‘Feyenoord heeft daarin nog een wereld te winnen’

Foto: ‘Feyenoord heeft daarin nog een wereld te winnen’

Feyenoord is ‘voor iedere marketeer een club om je vingers bij af te likken’. Dat stelt sportmarketeer Bob van Oosterhout in gesprek met Voetbal International. Hij ziet meer dan genoeg uitdagingen in Rotterdam-Zuid.

“Als je nu naar een wedstrijd van Ajax gaat in de Johan Cruijff Arena en je ziet wat daar gebeurt om de fan van A tot Z een geweldige middag te bezorgen, dan is dat ongekend. Dat is bij bijna alle topclubs in Europa al het geval. Het is ook in Nederland al naar een heel hoog niveau gegaan”, aldus Van Oosterhout.

“Maar niet overal. Feyenoord heeft daarin bijvoorbeeld nog een wereld te winnen”, vindt Van Oosterhout. “Dat is voor iedere marketeer een club om je vingers bij af te likken. Als er nu één supporter is die in een clubpyjama slaapt, clubenergie afsluit, clubbenzine tankt en clubyoghurt eet, dan is het wel de Feyenoorder.” Van Oosterhout vervolgt: “In het voetbal wordt straks alles op het gebied van fanbeleving en catering en dergelijk afgestemd op de fan. En toch wacht het voetbal nog een groter probleem om te tackelen. Hoe gaan ze straks de millennials aan zich binden?”

Eens?

  • Ja
  • Nee
158+ Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie