Altijd het laatste voetbalnieuws!
Groningen dient klacht in bij KNVB omtrent Wiedemeijer
Hans Nijland, de algemeen directeur van FC Goningen, heeft een officiële klacht ingediend bij de KNVB. Hij is niet tevreden over het optreden van scheidsrechter Reinold Wiedemeijer en vindt dat de Groningers flink tekort is gedaan. De leidsman kende een doelpunt niet toe, gaf Heracles een strafschop, en gaf nog twee rode kaarten.

"We voelen ons tekort gedaan en Groningen is het naar zijn supporters toe verplicht een signaal af te geven. We hoeven niet alles te pikken", vertelde Nijland tegenover Voetbal International. Tot ergernis van de ploeg van oefenmeester Ron Jans verloor Groningen de wedstrijd uiteindelijk ook nog met 4-3.

De KNVB heeft nog niet gereageerd op de klacht. Door de nederlaag is het gat tussen Heracles en Groningen nu negen punten geworden. Laatstgenoemde speelt zondag tegen hekkensluiter RKC Waalwijk.
Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Nog geen lid? Registreer je dan nu!
Roda-Kerkrade
Rang: Steward
Wanneer gaat Roda eens een klacht indienen en dan heb ik niet over de wedstrijd van Ajax alleen maar nog 44 andere.....
09-02-2010 22:13
Tomtomgo
Rang: Ballenjongen
Heeft Groningen mensen in de top van de KNVB? Dan maken ze een kans.
Maar denk je dat bijvoorbeeld de gele kaart van Amoah wordt geannuleerd, nadat iedereen heeft gezien dat het geen hands was ?
De willekeur regeert hieren blijkbaar kan niemadn daar wat aan doen.
09-02-2010 18:59
Rat
Rang: Basisspeler
Quote
[...]
en dan was er verder (net zoals nu) niks gebeurd.. KNVB zal t ter kennisgeving aannemen en effe doornemen met wiedemeijer en daarmee is de kous af denk ik


Inderdaad.

In dit geval gaat het Groningen tegenover de KNVB en niet, zoals MickAlmelo beredeneert, Heracles. (heel Heracles staat hier buiten en heeft er niks mee te maken)

De mate van berichten en nieuws in de kranten bepalen niet OF de KNVB er iets mee doet. Maar juist doordat FC Groningen een klacht indient MOET de KNVB er formeel iets mee. Als is het maar een reactie geven per brief (een standpunt innemen hierover). Daarom is het goed dat Groningen dit doet, al is het alleen maar om een standpunt in te nemen. De bal ligt nu bij de KNVB (Wiedemeijer's baas).
09-02-2010 14:14
SCP
Rang: Wereldspeler
Quote
[...]

Dat doet wel terzake.... als dit nou eens bij een topclub was gebeurd.. dan had je het nieuws en de kranten eens moeten zien.



en dan was er verder (net zoals nu) niks gebeurd.. KNVB zal t ter kennisgeving aannemen en effe doornemen met wiedemeijer en daarmee is de kous af denk ik



09-02-2010 13:51
MickAlmelo
Rang: Semi-prof
Quote
[...]

Deze hele discussie gaat helemaal niet over Heracles, maar over hoe Wiedemeijer de wedstrijd heeft gefloten (dus de prestatie van Wiedemeijer). Wie daarbij (dit keer) voordeel bij heeft doet in deze niet terzake.





Dat doet wel terzake.... als dit nou eens bij een topclub was gebeurd.. dan had je het nieuws en de kranten eens moeten zien.
09-02-2010 13:47
Rat
Rang: Basisspeler
Quote
Ik moet jullie eerlijk zeggen.. jullie kunnen op alle punten gelijk hebben.. maar ik ben blij met de 3 (BELANGRIJKE) punten!

Iedereen heeft wel eens voor of nadelen van de scheids.. en wij hadden toevallig voor voor voor voordeel!

