Feyenoord haalt Tomasson terug naar Nederland

01 Jul 2008 om 09:06 | Reageer nu

Feyenoord heeft met het Spaanse Villareal een akkoord bereikt over de transfer van Jon Dahl Tomasson (foto, links). De spits van Deense afkomst zou volgens RTV Rijnmond woensdag al gepresenteerd gaan worden bij de Rotterdamse club, waarmee hij in 2002 de UEFA Cup won.

Eerder speelde de international al voor De Stadionclub tussen 1998 en 2002. De inmiddels 31-jarige Tomasson vertrok destijds, na de gewonnen UEFA Cup-finale, naar AC Milan. Bij de Italianen voldeed de Deen echter niet aan de eisen en vertrok naar VfB Stuttgart, dat hem twee seizoenen onder contract had staan.

Villareal haalde Jon Dahl Tomasson in de winterstop van het seizoen 2006/2007 naar Spanje, waar hij in totaal 36 wedstrijden en zeven doelpunten rijker is geworden. Voor zijn periode bij Feyenoord kwam de spits uit voor Køge BK, SC Heerenveen en Newcastle United.

Later meer...

93 reacties Reageer nu

Schrijf een reactie

Om een reactie te plaatsen moet je ingelogd zijn.
Nog geen lid? Registreer je dan nu!

kennyr 01 Jul 2008 om 22:28

Rang: Vedette
Leuk voor het veteranenteam...

Of is deze stumper serieus een selectiespeler? Hahahaha, dat wordt weer 6e in Rotjeknor...

Wat een beleid...


hahahahaha, moe je horen wie het zegt: Urzaiz, Stam, Davids hé

On-topic:
Tomasson wordt een belangrijke speler bij Feyenoord, let maar op!
Reactie gewijzigd op 01-07-2008 22:29 door kennyr

Ajacieda 01 Jul 2008 om 22:27

Leuk voor het veteranenteam...

Of is deze stumper serieus een selectiespeler? Hahahaha, dat wordt weer 6e in Rotjeknor...

Wat een beleid...

Urzaiz is nog transfervrij, ook een leuke!
Reactie gewijzigd op 01-07-2008 22:27 door Ajacieda

lebbie 01 Jul 2008 om 19:59

[...]

Hij had van mij ook wel naar Utreg gemogen hoor.


Utrecht moet zich concentreren op Aisatti...

Zou een geweldige aankoop....

Pietje P 01 Jul 2008 om 17:50

[...]

Ach een woordspeling....leuk!!!
Nou blij toe dattie niet op jullie kasteeltje komt spelen dan....


Hij had van mij ook wel naar Utreg gemogen hoor.

lebbie 01 Jul 2008 om 17:46

Zo hé 36 wedstrijden en 7 doelpunten rijker nou zuid kijk maar uit dat Jon jullie niet verder in een Dahl tomasson duwd


Ach een woordspeling....leuk!!!
Nou blij toe dattie niet op jullie kasteeltje komt spelen dan....

spartillion 01 Jul 2008 om 17:43

Zo hé 36 wedstrijden en 7 doelpunten rijker nou zuid kijk maar uit dat Jon jullie niet verder in een Dahl tomasson duwd

snor 01 Jul 2008 om 16:24

Rang: Supporter
ik heb een hele hoop doelpunten gezien van hem maar hij pakt ze altijd af het laatste tikie als die er anders ook wel in ging

lebbie 01 Jul 2008 om 16:12

[...]

Ik weet niet of el ahmadi een directe versterking voor de basis is. zoiezo wel voor de breedte. als de middenvelders die we nu hebben gewoonhun normale niveau halen wordthet lastig om ertussen te komen.


Maar je kan nooit 34 wedstrijden spelen met dezelfde 11, toch. Als er spelers afvallen of geen knikker raken is het fijn dat er nog spelers zijn die wat extra's kunnen brengen....

Beetje onderlinge concurrentie kan geen kwaad en ik vertrouw Verbeek er wel op dat hij de beste 11 het veld in stuurt.

redbullgsxr 01 Jul 2008 om 15:59

Rang: Vedette
i
ik als heerenveen'er heb altijd een speciaal gevoel voor feyenoord gehad, en nu vooral omdat GJV daar heen gaat.

ideale opstelling in mijn ogen voor volgend seizoen.
timmer-
melchiot-Vlaar-Hofland-deCler
ElAhmadi-VanBronckhorst-Bruins-
DeGuzman-
Tomasson-Makaay
zoiets? :d



leuke opstelling, maar melchiot?? die wou vorig seizoen niet terug naar ned! en het centrum is erg kwetsbaar!

koekky 01 Jul 2008 om 15:57

Rang: Talent
Dat is al de tweede direkte versterking. Nu alle prioriteit naar verdedigende versterkingen lijkt me zo...

