PSV en FC Twente hebben lastiger programma dan Ajax

08 Feb 2010 om 19:50 | Reageer nu

Ajax heeft in de strijd om de bovenste plaatsen in de Eredivisie een licht voordeel ten opzichte van FC Twente en PSV. De Amsterdammers hebben relatief nog mindere tegenstanders in het vooruitzicht dan de concurrenten uit Enschede en Eindhoven.

PSV heeft nog lastige uitwedstrijden voor de boeg tegen Heracles Almelo, NAC Breda, VVV-Venlo, sc Heerenveen en AZ. FC Twente kent een makkelijker programma dan PSV. De ploeg van Steve McClaren speelt buitenshuis nog tegen Vitesse, RKC Waalwijk, PSV, VVV-Venlo, AZ en tot slot tegen NAC Breda.

Het complete programma van PSV, FC Twente en Ajax:

Programma PSV:
zo 14/2 Heracles Almelo - PSV
zo 21/2 PSV - Sparta Rotterdam
zo 28/2 PSV - RKC Waalwijk
za 6/3 NAC Breda - PSV
zo 14/3 Ajax - PSV
za 20/3 PSV - FC Twente
zo 28/3 VVV-Venlo - PSV
zo 4/4 Willem II - PSV
zo 11/4 PSV - Feyenoord
wo 14/4 SC Heerenveen - PSV
zo 18/4 PSV FC Groningen
zo 2/5 AZ - PSV

Programma FC Twente:
za 13/2 Vitesse - FC Twente
zo 21/2 FC Twente - Willem II
zo 28/2 FC Twente - NEC
zo 7/3 RKC Waalwijk - FC Twente
vr 12/3 FC Twente - ADO Den Haag
za 20/3 PSV - FC Twente
za 27/3 FC Twente - Sparta Rotterdam
za 3/4 VVV-Venlo - FC Twente
za 10/4 FC Twente - SC Heerenveen
di 13/4 AZ - FC Twente
zo 18/4 FC Twente - Feyenoord
zo 2/5 NAC Breda - FC Twente

Programma Ajax:
za 13/2 SC Heerenveen - Ajax
zo 21/2 Ajax - Vitesse
zo 28/2 Ajax - FC Utrecht
zo 7/3 Sparta Rotterdam - Ajax
zo 14/3 Ajax - PSV
zo 21/3 RKC Waalwijk - Ajax
zo 28/3 Ajax - FC Groningen
zo 4/4 ADO Den Haag - Ajax
zo 11/4 Ajax - VVV-Venlo
wo 14/4 Willem II - Ajax
zo 18/4 Ajax - Heracles Almelo
zo 2/5 NEC - Ajax

59 reacties Reageer nu

Schrijf een reactie

Om een reactie te plaatsen moet je ingelogd zijn.
Nog geen lid? Registreer je dan nu!

vandijki 09 Feb 2010 om 20:38

Rang: Vedette

vandijki
Je spreekt over een gebrek aan cultuur bij Twente, wat je daarmee ook bedoelt.
Als ik je stukkie lees, lijkt mij gezien het slechte taalgebruik en de spelfouten, dat jij niet veel cultuur hebt genoten.
Of je was zo euforisch over je stukkie, dat je jezelf de tijd niet gunde om het terug te lezen.
Over de inhoud heb ik niet zoveel aan te merken, trouwens.


Sorry voor de spelfouten.
Met cultuur bedoel ik eigenlijk te zeggen dat nog niet meekan met de hoge salarissen te betalen die ajax en psv betalen ,

sundaymanara 09 Feb 2010 om 20:33

vandijki
Je spreekt over een gebrek aan cultuur bij Twente, wat je daarmee ook bedoelt.
Als ik je stukkie lees, lijkt mij gezien het slechte taalgebruik en de spelfouten, dat jij niet veel cultuur hebt genoten.
Of je was zo euforisch over je stukkie, dat je jezelf de tijd niet gunde om het terug te lezen.
Over de inhoud heb ik niet zoveel aan te merken, trouwens.

vandijki 09 Feb 2010 om 20:21

Rang: Vedette

[...]

In de huidige situatie kan Twente qua financiën langer een speler aan zich binden dan PSV of Ajax. Twente is financieel kerngezond in tegenstelling tot Ajax, Feyenoord en PSV en AZ.
En tuurlijk worden teams als Twente en AZ vaak "leeggekocht" echter komen ze altijd weer met een speler die van gelijke zoniet van betere kwaliteit is omdat het scouitngsapparaat goed in elkaar zit. We kunnen vaak spelers voor een redelijke prijs kopen om ze vervolgens voor het veelfout te verkopen. Kijk maar naar Arnoutovic, Elia, Wilkshere, Engelaar, El Alhmadi, Wielaert. Nu hebben we bijv. Douglas, Ruiz, Osei, Rendla enz.



even een paar opmerkingen over wat je zegt twente is kerngezond dat klopt ajax en psv zijn ook gezond hebben aleen veel te dure salarishuizen maar net als twente geen schulden.
feyenoord is niet gezond en moet oppassen
, az noem ik maar even niet ,die is geen baas in eigen huis.
een feit waar twente nog op achter loop zijn de inkomsten ten opzichten van ajax en psv en nu nog feyenoord
twente ga feyenoord wel voorbij in de 1e 2 jaar
want twente ga elk jaar meer omzetten , en feyenoord moet terug om te overleven
de talenten die jij noem die osei en rendla moeten nog alles laten zien ,dius mag je niet vergelijken met die ander 2 spelers

natuurlijk is twente heel goed bezig maar kunnen nog niet tippen aan de top 2 in nedeland dan finaceel gezien.
twente kan nog geen spelers 1`miljoen salaris betalen zoals de ander clubs , ook al zijn ze gezond , maar die cultuur is daar nog niet


Reactie gewijzigd op 09-02-2010 20:43 door vandijki

twentegoal 09 Feb 2010 om 20:15


[...]

