar ik til er niet zo zwaar aan als een trainer zoiets doet. Gebeurt niet alleen bij Ajax.

En wat vond je van de rest van mijn vorige reactie?

akker 31 Jul 2010 om 23:52

Rang: Semi-prof

[...]
En maar provoceren.. wordt je niet moe van jezelf?




Haha nee, ik zou er moe van worden om steeds maar weer te moeten concluderen dat je het bij het verkeerde eind hebt. Steeds maar arrogant positieve prognoses voor uitslagen van Ajax posten op deze site en uiteindelijk weer een trucendoos vol excuses moeten open gooien, om die teleurstelling te moeten verwerken. Dag in, dag uit.


baco 31 Jul 2010 om 23:48


[...]

Rode kaart was volkomen terecht, domme overtreding die uit frustratie geboren was. En Jol weet dat ook wel. Hij probeert Luis in bescherming te nemen en had eerlijker in zijn commentaar kunnen zijn. Hij heeft geen moord begaan, dus de hetze omtrent het anti-Ajax vind ik voor de mensen die niet zoveel verstand bezitten.




Maar helaas zijn er genoeg mensen die dit wel zo interpreteren en daar moet je als trainer rekening mee houden.
Je hoeft Suarez niet af te branden maar je moet wel duidelijk stelling nemen tegen dit soort acties.
Het is trouwens niet de 1e keer dat Jol zich zelf min of meer voor schut zet door een (zeer) duidelijke overtreding te bagataliseren.
Ik vond zijn reactie na het 'Vertonghen-incident' trouwens ook niet heel erg sterk..

AFC Ajax 31 Jul 2010 om 23:46


[...]

Ja, ook met jou hebben we medelijden. Het is je niet gegund he?

En maar provoceren.. wordt je niet moe van jezelf?


akker 31 Jul 2010 om 23:44

Rang: Semi-prof

[...]
Hij is net te laat, Hughes is hem voor!




Ja, ook met jou hebben we medelijden. Het is je niet gegund he?

DeSteek 31 Jul 2010 om 23:41

Rang: Talent

[...]

Hoezo mag ik niet over een afkeer tegen ajax praten??
Ik denk dat afgelopen seizoen meer dan duidelijk is gebleken dat ajax misschien wel de meest geliefde maar zeker de meest gehate ploeg van Nl is.
Als je dan als trainer een duidelijke (en smerige) overtreding afdoet als een 'ongelukkige botsing' dan voeg je alleen maar een extra reden toe om iets tegen ajax te hebben.
Wees gewoon eerlijk, zeg dat het een domme overtreding was en dat je er niet blij mee bent, daar winje respect mee...

Ik vind het by the way ook niet heel netjes van Jol om nu ineens te zeggen dat hij deze wedstrijd liever niet had gespeeld.. Zo kom je erg over als een slechte verliezer (of had hij dit ook gezegd na een overwinning??)


Rode kaart was volkomen terecht, domme overtreding die uit frustratie geboren was. En Jol weet dat ook wel. Hij probeert Luis in bescherming te nemen en had eerlijker in zijn commentaar kunnen zijn. Hij heeft geen moord begaan, dus de hetze omtrent het anti-Ajax vind ik voor de mensen die niet zoveel verstand bezitten.

Maar wat je zegt over Jol's mening over deze wedstrijd is selectief. Hij zei dat hij de wedstrijd liever niet speelde omdat Ajax binnen 8 dagen twee voorrondes Champions League moest spelen en deze wedstrijd er tussenin gepland stond. Zoals jij het doet overkomen had ie de prijs liever niet gehad. Hij geeft in zijn interview zonder woorden aan dat hij de Champions League voorronden belangrijker vind en ik deel die mening met hem. In het huidige voetbal is het namelijk niet alleen sportieve succes dat telt, maar vooral het financieel succes. Helaas is het niet anders !!

AFC Ajax 31 Jul 2010 om 23:36


Ongelooflijk dat je zo'n actie van je speler nog probeert goed te praten ook. Dan ben je zelf net zo'n huichelaar. Rot aub op naar Engeland, nu je nog de kans hebt.

Hij is net te laat, Hughes is hem voor!


akker 31 Jul 2010 om 23:35

Rang: Semi-prof
Ongelooflijk dat je zo'n actie van je speler nog probeert goed te praten ook. Dan ben je zelf net zo'n huichelaar. Rot aub op naar Engeland, nu je nog de kans hebt.

baco 31 Jul 2010 om 23:26


[...]
Wij kunnen niet in het hoofd van Jol gaan graven om te kijken wat hij echt van die overtreding vond. Als hij het echt een botsing vond moeten we zijn mening accepteren, maar ik denk er anders over.

