Manchester City kan op jacht naar Milner

22 Jul 2010 om 22:56 | Reageer nu

James Milner mag vertrekken bij Aston Villa. De middenvelder heeft een aanbieding van Manchester City op zak, leek niet weg te mogen, maar daar is verandering in gekomen. De trainer van Villa, Martin O'Neill, blokkeerde eerder een eventuele overgang, maar hij heeft nu geen bezwaar tegen een vertrek van Milner.

De coach van The Lions wil het talent laten gaan, maar dan moeten The Citizens wel over de brug komen met een goed bod. Een eerdere aanbieding van ongeveer 24 miljoen euro werd afgewezen door Villa. De club uit Birmingham wil meer geld zien, naar verluidt maar liefst 36 miljoen euro.

De 24-jarige Engels international kwam in 2008 over van Newcastle United, voor ongeveer 14 miljoen euro. Dankzij zijn goede optredens bij Villa wekte hij niet alleen de interesse van diverse topclubs, de speler werd tevens opgeroepen voor het nationale elftal van Engeland. De nummer 8 heeft tot nu toe elf wedstrijden voor de formatie van bondscoach Fabio Capello gespeeld, ook op het WK in Zuid-Afrika was hij te bewonderen.

15 reacties Reageer nu

Schrijf een reactie

Om een reactie te plaatsen moet je ingelogd zijn.
Nog geen lid? Registreer je dan nu!

Parwez 23 Jul 2010 om 17:59


[...]

De 6+5 regel...

Tja, ik ben een van de weinigen die daar geen heil in ziet.

Sowieso is het in strijd met de EU regels. Maar, nu even voor de discussie dan maar.

Wat ga je dan krijgen? Nu roven Arsenal, Chelsea en United al de Europese markt af voor jonge spelers om te voorkomen dat ze Bruma voor 20 miljoen moeten kopen. Dat gaat onder die 6+5 regel nog veel en veel erger worden.

Immers, als je een jochie van 13 of 14 naar Engeland haalt, en het blijkt een goede te zijn, dan is hij na vijf seizoenen 'homegrown' en mag hji als national op het wedstrijdformulier. Daarmee omzeil je dus die regel en, belangrijker nog, er zullen alleen maar meer jeugdigen uit Nederland vertrekken.

Er is nog een groot nadeel. Als ze inderdaad na vijf jaar homegrown zijn, zijn ze meteen speelgerechtigd voor het nationale team van waar ze spelen. Dan raak je ze dus ook voor je eigen nationale team kwijt.

Ik denk echt dat die regel een ramp wordt en geen redding. Maar wellicht zie ik teveel beren op die weg.

Eventueel moet dan ook gedacht worden aan een regel die transfers onder de 18 verbiedt. Maar ja ook dat is een heikel Europees punt. En dan nog, wie houdt een jochie tegen van 15 die naar Engeland kan en wiens vader de dollartekens al in zijn ogen heeft staan??

Lastig verhaal.


ja daar heb ik ook al over nagedacht en idd er zijn veel gaten in dat plan want je kunt niet echt de clubs tegenhouden om de ouders van jonge gastjes met miljoenen te lokken maar het is al een begin en zal het voetbal toch wat eerlijker maken, maar het wordt tijd dat FIFA een poging doet om op zijn minst iets uit te werken...
Reactie gewijzigd op 23-07-2010 18:00 door Parwez

gerardino 23 Jul 2010 om 17:37

Rang: Legende

Matige voetballer, onbegrijpelijk dat Villa hiervoor 36 miljoen vraagt.


in deze tijd van absurde bedragen kan je het maar proberen

enigmatisch1 23 Jul 2010 om 17:36


[...]

Dat zou al een stap vooruit zijn en waarom niet over aantal jaar een regel maken van bijvoorbeeld dat er een bepaald aantal spelers uit eigen jeugd ofzo moeten komen, niet per se in de basis misschien maar wel op het wedstrijdformulier...


De 6+5 regel...

Tja, ik ben een van de weinigen die daar geen heil in ziet.