Goed bezig....


Ik weet niet of el ahmadi een directe versterking voor de basis is. zoiezo wel voor de breedte. als de middenvelders die we nu hebben gewoonhun normale niveau halen wordthet lastig om ertussen te komen.

lebbie 01 Jul 2008 om 15:50

Dat is al de tweede direkte versterking. Nu alle prioriteit naar verdedigende versterkingen lijkt me zo...

Goed bezig....

AfcaJohnny 01 Jul 2008 om 15:41

ja goede aankoop

J-SCF 01 Jul 2008 om 14:00

Makaay en tommasson in de spits, de guzman erachter. Hoop wel dat erasmus nog een kansje krijgt bij dit koppel.

voetbalkoekie 01 Jul 2008 om 13:50

is geen slechte speler maar wel oud. makaay en mols zijn oude spitsen bij feyenoord en nu komt thomasson er ook aan. een paar ervaren spelers is altijd goed maar dat is wel erg overdreven. maar voor de nederlandse competitie is dit wel leuk

koekky 01 Jul 2008 om 13:47

Rang: Talent
Dit houdt dus eigenlijk gewoon in dat Feyenoord niet kan scouten toch?

Al die ouwe spelers terug halen en de jongeren, komen uit de eigen jeugd.

Tomasson was goed bij H'veen en Feyenoord in het verleden, daarna heeft hij praktisch niks meer laten zien en is vooral bezig geweest z'n portemonee te vullen


Jeugd wordt toch ook gescout?? al de amateurclubs in de vereniging af doe je ook niet zomaar ff. scouten is lastig. zeker voor nederlandse clubs. ik vind dat niemand het goed doet op twente en heerenveen na dan.

koekky 01 Jul 2008 om 13:44

Rang: Talent
[...]

Had ik ook niet verwacht van je, no one likes us we don't care...

Dat hebje nou eenmaal als je succesvol bent, de haat tegen PSV begint in het gehele land ook toe te nemen dus ach....

Ik zeg eerlijk, Heerenveen, Twente en Utreg vind ik leuke clubs, waarbij Twente en Utreg in mijn optiek het gezelligste publiek van NL heb met betrekking tot het zingen dan.

Maar een zwak, nee hoor dat zeker niet, nooit niet. Zal mij een zorg zijn als ze degraderen of wat dan ook.


Zwak heb ik alleen voor mijn club, en excelsior in mindere mate. Qua gezelligheid en zingen en fanatisme moet je toch echt gewoon bij de volksclubs zijn. Utrecht is een goed voorbeeld inderdaad

Sgele 01 Jul 2008 om 13:42

Rang:
Dit houdt dus eigenlijk gewoon in dat Feyenoord niet kan scouten toch?

Al die ouwe spelers terug halen en de jongeren, komen uit de eigen jeugd.

Tomasson was goed bij H'veen en Feyenoord in het verleden, daarna heeft hij praktisch niks meer laten zien en is vooral bezig geweest z'n portemonee te vullen

John Ehv 01 Jul 2008 om 13:33

[...]

Had ik ook niet verwacht van je, no one likes us we don't care...

Dat hebje nou eenmaal als je succesvol bent, de haat tegen PSV begint in het gehele land ook toe te nemen dus ach....

Ik zeg eerlijk, Heerenveen, Twente en Utreg vind ik leuke clubs, waarbij Twente en Utreg in mijn optiek het gezelligste publiek van NL heb met betrekking tot het zingen dan.

Maar een zwak, nee hoor dat zeker niet, nooit niet. Zal mij een zorg zijn als ze degraderen of wat dan ook.



Ik denk dat jij gelijk hebt hoewel ik nog niets merk van haat tegen PSV in het land, Maar Ajax heeft in het verleden ook een succesvolle periode gehad en misschien dat dat de reden is dat Ajax bij de meeste niet geliefd is.. zou kunnen.
Afgelopen weekend was ik in Den Haag waar mijn zoon de finale van MOTG ( Nordin Wooter is daar oprichter van ) moest spelen in uiteraard het PSV tenue, daar hoorde ik positieve reacties op het shirt. Ik heb daar ook een Ajax talent gezien, een jonge van de D1! Wauw wat een bal tovenaar! Leuke anekdote, Nordin vroeg aan mijn zoon of hij 5 minuten een Ajax tenue aanwilde voor een foto en dan zou hij een trainingspak krijgen, maar hij weigerde haha.