Ja, ze zijn goed bezig daar in Enschede, alleen jammer dat ze nooit aan Ajax willen verkopen (ja Wielaert, maar dat hadden jullie goed gezien)


En toch mocht robbie gisterenavond mee uit eten
waarom zou je je beste spelers verkopen aan directe concurrenten..dat heeft Jopie goed gezien

the omen 09 Feb 2010 om 20:02

Rang: Vedette

[...]

In de huidige situatie kan Twente qua financiën langer een speler aan zich binden dan PSV of Ajax. Twente is financieel kerngezond in tegenstelling tot Ajax, Feyenoord en PSV en AZ.
En tuurlijk worden teams als Twente en AZ vaak "leeggekocht" echter komen ze altijd weer met een speler die van gelijke zoniet van betere kwaliteit is omdat het scouitngsapparaat goed in elkaar zit. We kunnen vaak spelers voor een redelijke prijs kopen om ze vervolgens voor het veelfout te verkopen. Kijk maar naar Arnoutovic, Elia, Wilkshere, Engelaar, El Alhmadi, Wielaert. Nu hebben we bijv. Douglas, Ruiz, Osei, Rendla enz.




Ja, ze zijn goed bezig daar in Enschede, alleen jammer dat ze nooit aan Ajax willen verkopen (ja Wielaert, maar dat hadden jullie goed gezien)

Flying-Dutchman 09 Feb 2010 om 19:30

PSV KAMPIOENEN 2010. wacht maar. Godmiljaar.

FCT65 09 Feb 2010 om 18:49


[...]

inderdaad, de feiten spreken voor zich, misschien kan bossenaar zich nog even melden voor een onderbouwde reactie


Dat gaat hem dus ver boven zijn pet!! Dat niveau heeft hij dus niet en hij haalt het ook nooit.

twentegoal 09 Feb 2010 om 18:40


[...]

Ik had net ook al even gereageerd op hem met alle feiten van de laatste 8 jaar CL voetbal van de topclubs. Moet je voor de gein even lezen!!!


inderdaad, de feiten spreken voor zich, misschien kan bossenaar zich nog even melden voor een onderbouwde reactie

FCT65 09 Feb 2010 om 18:24


[...]

Jij bent er ook weer voor de broodnodige nuance
je analyse raakt kant nog wal, PSV , Ajax en az hebben er niets van gebakken in de cl de laatste jaren, ik zeg niet dat Twente het beter doet maar veel slechter kan ook niet, wat heb jij toch tegen Twente , je kunt ook respect hebben voor het feit dat Twente met de helft van de begroting van Ajax en PSV al drie jaar sportief gelijkwaardig presteert, wie er ook ging er kwamen bijna altijd kwalitatief zelfs betere vervangers


Ik had net ook al even gereageerd op hem met alle feiten van de laatste 8 jaar CL voetbal van de topclubs. Moet je voor de gein even lezen!!!

twentegoal 09 Feb 2010 om 18:03


[...]Please, voor het nederlandse voetbal is het het beste als de bekenste clubs kampioen worden. PSV, Ajax, Feyenoord, AZ dus. Twente kan idd kampioen worden maar wat hebben ze in de CL precies te zoeken? Stoch vertrekt van de zomer weer, Brama misschien ook wel als hij zo door speelt. Voor Ruiz zullen er veel clubs zich melden dus wat blijft er dan over? PSV of Ajax hebben dan de meeste kansen in de CL gezien hun selectie.




Jij bent er ook weer voor de broodnodige nuance
je analyse raakt kant nog wal, PSV , Ajax en az hebben er niets van gebakken in de cl de laatste jaren, ik zeg niet dat Twente het beter doet maar veel slechter kan ook niet, wat heb jij toch tegen Twente , je kunt ook respect hebben voor het feit dat Twente met de helft van de begroting van Ajax en PSV al drie jaar sportief gelijkwaardig presteert, wie er ook ging er kwamen bijna altijd kwalitatief zelfs betere vervangers

FCT65 09 Feb 2010 om 17:59


[...]

Op zich heb je wel gelijk, maar het is ook zo dat PSV en Ajax de grootste budgetten ehbben en dus toch wellicht iets langer spelers kunnen binden (hoewel??)
Twente en AZ worden leeggekocht, dat is een feit.


In de huidige situatie kan Twente qua financiën langer een speler aan zich binden dan PSV of Ajax. Twente is financieel kerngezond in tegenstelling tot Ajax, Feyenoord en PSV en AZ.
En tuurlijk worden teams als Twente en AZ vaak "leeggekocht" echter komen ze altijd weer met een speler die van gelijke zoniet van betere kwaliteit is omdat het scouitngsapparaat goed in elkaar zit. We kunnen vaak spelers voor een redelijke prijs kopen om ze vervolgens voor het veelfout te verkopen. Kijk maar naar Arnoutovic, Elia, Wilkshere, Engelaar, El Alhmadi, Wielaert. Nu hebben we bijv. Douglas, Ruiz, Osei, Rendla enz.


the omen 09 Feb 2010 om 17:47

Rang: Vedette

[...]