Tis gebeurd.. je kan het niet terugdraaien.. en eerlijk gezegd ben ik er niks minder blij om!


Deze hele discussie gaat helemaal niet over Heracles, maar over hoe Wiedemeijer de wedstrijd heeft gefloten (dus de prestatie van Wiedemeijer). Wie daarbij (dit keer) voordeel bij heeft doet in deze niet terzake.



09-02-2010 12:45
MickAlmelo
Rang: Semi-prof
Ik moet jullie eerlijk zeggen.. jullie kunnen op alle punten gelijk hebben.. maar ik ben blij met de 3 (BELANGRIJKE) punten!

Iedereen heeft wel eens voor of nadelen van de scheids.. en wij hadden toevallig voor voor voor voordeel!

Tis gebeurd.. je kan het niet terugdraaien.. en eerlijk gezegd ben ik er niks minder blij om!
09-02-2010 12:00
jachai
Rang: Ballenjongen
Groningen heeft gelijk! de wedstrijd zal niet overgespeeld worden maar moet wel even zijn tanden laten zien want wat er zaterdag gebeurde zijn we hier in Groningen nog steeds boos over.

Het klopt dat je ieder weekend foute beslissingen ziet in veel wedstrijden, ook wel eens bij FCG,soms in je voordeel soms in je nadeel maar zoveel fouten als in deze wedstrijd, dat kan ik me bij FCG niet herinneren!!

1-penalty op Lovre word niet gegeven
2-ball is dik over de lijn maar wordt niet goedgekeurd
3-heracles krijgt WEL heel makkelijk een penalty(gebeurde minder dan bij Lovre)
4-buitenspelgoal Dost wordt goedgekeurd
5-Sankoh rood waar 9 van de 10 scheidsrechters geel geven

FC Groningen was heer en meester in Almelo en had sowieso met 0-3 voor moeten staan bij rust, en dan heb ik het nog niet eens over de niet gegeven penalty.
Wat ik me helemaal afvraag is dat Wiedemeijer heus wel in de rust is verteld dat ie er 2x vreselijk naast zat, hij dan toch gewoon tegen FCG blijft fluiten door Heracles wel een strafschop en Sankoh rood te geven. Ieder normaal denkende scheidsrechter zou dan juist even pas op de plaats doen. Deze krullebol heeft er voor gezorgd dat het gat met Heracles niet nog maar 3 punten is maar 9, en dat kan FCG op het einde van de competitie met het oog op Europees nog wel eens lelijk opbreken!
09-02-2010 11:54
MickAlmelo
Rang: Semi-prof
Quote
maar van de bergh kreeg maar geel ( uit bij PSV) en Groningen krijgt direct rood in mijn oogpunt zou het net anders om moeten zijn. wat die van de bergh laat zien slaat daadwerkelijk nergens op!!


Das waar.. dat was ook een beste! Maar dat is dan dus hoe een scheidsrechter het op dat moment beoordeeld!
09-02-2010 11:20
Rat
Rang: Basisspeler
Quote
Wiedemijer is ook de slechtste scheidsrechter die we hebben, dus is het logisch dat hij de eerste scheidsrechter is waar een klacht tegen ingediend word!


Discussie is eigenlijk een algemene discussie, niet expliciet richting Wiedemeijer. Maar ter aanvulling op je post: Wiedemeijer werd vorig jaar ook voor een speelronde geschorst. Vanwege zijn optreden tijdens............Heracles-AZ (gaf geen pingel aan AZ, duidelijke overtreding).


(Reactie gewijzigd op 09-02-2010 10:45 door Rat)
09-02-2010 10:43
SCP
Rang: Wereldspeler
Quote
[...]

Het verschil is dat de techniek zich wel verder ontwikkeld heeft. Waarom geen gebruik maken van camera's op de doellijn? Is met ijshockey al jaren zo, omdat een puck zo snel gaat dat het moeilijk te zien is. Kennelijk is dit met ballen en een groot doel inmiddels ook al zo.