BHJ 01 Jul 2008 om 13:25

Rang: Goddelijk
[...]


Ik begrijp het wel.. ik heb dat ook als trouw PSV fan heb ik ook een zwak voor Feijenoord.. Ik vind dat een leuke club.. Met Ajax heb ik dat helemaal niet.


Had ik ook niet verwacht van je, no one likes us we don't care...

Dat hebje nou eenmaal als je succesvol bent, de haat tegen PSV begint in het gehele land ook toe te nemen dus ach....

Ik zeg eerlijk, Heerenveen, Twente en Utreg vind ik leuke clubs, waarbij Twente en Utreg in mijn optiek het gezelligste publiek van NL heb met betrekking tot het zingen dan.

Maar een zwak, nee hoor dat zeker niet, nooit niet. Zal mij een zorg zijn als ze degraderen of wat dan ook.

bartjee 01 Jul 2008 om 13:20

Rang: Semi-prof
aardige speler voor feyenoord

John Ehv 01 Jul 2008 om 13:16

[...]

Das vreemd volgens mij is het een directe concurrent van je club.

Het is zo als Ik stem extreem links maar heb altijd een goed gevoel bij extreem rechts.....



Ik begrijp het wel.. ik heb dat ook als trouw PSV fan heb ik ook een zwak voor Feijenoord.. Ik vind dat een leuke club.. Met Ajax heb ik dat helemaal niet.

John Ehv 01 Jul 2008 om 13:10

Ben hier blij mee en voordat allerlei figuren beginnen te zeuren over zijn leeftijd..... 31 jaar is niet oud!!!!!

Is absoluut een aanwinst.....


Ik denk dat jij gelijk hebt!

Sjuuls 01 Jul 2008 om 13:08

Rang: Semi-prof
Ze leren het ook nooit bij Feyenoord, weer een voetballer aan het eind van zijn carriere.

BHJ 01 Jul 2008 om 13:06

Rang: Goddelijk
i
ik als heerenveen'er heb altijd een speciaal gevoel voor feyenoord gehad, en nu vooral omdat GJV daar heen gaat.

ideale opstelling in mijn ogen voor volgend seizoen.
timmer-
melchiot-Vlaar-Hofland-deCler
ElAhmadi-VanBronckhorst-Bruins-
DeGuzman-
Tomasson-Makaay
zoiets? :d


Das vreemd volgens mij is het een directe concurrent van je club.

Het is zo als Ik stem extreem links maar heb altijd een goed gevoel bij extreem rechts.....

BHJ 01 Jul 2008 om 13:05

Rang: Goddelijk
[...]

Die had een goede reden of niet???


Daar zit wel wat in, daar dacht ik even niet aan. Maar goed, of dat ook de rede was......ik denk dat hij gewoon niet beter kan.

surhuizum 01 Jul 2008 om 13:02

i
ik als heerenveen'er heb altijd een speciaal gevoel voor feyenoord gehad, en nu vooral omdat GJV daar heen gaat.

ideale opstelling in mijn ogen voor volgend seizoen.
timmer-
melchiot-Vlaar-Hofland-deCler
ElAhmadi-VanBronckhorst-Bruins-
DeGuzman-
Tomasson-Makaay
zoiets? :d
Reactie gewijzigd op 01-07-2008 13:03 door surhuizum

lekkerbelangrijk 01 Jul 2008 om 13:01

[...]

Hofland wel?


Die had een goede reden of niet???

BHJ 01 Jul 2008 om 13:00

Rang: Goddelijk
NU nog eeen rechtsback want ik vind die lucius tog nikssssssssss!!!!!!!!!!!!!! Reactioes graaag????


Hofland wel?

BHJ 01 Jul 2008 om 12:59

Rang: Goddelijk
Ik denk dat het een prima aankoop is voor de NL competitie. Het is geen super speler maar hij is aardig, ik vind het geen slechte aankoop van Feyenoord. Ik vraag me alleen af of het wel gaat werken, over het algemeen is spelers terug halen niet zo succesvol.