Elke keer als ik jouw reacties lees, ontstaat er bij mij altijd een glimlach. Jij bent zo ongelovelijk kortzichtig in je reacties. Zoals deze weer. Twente heeft niets te zoeken in de CL. Hoever is PSV ook alweer gekomen de laatste keer? Uitgeschakeld in de groepsfase toch??
En AZ hoort wel thuis in de CL volgens jouw: toch ook uitgeschakeld in de groepsfase en zelfs geen EL!!
De laatste twee keer dat Ajax het mocht proberen: toch uitgeschakeld in de VOORRONDE
En wanneer was het ook alweer dat Feyenoord de CL speelde: 8 jaar geleden??!!

Nee dan heeft Twente inderdaad helemaal niets te zoeken in de CL met deze zeer aansprekende resultaten van jouw topclubs.

Was het ook niet dat er bij het vertrek van Arnoutovic en Elia zo dat Twente ver zou terug zakken. Volgens mij staan wij op de 2e plek met twee zeeeeeer behoorlijke buitenspelers.

Gelukkig vertrekt Affelay en Duszack niet bij PSV.... En blijft de selectie van Ajax ook compleet want daar gaat het financieel zo goed.....En Feyenoord hoeft Makaay, De Cler, Landzaat, De Guzman ook niet te laten gaan want daar groeien de bomen tot in de hemel.........

Nee, jij ziet het allemaal heel goed. Ik zal Mc Claren en Munsterman ook informeren dat Twente zich misschien maar terug moet trekken uit de competitie, want we kunnen het niet verkopen dat we 2e worden.....


Op zich heb je wel gelijk, maar het is ook zo dat PSV en Ajax de grootste budgetten ehbben en dus toch wellicht iets langer spelers kunnen binden (hoewel??)
Twente en AZ worden leeggekocht, dat is een feit.

the omen 09 Feb 2010 om 17:41

Rang: Vedette
Het probleem metAjax is altijd dat ze met 3-0 kunnen winnen van Twente of van bv Fiorentina, maar bv tegen Heracles of Sparta zomaar 2 punten kunnen laten liggen. De focus ontbreekt dan.
daar waar PSV dit soort wedstrijden gewoon zakelijk weet te winnen , op resultaat kan spelen, daar blijkt Ajax hiertoe niet in staat. Je hebt nooit het vertrouwen dat ze wel winnen. daarom wordt Ajax geen kampioen en zullen ze dat ook de komende jaren niet worden. Zeker als vd Wiel , Vertonghen en Suarez weggaan na dit seizoen.

FCT65 09 Feb 2010 om 17:09


[...]

Dat kan ik begrijpen.

Een arrogante boer zullen we maar zeggen. Aan de andere kant ook wel eens leuk om te zien


Nou, laten het dan maar inderdaad in dat perspectief zien, dan kan ik er weer om glimlachen.

TottiRomanista 09 Feb 2010 om 16:57

Rang: Vedette

[...]

Normaal gesproken doe ik dat nooit, maar deze jongen braakt zoveel onzin uit dat ik het niet langer kon uitstellen om eens uit te halen.
Als het aan hem lag bestond er alleen een competitie van zijn c;uppie PSV, Ajax, Feyenoord en AZ. De rest heeft in zijn ogen totaal geen bestaansrecht of zijn zo slecht dat ze een aanfluiting zijn voor het Nederlandse voetbal.
Van dit soort oogkleppenvolk gaan mijn haren echt recht overeind staan.


Dat kan ik begrijpen.

Een arrogante boer zullen we maar zeggen. Aan de andere kant ook wel eens leuk om te zien

FCT65 09 Feb 2010 om 16:46


[...]

Waarom reageer je uberhupt op die onzin?


Normaal gesproken doe ik dat nooit, maar deze jongen braakt zoveel onzin uit dat ik het niet langer kon uitstellen om eens uit te halen.
Als het aan hem lag bestond er alleen een competitie van zijn c;uppie PSV, Ajax, Feyenoord en AZ. De rest heeft in zijn ogen totaal geen bestaansrecht of zijn zo slecht dat ze een aanfluiting zijn voor het Nederlandse voetbal.
Van dit soort oogkleppenvolk gaan mijn haren echt recht overeind staan.

TottiRomanista 09 Feb 2010 om 16:41

Rang: Vedette

[...]

Sommige mensen leven in een andere wereld

Voor hem is het waarheid, voor mij is het onzin en dat kan ik ook wel onderbouwen hoor.

1992 Bergkamp gaat weg....Ajax stort in, oh nee toch niet.
1997 Jari gaat weg, Ajax stort in....Oh nee toch niet.
2003 Chivu gaat weg, Ajax stort in....Oh nee toch niet.

en ga zo maar door, noem er ff 3. Maar goed, altijd wanneer een vedette weggaat of wanneer een vedette niet mee speelt, stellen we niks voor.....Terwijl je toch altijd weer mee speelt om de titel (of je hem pakt of niet is een tweede, je strijd er wel om mee)

En daarom is het onzin wat hij zegt maar goed, die kortzichtigheid is hem vergeven hoor. Hij komt er nog wel achter


He BHJ, leuk dat jj in ieder geval al wel die derde ster te pakken hebt....

TottiRomanista 09 Feb 2010 om 16:40

Rang: Vedette

[...]

Elke keer als ik jouw reacties lees, ontstaat er bij mij altijd een glimlach. Jij bent zo ongelovelijk kortzichtig in je reacties. Zoals deze weer. Twente heeft niets te zoeken in de CL. Hoever is PSV ook alweer gekomen de laatste keer? Uitgeschakeld in de groepsfase toch??
En AZ hoort wel thuis in de CL volgens jouw: toch ook uitgeschakeld in de groepsfase en zelfs geen EL!!
De laatste twee keer dat Ajax het mocht proberen: toch uitgeschakeld in de VOORRONDE
En wanneer was het ook alweer dat Feyenoord de CL speelde: 8 jaar geleden??!!

Nee dan heeft Twente inderdaad helemaal niets te zoeken in de CL met deze zeer aansprekende resultaten van jouw topclubs.

Was het ook niet dat er bij het vertrek van Arnoutovic en Elia zo dat Twente ver zou terug zakken. Volgens mij staan wij op de 2e plek met twee zeeeeeer behoorlijke buitenspelers.

Gelukkig vertrekt Affelay en Duszack niet bij PSV.... En blijft de selectie van Ajax ook compleet want daar gaat het financieel zo goed.....En Feyenoord hoeft Makaay, De Cler, Landzaat, De Guzman ook niet te laten gaan want daar groeien de bomen tot in de hemel.........

Nee, jij ziet het allemaal heel goed. Ik zal Mc Claren en Munsterman ook informeren dat Twente zich misschien maar terug moet trekken uit de competitie, want we kunnen het niet verkopen dat we 2e worden.....


Waarom reageer je uberhupt op die onzin?

BHJ 09 Feb 2010 om 16:12

Rang: Goddelijk

[...]


een waarheid is niet persoonlijk.. een waarheid is een feit en is dus objectief niet subjectief



Sommige mensen leven in een andere wereld

Voor hem is het waarheid, voor mij is het onzin en dat kan ik ook wel onderbouwen hoor.

1992 Bergkamp gaat weg....Ajax stort in, oh nee toch niet.
1997 Jari gaat weg, Ajax stort in....Oh nee toch niet.
2003 Chivu gaat weg, Ajax stort in....Oh nee toch niet.

en ga zo maar door, noem er ff 3. Maar goed, altijd wanneer een vedette weggaat of wanneer een vedette niet mee speelt, stellen we niks voor.....Terwijl je toch altijd weer mee speelt om de titel (of je hem pakt of niet is een tweede, je strijd er wel om mee)

En daarom is het onzin wat hij zegt maar goed, die kortzichtigheid is hem vergeven hoor. Hij komt er nog wel achter

FCT65 09 Feb 2010 om 16:06


[...]Please, voor het nederlandse voetbal is het het beste als de bekenste clubs kampioen worden. PSV, Ajax, Feyenoord, AZ dus. Twente kan idd kampioen worden maar wat hebben ze in de CL precies te zoeken? Stoch vertrekt van de zomer weer, Brama misschien ook wel als hij zo door speelt. Voor Ruiz zullen er veel clubs zich melden dus wat blijft er dan over? PSV of Ajax hebben dan de meeste kansen in de CL gezien hun selectie.




Elke keer als ik jouw reacties lees, ontstaat er bij mij altijd een glimlach. Jij bent zo ongelovelijk kortzichtig in je reacties. Zoals deze weer. Twente heeft niets te zoeken in de CL. Hoever is PSV ook alweer gekomen de laatste keer? Uitgeschakeld in de groepsfase toch??
En AZ hoort wel thuis in de CL volgens jouw: toch ook uitgeschakeld in de groepsfase en zelfs geen EL!!
De laatste twee keer dat Ajax het mocht proberen: toch uitgeschakeld in de VOORRONDE
En wanneer was het ook alweer dat Feyenoord de CL speelde: 8 jaar geleden??!!

Nee dan heeft Twente inderdaad helemaal niets te zoeken in de CL met deze zeer aansprekende resultaten van jouw topclubs.

Was het ook niet dat er bij het vertrek van Arnoutovic en Elia zo dat Twente ver zou terug zakken. Volgens mij staan wij op de 2e plek met twee zeeeeeer behoorlijke buitenspelers.

Gelukkig vertrekt Affelay en Duszack niet bij PSV.... En blijft de selectie van Ajax ook compleet want daar gaat het financieel zo goed.....En Feyenoord hoeft Makaay, De Cler, Landzaat, De Guzman ook niet te laten gaan want daar groeien de bomen tot in de hemel.........

Nee, jij ziet het allemaal heel goed. Ik zal Mc Claren en Munsterman ook informeren dat Twente zich misschien maar terug moet trekken uit de competitie, want we kunnen het niet verkopen dat we 2e worden.....

SCP 09 Feb 2010 om 13:53

Rang: Legende

[...]

Dat is jouw waarheid.

Het is onzin wat je zegt, scheelt wel een slok op een borrel natuurlij maar goed het is wel onzin wat je zegt.



een waarheid is niet persoonlijk.. een waarheid is een feit en is dus objectief niet subjectief

BHJ 09 Feb 2010 om 13:52

Rang: Goddelijk

Zondag niet winnen van Heerenveen en alle bespiegelingen hieronder kunnen in de prullebak.


Dat wil ik niet direct zeggen maar, moeilijker wordt het wel.

Alleen ben ik er wel van overtuigd dat als ALLE spelers dat ook beseffen en met die insteek iedere westrijd ingaan dat ze niet zullen verliezen.

Helaas hebben wij nog steeds een paar spelers die denken af en toe dat ze in de speeltuin staat te voetballen.