Sowieso is het in strijd met de EU regels. Maar, nu even voor de discussie dan maar.

Wat ga je dan krijgen? Nu roven Arsenal, Chelsea en United al de Europese markt af voor jonge spelers om te voorkomen dat ze Bruma voor 20 miljoen moeten kopen. Dat gaat onder die 6+5 regel nog veel en veel erger worden.

Immers, als je een jochie van 13 of 14 naar Engeland haalt, en het blijkt een goede te zijn, dan is hij na vijf seizoenen 'homegrown' en mag hji als national op het wedstrijdformulier. Daarmee omzeil je dus die regel en, belangrijker nog, er zullen alleen maar meer jeugdigen uit Nederland vertrekken.

Er is nog een groot nadeel. Als ze inderdaad na vijf jaar homegrown zijn, zijn ze meteen speelgerechtigd voor het nationale team van waar ze spelen. Dan raak je ze dus ook voor je eigen nationale team kwijt.

Ik denk echt dat die regel een ramp wordt en geen redding. Maar wellicht zie ik teveel beren op die weg.

Eventueel moet dan ook gedacht worden aan een regel die transfers onder de 18 verbiedt. Maar ja ook dat is een heikel Europees punt. En dan nog, wie houdt een jochie tegen van 15 die naar Engeland kan en wiens vader de dollartekens al in zijn ogen heeft staan??

Lastig verhaal.

Parwez 23 Jul 2010 om 16:23


[...]


Ja, je hebt gelijk. Het is waar dat zij daardoor de markt opdrijven. Maar, dat is maar voor een deel zo. Andere clubs hebben die armslag niet en kunnen dergelijke bedragen echt niet ophoesten.

En het is onmogeljik voor de FiFa er iets aan te doen, het tast de soevereiniteit van de lidstaten aan en het is tegen de Europese regels. De wens is hier vader van de gedachte.

Wat de bonden wel moeten doen is zorgen dat er strakkere en uniforme begrotingsregels komen, die voorkomen dat clubs willens en wetens vette schulden maken om spelers te kopen en te betalen. Ik denk dat als je daar paal en pwerk aan stelt en een met Nederland vergelijkbaar systeem invoert, dat je al een eind op weg bent.



Dat zou al een stap vooruit zijn en waarom niet over aantal jaar een regel maken van bijvoorbeeld dat er een bepaald aantal spelers uit eigen jeugd ofzo moeten komen, niet per se in de basis misschien maar wel op het wedstrijdformulier...

enigmatisch1 23 Jul 2010 om 15:49


[...]

Iedereen is vrij om transfers te doen, zelfs als ze een nieuwe ploeg kopen maar jij vergeet één belangrijke effect van al dat kopen en dat is dat de spelers almaar duurder en duurder worden.
Real en City zijn bereid om grote bedragen neer te tellen voor spelers en daar maken de andere clubs natuurlijk gebruik van. Door deze praktijken vinden we bijvoorbeeld 35mil voor Fabregas belachelijk want Milner kost evenveel dan, terwijl 35mil eigenlijk al een enorm bedrag is maar de grens blijft maar verschuiven en daar moet FIFA echt iets aan doen.




Ja, je hebt gelijk. Het is waar dat zij daardoor de markt opdrijven. Maar, dat is maar voor een deel zo. Andere clubs hebben die armslag niet en kunnen dergelijke bedragen echt niet ophoesten.

En het is onmogeljik voor de FiFa er iets aan te doen, het tast de soevereiniteit van de lidstaten aan en het is tegen de Europese regels. De wens is hier vader van de gedachte.

Wat de bonden wel moeten doen is zorgen dat er strakkere en uniforme begrotingsregels komen, die voorkomen dat clubs willens en wetens vette schulden maken om spelers te kopen en te betalen. Ik denk dat als je daar paal en pwerk aan stelt en een met Nederland vergelijkbaar systeem invoert, dat je al een eind op weg bent.

Parwez 23 Jul 2010 om 15:38


[...]