Kijk naar Van Hooijdonk bij Feyenoord, bij Ajax Verlaat, Winter enz enz. zijn er meer die het niet waarmaken dan wel....

booya_410 01 Jul 2008 om 12:57

[...]

Is Boulahrouz niets?


zeker wel. Zou een versterking zijn voor alle nederlandse clubs.

alleen is de vraag of hij wel terug wilt..

lekkerbelangrijk 01 Jul 2008 om 12:54

NU nog eeen rechtsback want ik vind die lucius tog nikssssssssss!!!!!!!!!!!!!! Reactioes graaag????


Is Boulahrouz niets?

koekky 01 Jul 2008 om 12:54

Rang: Talent
NU nog eeen rechtsback want ik vind die lucius tog nikssssssssss!!!!!!!!!!!!!! Reactioes graaag????


Het is algemeen bekend dat er een verdediger bij moet komen... of dat nou een rechtsback of een rechtsbenige centrale middenvelder is maakt mij niet zoveel uit.

saad 01 Jul 2008 om 12:50

Rang: Steward
NU nog eeen rechtsback want ik vind die lucius tog nikssssssssss!!!!!!!!!!!!!! Reactioes graaag????

lekkerbelangrijk 01 Jul 2008 om 12:43

Mooie aankoop voor ons.

Die jongen heeft een karrevracht aan ervaring. Topaankoop dus.

koekky 01 Jul 2008 om 12:38

Rang: Talent
Ik hoop voor zowel Feijenoord als Heerenveen dat deze transfer doorgaat. Voor de mensen die zeggen dat het een slechte spits is: Grow up! Ik betwijfel het echter te geloven dat hij zijn nivo van zijn eerdere tijd bij bovengenoemde clubs weet te halen. Je kunt in ieder geval niet zeggen dat hij nog steeds dezelfde scoringsdrift heeft als toen. Dat is simpelweg uit de cijfers te halen. Voor Feijenoord hoop ik dat Verbeek hem weer goed aan het voetballen krijgt. Voor Heerenveen niet, dat mag duidelijk zijn


Wellicht ligt het eraan dat hij in zwaardere competities moeilijker scoort?

Engeland gemiddelde van 0.13
Duitsland gemiddeld 0.26
Spanje gemiddeld 0.40 (slechts 10 wedstrijden)
Italie gemiddeld 0.29

Terwijl hij in nederland een gemiddelde van 0.44 scoort.

misschien is het een goede spits, maar dan alleen in de nederlandse competitie

Mackan68 01 Jul 2008 om 12:24

Rang: Semi-prof
Ik hoop voor zowel Feijenoord als Heerenveen dat deze transfer doorgaat. Voor de mensen die zeggen dat het een slechte spits is: Grow up! Ik betwijfel het echter te geloven dat hij zijn nivo van zijn eerdere tijd bij bovengenoemde clubs weet te halen. Je kunt in ieder geval niet zeggen dat hij nog steeds dezelfde scoringsdrift heeft als toen. Dat is simpelweg uit de cijfers te halen. Voor Feijenoord hoop ik dat Verbeek hem weer goed aan het voetballen krijgt. Voor Heerenveen niet, dat mag duidelijk zijn

De_echte_voetbalkenner 01 Jul 2008 om 12:19

dit is top voor feyenoord,
eindelijk een goed spitsen duo!

lebbie 01 Jul 2008 om 11:47

[...]

hij heeft wel een punt. Weer een oude rot bij de selectie. Het wordt tijd dat ze talenten aantrekken! Waar weer winst op gemaakt kan worden.

Door het aantrekken van dit soort spelers graaf je je eigen graf. Je krijgt er niets van terug.

Kijk maar naar Stam en Davids...


Jonge spelers gaan pas renderen als ze in een goed draaiend 11tal spelen en pas echt opvallen als ze in een 11tal spelen wat presteert. Feyenoord heeft voor prestaties gewoon direkte versterkingen nodig.
Ik denk dat ze er wel rekening mee houden dat ze Tomasson niet meer voor grote bedragen gaan doorverkopen... denk je ook niet....

gfg 01 Jul 2008 om 11:45

Rang: Legende
Ben hier blij mee en voordat allerlei figuren beginnen te zeuren over zijn leeftijd..... 31 jaar is niet oud!!!!!

