Weet u zeker dat u deze reactie wilt verwijderen? Annuleer

Ronaldo bestverdienende voetballer, Ibrahimovic tweede

Ronaldo bestverdienende voetballer, Ibrahimovic tweede
21 Februari 2010 om 07:30 - Volgens de top 50 grootverdieners in het huidige seizoen, welke samengesteld is door Futebol Finance, heeft Cristiano Ronaldo het hoogste salaris als voetballer. Maandelijk krijgt de aanvaller bijna 1,1 miljoen euro overgemaakt van zijn werkgever Real Madrid, wat uitkomt op een jaarsalaris van dertien miljoen euro.


Met zijn salaris houdt Ronaldo onder anderen Zlatan Ibrahimovic, Lionel Messi (beiden FC Barcelona) en Samuel Eto'o (Internazionale) achter zich. Deze aanvallers nemen een respectievelijke tweede, derde en vierde plaats in. De bestverdienende Nederlander, en tevens de enige in de lijst die ons land vertegenwoordigd, is Arjen Robben. De linkspoot krijgt in het huidige seizoen van Bayern München 5,5 miljoen euro op zijn bankrekening gestort.

Hieronder de top 20 uit de lijst van 2009/10:
Met het jaarsalaris erachter, en het maandelijkse bedrag staat tussen haakjes.

1. Cristiano Ronaldo, Real Madrid CF (€ 1.083.000). € 13.000.000
2. Zlatan Ibrahimovic, FC Barcelona (€ 1.000.000). € 12.000.000
3. Lionel Messi, FC Barcelona (€ 875.000). € 10.500.000
4. Samuel Eto'o, Internazionale (€ 875.000). € 10.500.000
5. Ricardo Kaká, Real Madrid CF (€ 833.000). € 10.000.000
6. Emmanuel Adebayor, Manchester City (€ 708.000). € 8.500.000
7. Karim Benzema, Real Madrid CF (€ 708.000) € 8.500.000
8. Carlos Tévez, Manchester City (€ 666.000), € 8.000.000
9. John Terry, Chelsea (€ 625.000), € 7.500.000
10. Frank Lampard, Chelsea (€ 625.000), € 7.500.000

11. Thierry Henry, FC Barcelona (€ 625.000), € 7.500.000
12. Xavi, FC Barcelona (€ 625.000), € 7.500.000
13. Ronaldinho, AC Milan (€ 625.000), € 7.500.000
14. Steven Gerrard, Liverpool FC (€ 625.000), € 7.500.000
15. Daniël Alves, FC Barcelona (€ 583.000), € 7.000.000
16. Michael Ballack, Chelsea (€ 541.000), € 6.500.000
17. Raúl González, Real Madrid CF ( € 541.000), € 6.500.000
18. Rio Ferdinand, Manchester United (€ 541.000), € 6.500.000
19. Kolo Touré, Manchester City (€ 541.000), € 6.500.000
20. Wayne Rooney, Manchester United (€ 500.000), € 6.000.000

31. Arjen Robben, Bayern München (€ 458.000), € 5.500.000



Reageer nu!

Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.

27 reacties

21 Feb 2010 om 09:42
beetje een overbodig nieuwtje maar je ziet inderdaad dat de engelse en spaanse club in dit lijstje domineren.
ik hoop dat hier een keer wat aan gedaan word.
21 Feb 2010 om 10:28
Raar, in de VI staat dat Messi het meest verdient. Maar goed, die bedragen zijn al niet normaal!
21 Feb 2010 om 10:32
het is w88 tot Rooney zn nieuwe contract tekent.
Wel grappig dat Beckham niet meer in de top20 te zien is

Had hem er wel bij verwacht
twan
Rang: Talent
21 Feb 2010 om 10:35
Geeft wel een indicatie van de sterkte van de landenteams.
Dus Nederland wereldkampioen?
Ja met ouwehoeren.