Jol is inderdaad voor een groot deel het gezicht voor Ajax en vertegenwoordigd Ajax ook bij persconferenties. Jol kan aangeven dat hij het een ongelukkige botsing vond, maar zijn broer kan hij daar mee oneens zijn. Supporters hoeven dus niet een afkeer te hebben op héél Ajax vanwege zijn uitspraak.




zie hieronder voor verdere uitleg..

baco 31 Jul 2010 om 23:24


[...]

Hele domme uitspraak van je, dat je spreekt over een afkeer. Zoiets zou ik zeker nooit neerzetten. Dat Ajax niet je favoriete club is ok. Maarja, wat jij er verder in je vrije tijd mee doet, dat laat ik aan jou over.


Hoezo mag ik niet over een afkeer tegen ajax praten??
Ik denk dat afgelopen seizoen meer dan duidelijk is gebleken dat ajax misschien wel de meest geliefde maar zeker de meest gehate ploeg van Nl is.
Als je dan als trainer een duidelijke (en smerige) overtreding afdoet als een 'ongelukkige botsing' dan voeg je alleen maar een extra reden toe om iets tegen ajax te hebben.
Wees gewoon eerlijk, zeg dat het een domme overtreding was en dat je er niet blij mee bent, daar winje respect mee...

Ik vind het by the way ook niet heel netjes van Jol om nu ineens te zeggen dat hij deze wedstrijd liever niet had gespeeld.. Zo kom je erg over als een slechte verliezer (of had hij dit ook gezegd na een overwinning??)

AFC Ajax 31 Jul 2010 om 23:24


Tuurlijk. Als je ziet hoe Suarez schreeuwt na de overtreding en ziet hoe hij van het veld gaat, moet je hem nog een schop in de rug geven.

Suarez kan echt wel wat, maar aan de andere kant is het eigenlijk ook niks.
Typisch zo'n ventje, als iedereen de koppies erbij houdt, die je uit de wedsstriijd haalt. Mssw is dat wel de reden dat de grote clubs van Europa niet in rijen voor de deur staan van Ajax om aan de vraagprijs willen voldoen van 40 miljoen. 40 miljoen....tssssss1 Zie om je heen wat je daar voor kan halen. Laat hem lekker zijn contract uitdienen terwijl ze 18 voor hem konden krijgen (max).

In ieder geval heb ik de nieuwe kampioen al gezien....en dat was niet Ajax..........

Iedereen heeft zo zijn mening.


Luis Suárez 31 Jul 2010 om 23:23


Tuurlijk. Als je ziet hoe Suarez schreeuwt na de overtreding en ziet hoe hij van het veld gaat, moet je hem nog een schop in de rug geven.

Suarez kan echt wel wat, maar aan de andere kant is het eigenlijk ook niks.
Typisch zo'n ventje, als iedereen de koppies erbij houdt, die je uit de wedsstriijd haalt. Mssw is dat wel de reden dat de grote clubs van Europa niet in rijen voor de deur staan van Ajax om aan de vraagprijs willen voldoen van 40 miljoen. 40 miljoen....tssssss1 Zie om je heen wat je daar voor kan halen. Laat hem lekker zijn contract uitdienen terwijl ze 18 voor hem konden krijgen (max).

In ieder geval heb ik de nieuwe kampioen al gezien....en dat was niet Ajax..........


Ten eerste bood ManUtd al 23 miljoen, maarja.

Ten tweede, scouts kijken niet naar één wedstrijd, gelukkig maar voor de BVO's dat jij er geen bent.

AFC Ajax 31 Jul 2010 om 23:23


[...]

Ik denk dat Jol zeker voor een groot gedeelte het gezicht van ajax is, net zoals Mario dat bij Feyenoord is.
Ik vind het gewoon niet slim dat een trainer ten koste van alles een speler die de fout in gaat beschermt.
Wees als trainer gewoon eerlijk en zeg dat je het een domme overtreding vind waarmee je je club (voor meerdere wedstrijden) dupeert.
Tenzij Jol het echt een 'botsing' vind, dan heb ik niets gezegd..

Wij kunnen niet in het hoofd van Jol gaan graven om te kijken wat hij echt van die overtreding vond. Als hij het echt een botsing vond moeten we zijn mening accepteren, maar ik denk er anders over.

Jol is inderdaad voor een groot deel het gezicht voor Ajax en vertegenwoordigd Ajax ook bij persconferenties. Jol kan aangeven dat hij het een ongelukkige botsing vond, maar zijn broer kan hij daar mee oneens zijn. Supporters hoeven dus niet een afkeer te hebben op héél Ajax vanwege zijn uitspraak.


baco 31 Jul 2010 om 23:19


[...]
Dus Jol vertegenwoordigd héél Ajax?
Ik neem aan dat Jol dit heeft uitgeproken en niet 'Ajax'!
Dus de afkeer tegen Jol wordt groter, niet tegen Ajax.