Is absoluut een aanwinst.....


in het normale leven is 31 niet oud nee,maar voor een spits begingen de jaren dan toch tetellen.

ik hoop voor feyenoord dat het goed uit pakt.

kennyr 01 Jul 2008 om 11:35

Rang: Vedette
[...]

hij heeft wel een punt. Weer een oude rot bij de selectie. Het wordt tijd dat ze talenten aantrekken! Waar weer winst op gemaakt kan worden.

Door het aantrekken van dit soort spelers graaf je je eigen graf. Je krijgt er niets van terug.

Kijk maar naar Stam en Davids...


Juist, davids en Stam kwamen ook op hun 35ste naar Ajax, terwijl Tomasson nog 31 is

maniac 01 Jul 2008 om 11:33

Rang:
[...]

Dit las ik op een andere site:

Feyenoord heeft anders nog niet zo lang geleden 8 jeugdspelers vastgelegd dat met spelers Mulder, Vlaar, Bruins, Wijnaldum, Fer, de Guzman en Slory vind ik aardig een investering al.


Sportief gezien misschien wel, maar financieel worden ze er ook niet echt wijzer van met dat fonds van ze.

booya_410 01 Jul 2008 om 11:33

[...]

kijk jij maar naar je eigen cluppie, nu Gomes weg is, pakt psv gelijk 20 punten minder.


hij heeft wel een punt. Weer een oude rot bij de selectie. Het wordt tijd dat ze talenten aantrekken! Waar weer winst op gemaakt kan worden.

Door het aantrekken van dit soort spelers graaf je je eigen graf. Je krijgt er niets van terug.

Kijk maar naar Stam en Davids...

koekky 01 Jul 2008 om 11:32

Rang: Talent
Slechte speler en deze kan hooguit nog 2 seizoenen mee dus ze verdienen er niks meer aan haha


Nee maar wie zegt dat we nog iets aan hem willen verdienen. als hij er 10 in een seizoen inlegt ben ik tevreden. makaay 15 erin, komt wel goed. en 20 punten minder is misschien overdreven maar zonder gomes komt volgend seizoen pas de zwakte van de psv verdediging naar boven. daarnaastheeft psv geen frafan meer, en geen perez (die het eerste gedeelte van het seizoen psv in de race heeft gehouden)

ik kan ajax verder neit beoordelen, maar t ziet er nou ook niet zo lekker bij psv uit kerel

kennyr 01 Jul 2008 om 11:30

Rang: Vedette
Slechte speler en deze kan hooguit nog 2 seizoenen mee dus ze verdienen er niks meer aan haha


kijk jij maar naar je eigen cluppie, nu Gomes weg is, pakt psv gelijk 20 punten minder.
Reactie gewijzigd op 01-07-2008 11:30 door kennyr

PSV Kampioenuh 01 Jul 2008 om 11:29

Rang: Semi-prof
Slechte speler en deze kan hooguit nog 2 seizoenen mee dus ze verdienen er niks meer aan haha

kennyr 01 Jul 2008 om 11:15

Rang: Vedette
khoop dat de leeftijd niet meespeelt

kennyr 01 Jul 2008 om 11:12

Rang: Vedette
[...]

Deze kom wel. op een aantal fansites verscheen ook het bericht vanuit feyenoord dat er nog voor de eerste training 1 speler geprestenteerd werd. nou dat is hij dus daarnaast is het ook op de radio geweest. rijnond wil wel eens een foutje maken, maar dan vooral op internet en teletekst. weinig op de radio.


morgen rond 12 uur weet je het wel

wie weet maakt Sutdio sport het vanavond wel bekend

koekky 01 Jul 2008 om 11:09

Rang: Talent
[...]

Kijk, ieder1 is lyrisch dat hij komt, ik ook.

Maar je moet wel wachten tot het officieel is, want nu heeft het eigenlijk geen nut



Deze kom wel. op een aantal fansites verscheen ook het bericht vanuit feyenoord dat er nog voor de eerste training 1 speler geprestenteerd werd. nou dat is hij dus daarnaast is het ook op de radio geweest. rijnond wil wel eens een foutje maken, maar dan vooral op internet en teletekst. weinig op de radio.