Tja, maatschappelijk heb je natuurlijk een ijzersterk punt. Wat dat betreft kan de beroepsgroep Betaald Voetbal collectief zoveel geld bijeen brengen dat het volgens mij mogelijk is in een keer de armoede in de wereld op te lossen.

Maar ja, een van de eigenschappen van rijke mensen is vooral dat ze rijk willen zijn, blijven en liefst nog veel rijker willen worden. Daarin past het dienen van idiele doelen totaal niet. Dat levert niets op.

Het ware een mooie geste geweest inderdaad, maar dat gaat er niet van komen.

Alleen begrijp ik echt niet wat iedereen toch tegen City heeft. Het is toch echt hun recht om het geld van die sheiks over de balk te smijten? En laten we wel zijn, vijf jaar geleden gingen deze verhalen over Chelsea die de markt verziekte en alles kapot maakte.

En ook toen wist iedereen zeker dat Chelsea nooit titels en bekers kon kopen, onmogelijk! Een paar nationale titels en bekers verder (en op een uitglijder van Terry na ook winnaar van de CL) blijkt dat dus wel te kunnen, zelfs binnen vijf jaar.

Dat kan bij City dus ook zomaar gebeuren.


Iedereen is vrij om transfers te doen, zelfs als ze een nieuwe ploeg kopen maar jij vergeet één belangrijke effect van al dat kopen en dat is dat de spelers almaar duurder en duurder worden.
Real en City zijn bereid om grote bedragen neer te tellen voor spelers en daar maken de andere clubs natuurlijk gebruik van. Door deze praktijken vinden we bijvoorbeeld 35mil voor Fabregas belachelijk want Milner kost evenveel dan, terwijl 35mil eigenlijk al een enorm bedrag is maar de grens blijft maar verschuiven en daar moet FIFA echt iets aan doen.

enigmatisch1 23 Jul 2010 om 13:42


[...]

Als je zo veel geld geeft kan je misschien wel is een hele boel weeshuizen oid neerzetten waar het nodig is, zorgen dat eer betere toilet voorzieningen komen in India, en zo zijn er nog wel 1000 andere dingen waar je dat geld beter aan kan besteden dan wat mannen die tegen een bal kunnen trappen miljonair te maken. alleen omdat je om je eigen EGO een voetbalclub wil hebben die aan de top meedoet.


Tja, maatschappelijk heb je natuurlijk een ijzersterk punt. Wat dat betreft kan de beroepsgroep Betaald Voetbal collectief zoveel geld bijeen brengen dat het volgens mij mogelijk is in een keer de armoede in de wereld op te lossen.

Maar ja, een van de eigenschappen van rijke mensen is vooral dat ze rijk willen zijn, blijven en liefst nog veel rijker willen worden. Daarin past het dienen van idiele doelen totaal niet. Dat levert niets op.

Het ware een mooie geste geweest inderdaad, maar dat gaat er niet van komen.

Alleen begrijp ik echt niet wat iedereen toch tegen City heeft. Het is toch echt hun recht om het geld van die sheiks over de balk te smijten? En laten we wel zijn, vijf jaar geleden gingen deze verhalen over Chelsea die de markt verziekte en alles kapot maakte.

En ook toen wist iedereen zeker dat Chelsea nooit titels en bekers kon kopen, onmogelijk! Een paar nationale titels en bekers verder (en op een uitglijder van Terry na ook winnaar van de CL) blijkt dat dus wel te kunnen, zelfs binnen vijf jaar.

Dat kan bij City dus ook zomaar gebeuren.

Hupweereentrein 23 Jul 2010 om 13:20

Rang: Goddelijk

[...]

Sommigen zullen volhouden dat een stevige concurrentie het beste uit spelers haalt. Wie zal het zeggen??

Maar wat is er op tegen als je geld genoeg hebt om dat ook uit te geven? Moeten die sheiks hun geld soms op de bank houden of het in de grond stoppen of iets dergelijks? Er is geen wet die zegt dat je geen belachelijke bedragen mag uitgeven voor spelers. Dat moeten ze toch zelf weten?