Ik denk dat Jol zeker voor een groot gedeelte het gezicht van ajax is, net zoals Mario dat bij Feyenoord is.
Ik vind het gewoon niet slim dat een trainer ten koste van alles een speler die de fout in gaat beschermt.
Wees als trainer gewoon eerlijk en zeg dat je het een domme overtreding vind waarmee je je club (voor meerdere wedstrijden) dupeert.
Tenzij Jol het echt een 'botsing' vind, dan heb ik niets gezegd..

20 horsepower 31 Jul 2010 om 23:19

Tuurlijk. Als je ziet hoe Suarez schreeuwt na de overtreding en ziet hoe hij van het veld gaat, moet je hem nog een schop in de rug geven.

Suarez kan echt wel wat, maar aan de andere kant is het eigenlijk ook niks.
Typisch zo'n ventje, als iedereen de koppies erbij houdt, die je uit de wedsstriijd haalt. Mssw is dat wel de reden dat de grote clubs van Europa niet in rijen voor de deur staan van Ajax om aan de vraagprijs willen voldoen van 40 miljoen. 40 miljoen....tssssss1 Zie om je heen wat je daar voor kan halen. Laat hem lekker zijn contract uitdienen terwijl ze 18 voor hem konden krijgen (max).

In ieder geval heb ik de nieuwe kampioen al gezien....en dat was niet Ajax..........

kuurie 31 Jul 2010 om 23:17

Rang: Legende
jammer dat meneer Jol die overtreding nog probeert goed te praten ook,het had hem gersierd als hij gewoon had gezegd dat het terecht rood was,ipv op deze ongelukkige manier proberen zijn pupil te beschermen.

Luis Suárez 31 Jul 2010 om 23:09


'Het was gewoon een ongelukkige botsing...'
Sorry maar als dit de tendens wordt van Jol dit seizoen dan wordt de afkeer tegen ajax alleen maar groter.



Hele domme uitspraak van je, dat je spreekt over een afkeer. Zoiets zou ik zeker nooit neerzetten. Dat Ajax niet je favoriete club is ok. Maarja, wat jij er verder in je vrije tijd mee doet, dat laat ik aan jou over.

AFC Ajax 31 Jul 2010 om 23:08


'Het was gewoon een ongelukkige botsing...'
Sorry maar als dit de tendens wordt van Jol dit seizoen dan wordt de afkeer tegen ajax alleen maar groter.


Dus Jol vertegenwoordigd héél Ajax?
Ik neem aan dat Jol dit heeft uitgeproken en niet 'Ajax'!
Dus de afkeer tegen Jol wordt groter, niet tegen Ajax.


baco 31 Jul 2010 om 23:07

'Het was gewoon een ongelukkige botsing...'
Sorry maar als dit de tendens wordt van Jol dit seizoen dan wordt de afkeer tegen ajax alleen maar groter.

Luis Suárez 31 Jul 2010 om 23:06


'Suárez kreeg een directe rode kaart van scheidsrechter Kevin Blom. "Het was gewoon een ongelukkige botsing", denkt Jol. "Het was al vervelend genoeg dat we deze wedstrijd moesten spelen. Dan komt er ook nog eens bovenop dat we Suárez, Enoh en Lindgren mogelijk lang kwijt zijn."

Raar, want vooraf was hij erg enthousiast over de Johan Cruijff schaal en zei hij dat hij eht als een echte prijs ziet.


Ja, dat meende ik me ook te herrineren ja..

Luis Suárez 31 Jul 2010 om 23:06

Nouja.. Jol, als jij het zo wilt zien, ok. Ik vond het gewoon een smerige overtreding. Suárez zal zijn straf netjes uit moeten zitten!

AFC Ajax 31 Jul 2010 om 23:05

'Suárez kreeg een directe rode kaart van scheidsrechter Kevin Blom. "Het was gewoon een ongelukkige botsing", denkt Jol. "Het was al vervelend genoeg dat we deze wedstrijd moesten spelen. Dan komt er ook nog eens bovenop dat we Suárez, Enoh en Lindgren mogelijk lang kwijt zijn."

Raar, want vooraf was hij erg enthousiast over de Johan Cruijff schaal en zei hij dat hij eht als een echte prijs ziet.
Eredivisie
  • Stand
  • Uitslagen
1 Ajax 4-10
2 PSV 4-10
3 Twente 4-8
4 Groningen 4-8
5 Feyenoord 4-7
6 NEC 4-7
7 Roda JC 4-7
8 Excelsior 4-7
9 Utrecht 4-6
10 Heerenveen 4-5
11 Heracles 4-4
12 ADO Den Haag 4-4
13 NAC Breda 4-3
14 AZ 4-3
15 VVV 4-3
16 Vitesse 4-3
17 De Graafschap 4-3
18 Willem II 4-0
Laatste reacties