SCFfan 01 Jul 2008 om 11:07

Rang: Amateur
[...]

een jonge spits zou fijn zijn inderdaad. als alles fit blijft en geen grote schorsingen krijgt zie ik niet in waarom je niet mee zou kunnen doen oim het kampioenschap. maar ook echt met overmacht winnen betwijfel ik inderdaad ook nog wel


mooi ben ik gelukkig niet de enige die er zo over denkt maar er komen altijd wel schorsingen / blessures kijk naar de bank van bijv ajax, PSV, H'veen die is (helaas) beter als die van Feyenoord :s dus daar moet ook t een en ander aan gebeuren

kennyr 01 Jul 2008 om 11:06

Rang: Vedette
Ik denk dat het een mooi koppel met Makaay kan vormen! In de aanval routine en op t middenveld jonge jongens als Bruins Hofs en de Guzman en El Ahmadi. Sterk ingekocht door feyenoord


Kijk, ieder1 is lyrisch dat hij komt, ik ook.

Maar je moet wel wachten tot het officieel is, want nu heeft het eigenlijk geen nut


kennyr 01 Jul 2008 om 11:05

Rang: Vedette
[...]

Grotendeels mee eens. ik denk alleen dat lucius erin moet door zijn ervaring (niet dat hij door zijn ervaring veel beter is als fer) en ik vind dat de guzman altijd moet spelen. ik snap niet warom el ahmadi erin moet per se. ik heb nog niks van hem gezien (niet op hem gelet bij twente, dus daar weet ik niet hoe hij speelde)


El ahmadi moet starten, anders is het een overbodige aankoop, en Fer is sneller, slimmer en beter dan (BOEM BOEM THEO) Lucius.

Lucius kan beter naar oudpapier-club Excelsior

koekky 01 Jul 2008 om 11:04

Rang: Talent
[...]

Nice alleen zie ik nog liever een wat jongere spits komen hoor voor de rest ben ik hier aardig tevreden mee hoor alleen als je echt realistisch bent is dit team nog lang niet in staat om kampioen van NL te worden i guess :s


een jonge spits zou fijn zijn inderdaad. als alles fit blijft en geen grote schorsingen krijgt zie ik niet in waarom je niet mee zou kunnen doen oim het kampioenschap. maar ook echt met overmacht winnen betwijfel ik inderdaad ook nog wel

held-guus 01 Jul 2008 om 11:04

Rang: Amateur
Ik denk dat het een mooi koppel met Makaay kan vormen! In de aanval routine en op t middenveld jonge jongens als Bruins Hofs en de Guzman en El Ahmadi. Sterk ingekocht door feyenoord

koekky 01 Jul 2008 om 11:03

Rang: Talent
Feyenoord (tot nu toe):
Timmer: Fer, Vlaar, Hofland, De Cler: Landzaat, El Ahmadi, Van Bronckhorst, Bruins: Makaay, Tomasson

Bank:
2de keeper (aankoop), Bahia, Hofs, De Guzman, Slory





Grotendeels mee eens. ik denk alleen dat lucius erin moet door zijn ervaring (niet dat hij door zijn ervaring veel beter is als fer) en ik vind dat de guzman altijd moet spelen. ik snap niet warom el ahmadi erin moet per se. ik heb nog niks van hem gezien (niet op hem gelet bij twente, dus daar weet ik niet hoe hij speelde)

SCFfan 01 Jul 2008 om 11:02

Rang: Amateur
Feyenoord (tot nu toe):
Timmer: Fer, Vlaar, Hofland, De Cler: Landzaat, El Ahmadi, Van Bronckhorst, Bruins: Makaay, Tomasson

Bank:
2de keeper (aankoop), Bahia, Hofs, De Guzman, Slory





Nice alleen zie ik nog liever een wat jongere spits komen hoor voor de rest ben ik hier aardig tevreden mee hoor alleen als je echt realistisch bent is dit team nog lang niet in staat om kampioen van NL te worden i guess :s

kennyr 01 Jul 2008 om 11:00

Rang: Vedette
Feyenoord (tot nu toe):
Timmer: Fer, Vlaar, Hofland, De Cler: Landzaat, El Ahmadi, Van Bronckhorst, Bruins: Makaay, Tomasson

Bank:
2de keeper (aankoop), Bahia, Hofs, De Guzman, Slory




lebbie 01 Jul 2008 om 10:54

[...]
niet lekker in zn vel bij liverpool?
die zal het daar echt wel naar zn zin hebben, en als tie daar weg gaat, dan zal die echt nog nie terugkeren!