Wat zou jij doen als je zoveel poen had? Sober leven en op een houtje bijten, of zou jij een nieuwe autio, huis en kleren kopen (en een paar kratjes Chrystal Champagne)? Ben nou eens eerlijk...


Als je zo veel geld geeft kan je misschien wel is een hele boel weeshuizen oid neerzetten waar het nodig is, zorgen dat eer betere toilet voorzieningen komen in India, en zo zijn er nog wel 1000 andere dingen waar je dat geld beter aan kan besteden dan wat mannen die tegen een bal kunnen trappen miljonair te maken. alleen omdat je om je eigen EGO een voetbalclub wil hebben die aan de top meedoet.

enigmatisch1 23 Jul 2010 om 13:11


kom op zeg City blijft maar aankopen. Ze hebben momenteel net zoveel spelers in dienst en toch worden dit seizoen geen kampioen en spelen ze ook geen CL, dat is voor mij nu al een feit. Je kunt zo geen team bouwen wie is er nou zeker voor een basisplaats.


Sommigen zullen volhouden dat een stevige concurrentie het beste uit spelers haalt. Wie zal het zeggen??

Maar wat is er op tegen als je geld genoeg hebt om dat ook uit te geven? Moeten die sheiks hun geld soms op de bank houden of het in de grond stoppen of iets dergelijks? Er is geen wet die zegt dat je geen belachelijke bedragen mag uitgeven voor spelers. Dat moeten ze toch zelf weten?

Wat zou jij doen als je zoveel poen had? Sober leven en op een houtje bijten, of zou jij een nieuwe autio, huis en kleren kopen (en een paar kratjes Chrystal Champagne)? Ben nou eens eerlijk...

Parwez 23 Jul 2010 om 13:05


36 miljoen voor milner.De enige speler die in de premier league juist zoveel waard is torres. Milner is 28 miljoen waard. Ik zou het wel tof vinden als hij in manchester city speelt


15 mil en niet meer

betweter 23 Jul 2010 om 11:35

Rang: Semi-prof
36 miljoen voor milner.De enige speler die in de premier league juist zoveel waard is torres. Milner is 28 miljoen waard. Ik zou het wel tof vinden als hij in manchester city speelt
Reactie gewijzigd op 23-07-2010 11:36 door betweter

MrFresh 23 Jul 2010 om 10:11

kom op zeg City blijft maar aankopen. Ze hebben momenteel net zoveel spelers in dienst en toch worden dit seizoen geen kampioen en spelen ze ook geen CL, dat is voor mij nu al een feit. Je kunt zo geen team bouwen wie is er nou zeker voor een basisplaats.

GillieAFCA 23 Jul 2010 om 07:25

milner...
naar city...
36 miljoen..

een woord...

belachelijk...

enigmatisch1 23 Jul 2010 om 07:22

James Milner is een van de nieuwe Engelse sterren aan het firmament. Dynamische goede speler, die helaas voor hem door Capello totaal verkeerd is gebruikt op het WK.

Overigens snap ik wel dat hij de overstap naar City zou willen maken, hij kan er zijn salaris natuurlijk stevig opkrikken.

RSCA-Boy 22 Jul 2010 om 23:39

Rang: Legende
Matige voetballer, onbegrijpelijk dat Villa hiervoor 36 miljoen vraagt.
Eredivisie
  • Stand
  • Uitslagen
1 Ajax 4-10
2 PSV 4-10
3 Twente 4-8
4 Groningen 4-8
5 Feyenoord 4-7
6 NEC 4-7
7 Roda JC 4-7
8 Excelsior 4-7
9 Utrecht 4-6
10 Heerenveen 4-5
11 Heracles 4-4
12 ADO Den Haag 4-4
13 NAC Breda 4-3
14 AZ 4-3
15 VVV 4-3
16 Vitesse 4-3
17 De Graafschap 4-3
18 Willem II 4-0
Laatste reacties