Dortmund wil financiële slag slaan met wisselende shirtsponsoren

Foto: Dortmund wil financiële slag slaan met wisselende shirtsponsoren

Borussia Dortmund gaat volgende seizoen met twee afwisselende hoofdsponsor op het shirt spelen. Met deze primeur probeert het de financiële kloof met Bayern München enigszins te dichten.

Met deze constructie worden er meer reclame-inkomsten gegenereerd door Die Borussen. De huidige hoofdsponsor Evonik is vanaf volgend seizoen te zien op het shirt in Europese wedstrijden, oefenduels in het buitenland en in het Duitse bekertoernooi. In de Bundesliga (34 duels) zak telecombedrijf 1&1 op de borst prijken.

“Dit is voor ons een mijlpaal op weg naar economische groei en dus sportieve ontwikkeling van Dortmund”, stelt directeur Hans-Joachim Watzke. Chemiebedrijf Evonik is al veertien jaar sponsor van Dortmund en betaalt naar verluidt jaarlijks 20 miljoen euro. Bayern München, met afstand de rijkste club van Duitsland, ontvangt ieder jaar zo’n 35 miljoen van de hoofdsponsor. Volgens Duitse media gaat Dortmund in de komende vijf jaar in totaal tussen de 180 en 200 miljoen euro aan sponsorinkomsten binnenkrijgen dankzij de dubbele sponsordeal.

Goed idee?

  • Zeker
  • Mwah…
143+ Votes

Lees meer

Deel op sociale media:

Wat kost gokken jou? Stop op tijd | 18+ | loketkansspel.nl | Gokken kan verslavend zijn, deel deze inhoud niet met minderjarigen | Algemene voorwaarden zijn van toepassing | #Advertentie