Om te beginnen denk ik dat Kuyt nog wel bij Liverpool blijft, maar waarom zou hij na Liverpool niet terugkeren naar Feyenoord???

koekky 01 Jul 2008 om 10:53

Rang: Talent
[...]
niet lekker in zn vel bij liverpool?
die zal het daar echt wel naar zn zin hebben, en als tie daar weg gaat, dan zal die echt nog nie terugkeren!



Ik denk inderdaad dat hij het wel naar ze zin heb. Ik denk echter dat hij niet zo gauw nog naar een andere competitie zou gaan. zijn dochtertje gaat natuurlijk ook over een paar jaar een belangrijke fase in met school enzo. dus ik zie niet in waarom hij niet over 4/5 jaar terugkeert.

Dennis!! 01 Jul 2008 om 10:51

[...]

Kuijt zit niet lkkr in zijn vel bij L'pool, en bij het Legioen is hij van harte welkom

Over Sulejmani, die hoeven wij niet, omdat....

1) hij is te duur
2) aan de rechterkant hbbn we Slory en links hebben wij Bruins

niet lekker in zn vel bij liverpool?
die zal het daar echt wel naar zn zin hebben, en als tie daar weg gaat, dan zal die echt nog nie terugkeren!


kennyr 01 Jul 2008 om 10:44

Rang: Vedette
[...]

Ja smullen die goal, meenemen op de knie, nog even goed kijken en uithalen


Geweldig

En dat doelpunt tegne Inter (2-0 inde Kuip) was ook mmooi, al had B.Kalou eerder naar Tomasson moeten passen

koekky 01 Jul 2008 om 10:42

Rang: Talent
[...]

nu niet beginnen te dromen jongen!
Kuyt zie je echt de eerste jaren niet weer in de Kuip verschijnen.
Jullie krijgen onze Mikey ook niet.


Nou klink ik miss weer vervelend maar ik ben er niet rouwig om dat wij hem niet krijgen. net als dat ik blij ben dat emnes niet komt..

kennyr 01 Jul 2008 om 10:42

Rang: Vedette
[...]

nu niet beginnen te dromen jongen!
Kuyt zie je echt de eerste jaren niet weer in de Kuip verschijnen.
Jullie krijgen onze Mikey ook niet.


Kuijt zit niet lkkr in zijn vel bij L'pool, en bij het Legioen is hij van harte welkom

Over Sulejmani, die hoeven wij niet, omdat....

1) hij is te duur
2) aan de rechterkant hbbn we Slory en links hebben wij Bruins

koekky 01 Jul 2008 om 10:41

Rang: Talent
[...]

Mijn zomer kan niet meer stuk als Kuijt terugkeert

Kuijt-----Makaay------Tomasson


De ideale voorhoede


Doe ff normaal man, kuijt hoeft nog niet terug. (mag wel natuurlijk)

als je drie aanvallers opsteld ken je maar drie middenvelders op stellen in principe. en daar lag juist dit seizoen de kracht van feyenoord.

als je met makaay en tomasson in de spits speelt met bruins erachter. Gio/landzaat links en guzman recht en gio/landzaat controlerend komt het wel goed

Rotterdam 01 Jul 2008 om 10:41

[...]

Dat doelpunt tegen Dortmund staat nog vers op mijn netvlies


Ja smullen die goal, meenemen op de knie, nog even goed kijken en uithalen

surhuizum 01 Jul 2008 om 10:40

[...]

Mijn zomer kan niet meer stuk als Kuijt terugkeert

Kuijt-----Makaay------Tomasson


De ideale voorhoede


nu niet beginnen te dromen jongen!
Kuyt zie je echt de eerste jaren niet weer in de Kuip verschijnen.
Jullie krijgen onze Mikey ook niet.

kennyr 01 Jul 2008 om 10:37

Rang: Vedette
[...]

Precies!
Man! wat zou ik hem graag bij ons hebben, lichte jaloezie hier!


Mijn zomer kan niet meer stuk als Kuijt terugkeert

Kuijt-----Makaay------Tomasson


De ideale voorhoede

surhuizum 01 Jul 2008 om 10:35

[...]

Dat doelpunt tegen Dortmund staat nog vers op mijn netvlies


Precies!
Man! wat zou ik hem graag bij ons hebben, lichte jaloezie hier!

kennyr 01 Jul 2008 om 10:34

Rang: Vedette
geweldige aankoop voor Feyenoord.

Ik vergeet nooit weer die tijd dat Tomasson bij ons heeft gespeelt, wat een pracht voetballer. Ik heb nu al weer zin in het volgende seizoen dat Feyenoord in heerenveen komt voetballen!
Veel Succes feyenoord! ik had hem graag bij ons gezien.