Buitenspel wel/geen penalty en rode kaarten blijven beoordelingen van een individu, daar kun je niet zoveel aan veranderen... ook niet met camerabeelden. Met buitenspel kun je hooguit het balbezit terugkrijgen, of (als er al gescoord is) de goal wel of niet goedkeuren. Iemand alsnog alleen op de keeper afsturen is lastig.

Maar er moet geprotesteerd worden om die stugge UEFA eens te bewegen met haar tijd mee te gaan!!!



ik ben het volledig eens met het plaatsen van camera's om te raadplegen of bijvoorbeeld er sprake is van buitenspel of een bal wel of niet over de achterlijn (net als teniis met zn hawkeye bijvoorbeeld, prima ontwikkeling) maar voor het beoordelen van overtredingen heb je nou eenmaal een scheidsrechter nodig.. het is lastig om alle scheidsrechters op 1 lijn te krijgen aangezien regels op verschillende mannieren kunnen worden geinterpreteerd..

verder ben ik trouwens tegen het vergroten van het doel, intrap ipv ingooi, buitenspel afschaffen of meer scheidsrechters (komt alleen maar meer discussie van en in de EL merk je dat het niet werkt)
09-02-2010 10:35
hengelo82
Rang: Aankomend talent
maar van de bergh kreeg maar geel ( uit bij PSV) en Groningen krijgt direct rood in mijn oogpunt zou het net anders om moeten zijn. wat die van de bergh laat zien slaat daadwerkelijk nergens op!!
09-02-2010 10:29
TheReds
Rang: Ballenjongen
Wiedemijer is ook de slechtste scheidsrechter die we hebben, dus is het logisch dat hij de eerste scheidsrechter is waar een klacht tegen ingediend word!
09-02-2010 10:16
MickAlmelo
Rang: Semi-prof
Wat ik meen eens te hebben gezien is dat elke scheidsrechter na elke wedstrijd compleet word bekeken aan de hand van beelden van de wedstrijden.

Of er dan ook wat mee gebeurd is een tweede natuurlijk...
09-02-2010 10:12
Rat
Rang: Basisspeler
Wat gebeurt is gebeurt maar KNVB mag wel eens een (DUIDELIJK) signaal afgeven dat ook scheidsrechters, net als spelers en trainers, in het betaaldvoetbal worden afgerekend op hun prestaties in het veld.
De KNVB weet op basis van videobeelden wel trainers en spelers te straffen, waarom dan niet eens kritischer kijken naar de eigen kliek (scheidsrechters/grensrechters)?

Gezien de vele en steeds groter wordende (vnl. commerciele) belangen blijft natuurlijk ook de inzet van electronische hulpmiddelen een optie (zoals de hawkeye bij tennis). Hiermee kan je direct bij sturen in plaats van achteraf.


(Reactie gewijzigd op 09-02-2010 10:11 door Rat)
09-02-2010 10:10
Trikson
Rang: Basisspeler
Quote
[...]

ja elk weekend maken zowel spelers, trainers, scheidsrechters, assistent scheidsrechters enz enz.. fouten ja.. omdat het mensen zijn.. denk jij dat er in buitenlandse competities minder fouten worden gemaakt? dacht het niet..

waar gehakt wordt vallen spaanders en de ene keer meer dan de andere keer.. hoe wou je t voorkomen? dit speelt al decenia lang alleen nu komt het veel meer in de media dan vroeger


Het verschil is dat de techniek zich wel verder ontwikkeld heeft. Waarom geen gebruik maken van camera's op de doellijn? Is met ijshockey al jaren zo, omdat een puck zo snel gaat dat het moeilijk te zien is. Kennelijk is dit met ballen en een groot doel inmiddels ook al zo.