Dus jij denkt dat Portugal, Zweden of Kameroen wereldkampioen kunnen worden...
21 Feb 2010 om 10:36
Ronaldo tegen Sneijder: "Hoeveel verdien jij? Sneijder Ow zoveel ongeveer, Ow dan verdien ik 20 x zoveel
Parwez
Rang: Legende
21 Feb 2010 om 10:43
Raar dat Rooney 'zo weinig' verdient en dat Drogba niet eens tussenstaat
21 Feb 2010 om 10:52
Wat een absurd hoge bedragen. Ik vind het jaarlijks bedrag van Robben al een mooi salaris voor een topvoetballer. Het is trouwens wel mooi meegenomen als je zoveel verdient.
21 Feb 2010 om 11:26

Kunnen we zien waar onze sterren staan.
Geeft wel een indicatie van de sterkte van de landenteams.
Dus Nederland wereldkampioen?
Ja met ouwehoeren.


Jouw reactie slaat echt helemaal nergens op, maar dat wist je natuurlijk al! Want wanneer wij salaris als indicatie gaan nemen voor de sterkte van het landenteam dan zou Zweden ons toch makkelijk moeten verslaan op het WK; jammer dat ze niet meedoen!
21 Feb 2010 om 11:32

Raar, in de VI staat dat Messi het meest verdient. Maar goed, die bedragen zijn al niet normaal!



en pas geleden op deze site stond dat Nigel de Jong de best ned. betaalde voetballer is met een salaris van 8.1 miljoen
denk ook niet dat alles klopt en bekent is
Parwez
Rang: Legende
21 Feb 2010 om 12:49
Dit zijn idd absurde bedragen maar wat er hier niet bij staat dat die mannen tot 3-4keer meer geld nog van de sponsordeals krijgen dus alleen salarissen naar beneden halen zou een stap zijn maar zeker niet genoeg
21 Feb 2010 om 12:52

Raar dat Rooney 'zo weinig' verdient en dat Drogba niet eens tussenstaat


Hij krijgt wss ook een nieuw contract aangeboden
Hij wilde toch 150.000 per week gaan verdienen ofzo?


En dan vind ik dat Ronaldo mij wel een miljoentje mee kan doen!
21 Feb 2010 om 13:32
mja als iemand et in deze lijst NIET waard is is et Benzema wel.
Niveau van die jongen is serieus gedaald sinds hij Lyon heeft verlaten...
21 Feb 2010 om 13:42

[...]

Een indicatie zei ik. Zoek dat woord eens op in je woordenboek en denk er eens over na, hoe het hier gebruikt is.


Je eigen reactie klopt niet
21 Feb 2010 om 13:47
Hoe kan ballack meer verdienen dan drogba en anelka ????
21 Feb 2010 om 15:07

Hoe kan ballack meer verdienen dan drogba en anelka ????


Omdat hij transfervrij van Bayern kwam & Chelsea zo geen gigantische transfersom moest betalen.

21 Feb 2010 om 15:08

Geeft wel een indicatie van de sterkte van de landenteams.
Dus Nederland wereldkampioen?
Ja met ouwehoeren.

Dus jij denkt dat Portugal, Zweden of Kameroen wereldkampioen kunnen worden...


en wrm zou Portugal geen wereldkampioen kunnen worden ???

21 Feb 2010 om 17:59
Sneijder: 'Wat verdien jij nou, bij Vitesse?' Toen zei Velthuizen: 'Vier ton.' Waarna Sneijder bijna achteloos antwoordde: 'Dan verdien ik twintig keer meer...'

400.000 x 20 = 8 miljoen euro.

Of de lijst is niet compleet, of Sneijder kan niet zo goed rekenen
21 Feb 2010 om 18:01

Sneijder: 'Wat verdien jij nou, bij Vitesse?' Toen zei Velthuizen: 'Vier ton.' Waarna Sneijder bijna achteloos antwoordde: 'Dan verdien ik twintig keer meer...'

400.000 x 20 = 8 miljoen euro.

Of de lijst is niet compleet, of Sneijder kan niet zo goed rekenen


of piet verdiend minder