Dat is het enige waar je op stuk gaat, de nonchelance en gemakzucht van sommige spelers en dat is erg jammer, die spelers moet je er ook gewoon uit kicken.

SCP 09 Feb 2010 om 13:52

Rang: Legende

Ik zou als Ajax niet eens naar de ranglijst/programma kijken. Zorgen dat je een stabiel elftal krijgt en maar kijken waar je eindigt. Dat zal waarschijnlijk niet op de 1e plaats zijn. Al kunnen Ajacieden daar mee leven als er maar mooi gevoetbald wordt, lees ik net in een ander topic.


niet iedere ajacied is het zelfde he.. de meeste van ons zijn gewoon veeleisend: resultaat EN mooi voetbal..

sundaymanara 09 Feb 2010 om 13:46

Zondag niet winnen van Heerenveen en alle bespiegelingen hieronder kunnen in de prullebak.

obiku! 09 Feb 2010 om 13:44

Rang: Talent
Ik zou als Ajax niet eens naar de ranglijst/programma kijken. Zorgen dat je een stabiel elftal krijgt en maar kijken waar je eindigt. Dat zal waarschijnlijk niet op de 1e plaats zijn. Al kunnen Ajacieden daar mee leven als er maar mooi gevoetbald wordt, lees ik net in een ander topic.

BHJ 09 Feb 2010 om 13:29

Rang: Goddelijk

als suarez niet top voetbalt win je geen enkele wedstrijd bij ajax dat is de realiteit op dit moment


Dat is jouw waarheid.

Het is onzin wat je zegt, scheelt wel een slok op een borrel natuurlij maar goed het is wel onzin wat je zegt.

ajacied15 09 Feb 2010 om 12:43

Rang: Vedette

[...]Please, voor het nederlandse voetbal is het het beste als de bekenste clubs kampioen worden. PSV, Ajax, Feyenoord, AZ dus. Twente kan idd kampioen worden maar wat hebben ze in de CL precies te zoeken? Stoch vertrekt van de zomer weer, Brama misschien ook wel als hij zo door speelt. Voor Ruiz zullen er veel clubs zich melden dus wat blijft er dan over? PSV of Ajax hebben dan de meeste kansen in de CL gezien hun selectie.




Daar heb je wel gelijk in ( word is tijd dat ajax weer cl gaat spelen.)

SCP 09 Feb 2010 om 12:23

Rang: Legende

[...]Omdat twente nu 2 leuke jaartjes heeft gehad maakt ze echt niet bekender dan PSV, Ajax, AZ, Feyenoord. Daarvoor moeten ze eerst prijzen gaan winnen maar die hebben ze niet.




ik zeg ook: het gaat niet om de bekendste maar om de beste.. als twente van PSV wint en verder ook stabiel blijft kan t gewoon kampioen worden en zou ik dat prima vinden.. twente heeft tov een bredere selectie die best leuk mee kan doen in de CL..

Bossenaar56 09 Feb 2010 om 12:13


Dan kunnen er wel mensen zijn die zeggen dat de degradatiekandidaten ook lastig zijn en punten moeten halen, maar ik speel liever nog tegen de onderste 6 ploegen uit dan tegen de bovenste 6 uit.

Verder bewijst dit programma wel dat Ajax de 1e seizoenshelft een heel erg moeilijk programma had met de uitwedstrijden tegen alle topploegen. Daarom vertekende de stand een hoop en leek het of Ajax het slecht deed. Uit kan je verliezen van PSV, Twente en Utrecht. Zelfs in jaren dat je CL wint zijn dit geen makkelijke ploegen.

Ik geef Ajax 50% kans op de 2e plek. De 1e plek zal lastig worden maar ook PSV gaat nog veel punten verliezen. Ik geloof niet dat Ajax nog veel punten gaat verliezen, PSV thuis wordt cruciaal.
Aldus een ''objectieve'' ajacied. Vooral je laatste alinea doet het!!! Uitmuntende analyse van universitair niveau!!


Bossenaar56 09 Feb 2010 om 12:12


hoezo de bekendste? gewoon de beste.. twente heeft genoeg te zoeken in de CL.. twente heeft inmiddels zo n brede selectie dat ik wel kansen voor ze zie in de CL..

gaat er ook om dat ik het twente meer gun trouwens
Omdat twente nu 2 leuke jaartjes heeft gehad maakt ze echt niet bekender dan PSV, Ajax, AZ, Feyenoord. Daarvoor moeten ze eerst prijzen gaan winnen maar die hebben ze niet.


Westzij 09 Feb 2010 om 11:49

Rang: Amateur
Dan kunnen er wel mensen zijn die zeggen dat de degradatiekandidaten ook lastig zijn en punten moeten halen, maar ik speel liever nog tegen de onderste 6 ploegen uit dan tegen de bovenste 6 uit.

Verder bewijst dit programma wel dat Ajax de 1e seizoenshelft een heel erg moeilijk programma had met de uitwedstrijden tegen alle topploegen. Daarom vertekende de stand een hoop en leek het of Ajax het slecht deed. Uit kan je verliezen van PSV, Twente en Utrecht. Zelfs in jaren dat je CL wint zijn dit geen makkelijke ploegen.

Ik geef Ajax 50% kans op de 2e plek. De 1e plek zal lastig worden maar ook PSV gaat nog veel punten verliezen. Ik geloof niet dat Ajax nog veel punten gaat verliezen, PSV thuis wordt cruciaal.

SCP 09 Feb 2010 om 10:47

Rang: Legende
hoezo de bekendste? gewoon de beste.. twente heeft genoeg te zoeken in de CL.. twente heeft inmiddels zo n brede selectie dat ik wel kansen voor ze zie in de CL..

gaat er ook om dat ik het twente meer gun trouwens
Reactie gewijzigd op 09-02-2010 10:48 door SCP

Bossenaar56 09 Feb 2010 om 10:46


als suarez niet top voetbalt win je geen enkele wedstrijd bij ajax dat is de realiteit op dit moment
Idd, van alle doelpunten die Ajax in totaal heeft gemaakt (EL en Eredivisie reken ik nu mee) komen er 45 van Suarez voet of hoofd!!!


Bossenaar56 09 Feb 2010 om 10:45


[...]

als een andere club kampioen wordt dan maar twente..
Please, voor het nederlandse voetbal is het het beste als de bekenste clubs kampioen worden. PSV, Ajax, Feyenoord, AZ dus. Twente kan idd kampioen worden maar wat hebben ze in de CL precies te zoeken? Stoch vertrekt van de zomer weer, Brama misschien ook wel als hij zo door speelt. Voor Ruiz zullen er veel clubs zich melden dus wat blijft er dan over? PSV of Ajax hebben dan de meeste kansen in de CL gezien hun selectie.


SCP 09 Feb 2010 om 10:39

Rang: Legende

[...]Vooral ADO uit en Sparta uit kunnen nog eens lastige wedstrijden worden hoor!!! Desalniettemin hoop ik dat Ajax 2e wordt. PSV 1e en ajax 2e. De twee toonaangevende clubs in nl de afgelopen 15-20 jaar.




als een andere club kampioen wordt dan maar twente..

Bossenaar56 09 Feb 2010 om 10:32


Makkelijk programma Ajax? De uitslagen van vorig jaar:

Programma Ajax:
za 13/2 SC Heerenveen - Ajax 5-2
zo 28/2 Ajax - FC Utrecht 1-1
zo 7/3 Sparta Rotterdam - Ajax 4-0
zo 4/4 ADO Den Haag - Ajax 1-1
wo 14/4 Willem II - Ajax 2-1
zo 18/4 Ajax - Heracles Almelo 2-2

Dat zijn een hoop punten die nog verspeeld kunnen worden...

Ik hoop natuurlijk dat Ajax alles glorieus gaat winnen, maar bovenstaande wedstrijden zijn echt niet gemakkelijk!!!



Vooral ADO uit en Sparta uit kunnen nog eens lastige wedstrijden worden hoor!!! Desalniettemin hoop ik dat Ajax 2e wordt. PSV 1e en ajax 2e. De twee toonaangevende clubs in nl de afgelopen 15-20 jaar.


hengelo82 09 Feb 2010 om 10:32

Rang: Aankomend talentTijdelijk verbannen
als suarez niet top voetbalt win je geen enkele wedstrijd bij ajax dat is de realiteit op dit moment

Trikson 09 Feb 2010 om 10:16

Makkelijk programma Ajax? De uitslagen van vorig jaar:

Programma Ajax:
za 13/2 SC Heerenveen - Ajax 5-2
zo 28/2 Ajax - FC Utrecht 1-1
zo 7/3 Sparta Rotterdam - Ajax 4-0
zo 4/4 ADO Den Haag - Ajax 1-1
wo 14/4 Willem II - Ajax 2-1
zo 18/4 Ajax - Heracles Almelo 2-2

Dat zijn een hoop punten die nog verspeeld kunnen worden...

Ik hoop natuurlijk dat Ajax alles glorieus gaat winnen, maar bovenstaande wedstrijden zijn echt niet gemakkelijk!!!



SCP 09 Feb 2010 om 09:55

Rang: Legende

De ajacieden vergeten dat ze nog tegen een aantal clbs moeten die dan nog voorde playoffs spelen en tegen clubs in de degradatiezone.
Dat is meestal bikkel voetbal en dat kon Ajax nog wel eens duur komen te staan, want daar hebben ze een hekel aan.


als het moet kan ajax ook bikkelen. tegen feyenoord zag ik ook behoorlijk veel gebikkel en tegen twente werd de tegenstander ook vaak afgejaagd met flink wat felheid.. het is wel zo dat je het ook moet kunnen brengen tegen, met alle respect, kleinere tegenstanders.. en daar heeft ajax nogal eens wat moeite mee

Nosence 09 Feb 2010 om 07:17

Het zijn nog 12 wedstrijden (36 punten).

PSV heeft dus nog 28 punten nodig (9winst, 1gelijk)
Twente 31 punten, om Ajax achter zich te laten. (10 winst, 1 gelijk)

Mits Ajax alle 12 wedstrijden weet te winnen.


jpb 09 Feb 2010 om 07:08

De ajacieden vergeten dat ze nog tegen een aantal clbs moeten die dan nog voorde playoffs spelen en tegen clubs in de degradatiezone.
Dat is meestal bikkel voetbal en dat kon Ajax nog wel eens duur komen te staan, want daar hebben ze een hekel aan.

BHJ 08 Feb 2010 om 23:39

Rang: Goddelijk
Ik vind het trouwens vrij arrogant om zo te zeggen dat Ajax geen kans heb eb PSV kampioen wordt maar dat ter zijde

phixion 08 Feb 2010 om 23:38

als je kampioen wilt worden moet je van iedereen 'kunnen' winnen en ik hoop dat Twente dat kan!

mich25 08 Feb 2010 om 23:26


[...]