Buitenspel wel/geen penalty en rode kaarten blijven beoordelingen van een individu, daar kun je niet zoveel aan veranderen... ook niet met camerabeelden. Met buitenspel kun je hooguit het balbezit terugkrijgen, of (als er al gescoord is) de goal wel of niet goedkeuren. Iemand alsnog alleen op de keeper afsturen is lastig.

Maar er moet geprotesteerd worden om die stugge UEFA eens te bewegen met haar tijd mee te gaan!!!

09-02-2010 10:09
MickAlmelo
Rang: Semi-prof
Quote
[...]

En ten tweede?


En ten tweede inderdaad de scheidsrechter, maar er zijn genoeg andere voorbeelden, als ik alleen al kijk naar ons zelf.. De goal die we tegen ADO maakten.. die bal was zowat een meter over de lijn. De goal die Ajax tegen ons maakte in de Arena, die werd afgekeurd. Zoals hieronder genoemd worden er elke week fouten gemaakt, dat zal altijd zo zijn. Wat dat betreft heb je gelijk. Maar de kaarten zijn overtredingen die worden gezien door de scheids, en zijn beoordeling is dan welke kaart hij geeft. Dat zijn geen fouten. En ik blijf er bij.. als Groningen gewoon was blijven voetballen hadden ze DIK gewonnen.. inclusief de fouten!
09-02-2010 10:07
SCP
Rang: Wereldspeler
Quote
Wiedemeijer maakte het erg bont dit weekend en terecht dat Groningen een signaal afgeeft.

Zelf kan ik alleen oordelen over de wedstrijden die ikzelf gezien heb maar na de winterstop is het gewoon echt drama. Met name de buitenspelregel wordt ontzettend slecht beoordeeld, veel te veel wordt de vlag omhoog gestoken.

Alleen al dit weekend werden er 3 doelpunten onterecht onthouden:
Suarez (geen buitenspel), Amoah (geen hands) en Ingevoldsen (over de lijn).




ja elk weekend maken zowel spelers, trainers, scheidsrechters, assistent scheidsrechters enz enz.. fouten ja.. omdat het mensen zijn.. denk jij dat er in buitenlandse competities minder fouten worden gemaakt? dacht het niet..

waar gehakt wordt vallen spaanders en de ene keer meer dan de andere keer.. hoe wou je t voorkomen? dit speelt al decenia lang alleen nu komt het veel meer in de media dan vroeger
09-02-2010 09:59
Dakuipje
Rang: Steward
Wedstrijden overspelen kan helemaal niet. Het was een officiële wedstrijd en de volle 90 minuten zijn uitgespeeld. Heracles kan er ook weinig aan doen dat de scheidsrechter dingen slecht beoordeeld, als je de wedstrijd over laat spelen doe je Heracles te kort. Je kan zeggen wat je wil over de wedstrijd maar feit is wel dat Heracles de 2 man meer situatie optimaal heeft benut, compliment aan Heracles.

In de regel denk ik dat Wiedemeijer de eerste rode kaart gewoon terecht geeft. Hij gaat van achter door op het standbeen zonder intentie om de bal te spelen. Van achteren tackelen is in de regel meestal rood....

De afgekeurde goal is een fout van de grensrechter en de tweede gele kaart was sowieso terecht ...
09-02-2010 09:46
Groningse Naccer
Rang: Basisspeler
Quote
[...]

Daarvoor moet je ten eerste de grensrechter op zijn flikker geven!


En ten tweede?
09-02-2010 09:41
MickAlmelo
Rang: Semi-prof
Quote


KNVB de wedstrijd is gespeeld maar geef zelf ook een sein af en laat deze wedstrijd over spelen of schrap Wiedemeijer van de lijst als scheidsrechter.


Dan moeten er nog heel wat wedstrijden over worden gespeeld!


09-02-2010 09:27
Rat
Rang: Basisspeler
Wiedemeijer maakte het erg bont dit weekend en terecht dat Groningen een signaal afgeeft.

Zelf kan ik alleen oordelen over de wedstrijden die ikzelf gezien heb maar na de winterstop is het gewoon echt drama. Met name de buitenspelregel wordt ontzettend slecht beoordeeld, veel te veel wordt de vlag omhoog gestoken.

Alleen al dit weekend werden er 3 doelpunten onterecht onthouden:
Suarez (geen buitenspel), Amoah (geen hands) en Ingevoldsen (over de lijn).


09-02-2010 09:22
akhvl
Rang: Supporter
Deze wedstrijd als neutrale toeschouwer bekeken.
Het is idd zo dat men hier over kan twijfelen of het allemaal wel klopt.
Doelpunt had de scheids kunnen zien vanuit zijn oogpunt, strafschop was zeeer discutabel (dus ook gele kaart), rode kaart was discutabel, 2e rode kaart had normaal gesproken dus geel moeten zijn en 4e doelpunt had afgekeurd moeten worden omdat Dost in buitenspel positie in de baan van het schot stond.
Wiedemeijer zijn familie komt toch van oorsprong uit deze streek of niet?

KNVB de wedstrijd is gespeeld maar geef zelf ook een sein af en laat deze wedstrijd over spelen of schrap Wiedemeijer van de lijst als scheidsrechter.
09-02-2010 09:17
MickAlmelo
Rang: Semi-prof
Quote
[...]

Hij heeft ook de goal van Dost door laten gaan terwijl dat buitenspel was...


Daarvoor moet je ten eerste de grensrechter op zijn flikker geven!
09-02-2010 09:12
Groningse Naccer
Rang: Basisspeler
Quote
FOUTEN? Hij heeft toch maar 1 fout gemaakt? De goal die hij niet goedkeurde. De kaarten zijn hoe je de regels gebruikt, geen fouten!
Ik zeg niet zo zeuren Groningen..


Hij heeft ook de goal van Dost door laten gaan terwijl dat buitenspel was...
09-02-2010 08:11
MickAlmelo
Rang: Semi-prof
FOUTEN? Hij heeft toch maar 1 fout gemaakt? De goal die hij niet goedkeurde. De kaarten zijn hoe je de regels gebruikt, geen fouten!
Ik zeg niet zo zeuren Groningen..
09-02-2010 08:10
Nosence
Rang: Landskampioen
Zouden meer clubs moeten doen. Tenminste als het terecht is om te klagen. Dus ze moeten eerst de beelden achteraf bestuderen met een neutrale blik. Mochten ze dan het gevoel, ja dat is al genoeg, hebben van een fout van de leidsman dan een klacht indienen.