De fout die jij maakt is dat je ervan uitgaat dat Ajax alles wint. Door de ervaring die jij hebt met jouw club, zou je hiervan niet uit mogen gaan maar er alleen van dromen.


thuis moet dat ook gaan lukken om de rest te winnen, het probleem zit hem tot nu toe in de uitwedstrijden. maar de laatste uitwedstrijden op die tegen heereveen na, zijn niet de moeilijkste wedstrijden. ik zie ajax als het lukt om van heereveen en psv te winnen nog wel meedoen om een van de eerste 2 plaatsen mee te doen. psv zie ik de laatste 6 punten dan nog wel verspelen tegen twente feyenoord en az, en voor twente geld bijna hetzelfde. ook naast die wedstrijden zijn er nog wat lastige tegenstanders voor beide.

Panna 08 Feb 2010 om 23:23


[...]

je kan dat wel zeggen maar gezien het schema lijkt het onwaarschijnlijk dat ajax nog veel punten laat liggen. psv en heereveen zijn nog de teams waar we punten zouden kunnen laten liggen, maar uitgaande van het betere scenario voor ajax, is er zelfs nog een aardige kans op de 2e en misschien zelfs de 1ste plaats. psv wint ook niet zomaar van az feyenoord en twente en heeft nog wat lastige wedstrijden ertussen zitten, en twente krijgt ook nog een aantal zware wedstrijden. zelfs bij gelijke spelen van psv en twente tegen die tegenstanders komt ajax gelijk. ervan uitgaande dat ajax de rest wint.


Misschien zijn de wedstrijden tegen Az en Groningen helemaal niet meer nodig.


BHJ 08 Feb 2010 om 23:22

Rang: Goddelijk

[...]

De fout die jij maakt is dat je ervan uitgaat dat Ajax alles wint. Door de ervaring die jij hebt met jouw club, zou je hiervan niet uit mogen gaan maar er alleen van dromen.


Je mag er vanuit gaan ook, de vraag is hoe realistisch het is.

Ik denk dat het mogelijk is, alleen moeten die spelers wel iedere week alles geven en dat lijkt mij het enige probleem. Aan de kwaliteiten en de mogelijkheden ligt het niet vind ik, alleen de mentaliteit.

Alleen hoe realistisch het is dat moet blijken.

akker 08 Feb 2010 om 23:17

Rang: Semi-prof

[...]

je kan dat wel zeggen maar gezien het schema lijkt het onwaarschijnlijk dat ajax nog veel punten laat liggen. psv en heereveen zijn nog de teams waar we punten zouden kunnen laten liggen, maar uitgaande van het betere scenario voor ajax, is er zelfs nog een aardige kans op de 2e en misschien zelfs de 1ste plaats. psv wint ook niet zomaar van az feyenoord en twente en heeft nog wat lastige wedstrijden ertussen zitten, en twente krijgt ook nog een aantal zware wedstrijden. zelfs bij gelijke spelen van psv en twente tegen die tegenstanders komt ajax gelijk. ervan uitgaande dat ajax de rest wint.


De fout die jij maakt is dat je ervan uitgaat dat Ajax alles wint. Door de ervaring die jij hebt met jouw club, zou je hiervan niet uit mogen gaan maar er alleen van dromen.

mich25 08 Feb 2010 om 23:07


aangezien Ajax nog zeker wat punten laat liggen, kun je ervan uitgaan dat PSV nog wel 12 punten kan laten liggen. Dat zie ik niet gebeuren, dus de vergelijking met Ajax vind ik hier niet echt van waarde. De vergelijking met Twente is daarentegen veel interessanter, aangezien zij nog in de buurt staan van PSV.


je kan dat wel zeggen maar gezien het schema lijkt het onwaarschijnlijk dat ajax nog veel punten laat liggen. psv en heereveen zijn nog de teams waar we punten zouden kunnen laten liggen, maar uitgaande van het betere scenario voor ajax, is er zelfs nog een aardige kans op de 2e en misschien zelfs de 1ste plaats. psv wint ook niet zomaar van az feyenoord en twente en heeft nog wat lastige wedstrijden ertussen zitten, en twente krijgt ook nog een aantal zware wedstrijden. zelfs bij gelijke spelen van psv en twente tegen die tegenstanders komt ajax gelijk. ervan uitgaande dat ajax de rest wint.

akker 08 Feb 2010 om 22:49

Rang: Semi-prof
aangezien Ajax nog zeker wat punten laat liggen, kun je ervan uitgaan dat PSV nog wel 12 punten kan laten liggen. Dat zie ik niet gebeuren, dus de vergelijking met Ajax vind ik hier niet echt van waarde. De vergelijking met Twente is daarentegen veel interessanter, aangezien zij nog in de buurt staan van PSV.

peterhaarlem 08 Feb 2010 om 21:52


[...]

kijk de statistieken maar na van die wedstrijd, ajax heeft die wedstrijd 40 schoten gelost. dat was echt niet normaal meer. er werd slecht gespeeld, heel veel kansen gecreëerd maar niet gescoord. mede dankzij goed keepen van seliga en verdedigen van oa viergever.


40 schoten is niet hetzelfde als 40 kansen.

BHJ 08 Feb 2010 om 21:48

Rang: Goddelijk

[...]

kijk de statistieken maar na van die wedstrijd, ajax heeft die wedstrijd 40 schoten gelost. dat was echt niet normaal meer. er werd slecht gespeeld, heel veel kansen gecreëerd maar niet gescoord. mede dankzij goed keepen van seliga en verdedigen van oa viergever.