Zonder klachten valt er ook weinig te corrigeren!
09-02-2010 07:08
don salem
Rang: Amateur
ik moet zeggen ze laatste 2 a 3 weken word er inderdaad slecht gefloten. sniff sniff ik ruik chinesen!
08-02-2010 23:49
Pinokkio
Rang: Steward
Zal niks veranderen maar je mag het wel even aandacht geven. De laatste tijd teveel fouten van de arbitrage waardoor wedstrijden zijn beslist.
08-02-2010 23:19
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord: Onthouden
Wachtwoord vergeten
Best gelezen
1.LIVE: Ajax deklasseert PSV: 4-1[139]
2.Afellay: "Had bij rust 2-5 moeten staan"[86]
3.'AS Roma wil Govou, Clerc en Vermaelen binnenh...[17]
4.Van Nistelrooy: "HSV wordt mijn laatste hoofds...[10]
5.Programma FC Twente, PSV en Ajax[38]
6.Ferguson: "Sluit terugkeer Ronaldo niet uit"[8]
7.Feyenoord voorkomt nederlaag in blessuretijd[75]
8.Rommedahl: "De winnende treffer? Daar teken ik...[28]
9.Effectief Ajax wint ruim van PSV[57]
10.Uitblinker Janssen: "We zijn nu wel veilig"[3]
Mister Money: Vergelijk objectief alle rentes
» Sparen, lenen en hypotheek. Vergelijk alle rentes
VoetbalBookmaker.com
Veilig wedden op voetbal doe je via VoetbalBookmaker.com, de meest bekende weddenschappen website van de Benelux. Vergelijk dagelijks de beste quoteringen van alle Europese topbookmakers en profiteer van de hoogste bonussen!
Laatste nieuws
23:45  'Beckham scheurt achillespees af en kan WK vergeten'[7]
23:42  Marseille profiteert niet van misstappen en remiseert[0]
23:38  Real Madrid aan de hand van Higuaín langs Valladolid[0]
23:05  Pijpers: "Nog altijd in benauwde situatie"[0]
23:04  Adelaar: "Loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheden"[0]
22:54  Seedorf bezorgt zwak AC Milan op valreep drie punten[7]
22:51  Club Brugge in 'rood' duel langs Roeselare[0]
22:32  Lukaku opnieuw trefzeker voor winnend Anderlecht[1]
22:17  Ferguson: "Tempo moest hoger, maar blij met overwinning"[0]
21:11  Rutten: "We hadden de eerste goal moeten maken"[16]
21:08  "Gezien het scoreverloop een vrij eenvoudige wedstrijd"[2]
21:05  Fenomenale Messi profiteert van rood Maduro[5]
21:03  Doelpuntenmaker Emanuelson: "Met rechts kan ik wel wat"[8]
20:57  Suárez: "Dit was onze laatste kans voor de titel"[9]
20:11  Leverkusen houdt druk op top na winst op HSV[1]
20:01  Afellay: "Had bij rust 2-5 moeten staan"[86]
20:00  Doelpuntenmaker Nijland: "Standaardsituaties waren belangrijk"[0]
19:51  Manchester City in extremis naast Sunderland[4]
19:38  Been: "Slechts één ploeg verdiende de overwinning"[22]
19:38  All-time topscorer Everton: "Dit kan ik mijn kinderen later vertellen"[6]
19:38  Verbeek: "We wilden eigenlijk eens een keer winnen in de Kuip"[5]
19:36  Emanuelson: "Titel blijft een mogelijkheid"[7]
19:07  Rutten: "We waren slordig in de afronding"[14]
19:06  'Puntenredder' Vlaar: "Die bal zat er lekker in"[2]
18:58  Programma FC Twente, PSV en Ajax[38]
Statistieken
1.  Twente 27-70 10.  Roda JC 27-32
2.  PSV 27-65 11.  Heerenveen 27-29
3.  Ajax 27-64 12.  VVV Venlo 27-28
4.  Feyenoord 27-51 13.  NEC 27-28
5.  AZ 27-45 14.  Sparta Rotterdam 27-25
6.  Heracles 27-43 15.  Vitesse 27-24
7.  Utrecht 27-42 16.  Willem II 27-23
8.  Groningen 27-39 17.  ADO Den Haag 27-23
9.  NAC Breda 27-37 18.  RKC Waalwijk 27-12
Stand
Vorige Week
Deze Week
Laatste reacties
02:09Manchester City in extremis naast Sunderland[4]
01:46Effectief Ajax wint ruim van PSV[57]
01:30Fenomenale Messi profiteert van rood Maduro[5]
01:25'Beckham scheurt achillespees af en kan WK ver...[7]
01:18Rutten: "We hadden de eerste goal moeten maken...[16]
01:16Rutten: "We hadden de eerste goal moeten maken...[16]
01:12Rutten: "We hadden de eerste goal moeten maken...[16]
01:11Rutten: "We hadden de eerste goal moeten maken...[16]
01:08Rutten: "We hadden de eerste goal moeten maken...[16]
00:52Programma FC Twente, PSV en Ajax[38]