Hoe kan je nou slecht spelen en toch 40 doelpogingen krijgen?

Ze speelde heel goed, alleen er werd niet gescoord. 40 schoten, waarvan zeker 15 100% kansen of zo.

In veel wedstrijden heeft Ajax het veel minder gedaan, alleen werd er tegen Sparta niet afgemaakt maar slecht gespeeld, nee sorry dat zeker niet.

BHJ 08 Feb 2010 om 21:43

Rang: Goddelijk

Wat wil men hier mee zeggen ?
Volgens mij was het toch over het algemeen bekent en als hier iemand mee wil zeggen dat Ajax nog kansen maakt, dan vind ik dat een beetje zielig. Ajax maakt theoretisch zeker nog een kans. Maar in de praktijk za ldat wss hel anders zijn.


Dat is toch net zo suggestief als mensen die wel geloven dat Ajax nog een kans maakt.

Jij denkt van niet, dat is prima alleen accepteerdan wel dat een ander daar misschien anders over denkt

mich25 08 Feb 2010 om 20:58


[...]

voelje niet meteen zo aangevallen,ik bedoel er niets mee,en wat die kansen betreft dat had Feyenoord gisteren ook,alleen niet die 40 kansen,die alleen jij geteld hebt ben ik bang,maar goed we zullen wel zien.


kijk de statistieken maar na van die wedstrijd, ajax heeft die wedstrijd 40 schoten gelost. dat was echt niet normaal meer. er werd slecht gespeeld, heel veel kansen gecreëerd maar niet gescoord. mede dankzij goed keepen van seliga en verdedigen van oa viergever.

Fan 08 Feb 2010 om 20:32


[...]

achja tegen de Degradatie Kandidaten hebben we dit jaar 2 punten gemorst ten opzichte van heel veel van vorig jaar
en dat was tegen Sparta
en dat was met veel pech (lees 40 Open kansen gemist ) tegen over 0 kansen van Sparta
was pure pech dat we toen 0-0 speelde
dus denk als Ajax gewoon net zoals begin van seizoen speelt gewoon wint van de degradatie kandidaten


voelje niet meteen zo aangevallen,ik bedoel er niets mee,en wat die kansen betreft dat had Feyenoord gisteren ook,alleen niet die 40 kansen,die alleen jij geteld hebt ben ik bang,maar goed we zullen wel zien.

sundaymanara 08 Feb 2010 om 20:20

Dat is toeval. Net voordat dit item verscheen had ik de programma's van de 3 clubs doorgenomen en kwam tot de conclusie dat Psv het moeilijkste programma had (uit Heracles, Nac, Ajax, Heerenveen en Az) dan Twente (uit Psv, Az en Nac) dan Ajax (uit Heerenveen) en aan het einde van de competitie krijgen we de onvoorspelbare uitslagen van de degradatiekandidaten, waar Ajax dan weer het meeste last mee heeft. De achterstand van Ajax op Psv en Twente lijkt te groot.

Morfe0 08 Feb 2010 om 20:11

Rang: Legende

ik vind het wel aan elkaar gewaagd allemaal,Ajax speelt tegen een hoop degradatiekandidaten,en dat is ook niet altijd makkelijk.Ben benieuwd


achja tegen de Degradatie Kandidaten hebben we dit jaar 2 punten gemorst ten opzichte van heel veel van vorig jaar
en dat was tegen Sparta
en dat was met veel pech (lees 40 Open kansen gemist ) tegen over 0 kansen van Sparta
was pure pech dat we toen 0-0 speelde
dus denk als Ajax gewoon net zoals begin van seizoen speelt gewoon wint van de degradatie kandidaten

Fan 08 Feb 2010 om 20:06

ik vind het wel aan elkaar gewaagd allemaal,Ajax speelt tegen een hoop degradatiekandidaten,en dat is ook niet altijd makkelijk.Ben benieuwd

p.s.v. de beste 08 Feb 2010 om 20:06

Rang: Supporter
hoezo heeft p.s.v. een lastiger programma dan twente de laatste 4.
ik dacht dat heereveen,az,feyenoord,nac ook aardig lastige tegenstanders zijn voor fc twente.En dat ajax een makkelijker programma heeft wil ook niets zeggen want zei mogen geen punten meer verliezen en vooral niet tegen p.s.v. want dan is het helemaal afgelopen voor hun.

The_Gunner 08 Feb 2010 om 19:55

Wat wil men hier mee zeggen ?
Volgens mij was het toch over het algemeen bekent en als hier iemand mee wil zeggen dat Ajax nog kansen maakt, dan vind ik dat een beetje zielig. Ajax maakt theoretisch zeker nog een kans. Maar in de praktijk za ldat wss hel anders zijn.
Eredivisie
  • Stand
  • Uitslagen
1 Ajax 4-10
2 PSV 4-10
3 Twente 4-8
4 Groningen 4-8
5 Feyenoord 4-7
6 NEC 4-7
7 Roda JC 4-7
8 Excelsior 4-7
9 Utrecht 4-6
10 Heerenveen 4-5
11 Heracles 4-4
12 ADO Den Haag 4-4
13 NAC Breda 4-3
14 AZ 4-3
15 VVV 4-3
16 Vitesse 4-3
17 De Graafschap 4-3
18 Willem II 4-0
Laatste reacties