Tomasson


Dat doelpunt tegen Dortmund staat nog vers op mijn netvlies

patjanet 01 Jul 2008 om 10:33

En ja hoor weer van die eitjes die lopen te zeiken over de leeftijd ....
werd dat vorig jaar ook niet over Makaay
Maar toch stond ie er op zeer belangerijke momenten
even een ander aspect over leeftijd
Men neme het EK08 een keeper genaamd vd sar
Iedereen was daar toch ook erg lyrisch over vanwege zijn klasse en niet vanwege zijn leeftijdzo zjn er meerdere europese clubs met oudere toppers in hun gelederen

surhuizum 01 Jul 2008 om 10:32

geweldige aankoop voor Feyenoord.

Ik vergeet nooit weer die tijd dat Tomasson bij ons heeft gespeelt, wat een pracht voetballer. Ik heb nu al weer zin in het volgende seizoen dat Feyenoord in heerenveen komt voetballen!
Veel Succes feyenoord! ik had hem graag bij ons gezien.

Tomasson

kennyr 01 Jul 2008 om 10:29

Rang: Vedette
heerlijke aankoop. sterke koppel voorin makaay en tomasson. daarachter de guz, bruins en ahmadi.
gaat goed kome zo!


Hohoho, eerst maar ff wachten tot het echt officieel is, dat hebbn we ook met Emnes gesien. VI en andere bronnen melden dat Emnes kwam, maar nu gaat hij naar M'brough.


rodejo 01 Jul 2008 om 10:27

heerlijke aankoop. sterke koppel voorin makaay en tomasson. daarachter de guz, bruins en ahmadi.
gaat goed kome zo!


Ik denk ook dat Feyenoord het beter gaat doen dan vorig jaar. Ze hadden wel een goed team maar geen goede vervangers.
Tel daarbij de blessures van o.a Vlaar bij op en dan valt het tegen.
Ik denk dat El Ahmadi en Tomasson daarbij zeker een verbetering zijn om het langer vol te kunnen houden.
Nu nog versterken in de verdediging (zeker 1 CV en een RV) en het gaat erop lijken

kennyr 01 Jul 2008 om 10:25

Rang: Vedette
Ben hier blij mee en voordat allerlei figuren beginnen te zeuren over zijn leeftijd..... 31 jaar is niet oud!!!!!

Is absoluut een aanwinst.....


oude tijden herleven

Gutz 01 Jul 2008 om 10:24

heerlijke aankoop. sterke koppel voorin makaay en tomasson. daarachter de guz, bruins en ahmadi.
gaat goed kome zo!

rodejo 01 Jul 2008 om 10:06

Voor de Nederlandse competitie is dit een mooie naam en ook geen slechte voetballer.
Onze competitie is alleen nog maar interessant voor spelers van naam die boven de 30 zijn, (andere zijn niet te betalen) en voor spelers die het als springplank zien naar hogerop.

Een absolute topper van jongere leeftijd komt normaal gesproken niet naar Nederland

K_kok 01 Jul 2008 om 10:06

Rang: Legende
Goede spits zoiezo. vraag me alleen af hoeveel die gekost moet hebben. ze hebben hem iig niet gratis gekregen (iets wat Buffel wel was bijvoorbeeld, en 4 jaar jonger)


Ik las net op een andere site dat ze (waarschijnlijk) niks hoeven te betalen aan villareal. Weet niet in hoeverre dat klopt hoor maar denk dat het sowieso een goede zet is van Feyenoord....

koekky 01 Jul 2008 om 10:03

Rang: Talent
[...]

Helemaal mee eens.
Het uitgesproken beleid was om spelers te halen die een direkte versterking zijn. Met Tomasson haal je iemand binnen waarvan iedereen weet wattie kan en dattie geen last heeft van "Kuipvrees" (wat dat ook wezen mag). Met een speler uit een ander werelddeel moet je dat nog maar afwachten. Zie Lee....


Kuipvrees heeftie iig niet nee. Al vind ik de term kuipvrees verschrikkelijk als het over feyenoord-spelers gaat. kuipvrees moet bij de tegenstander in de koppies zitten en niet bij de eigen spelers.

maargoed 90 doelpunten in 202 wedstrijden in de eredivisie... kenne we eindelijk gewoon 4-4-2 spelen

lebbie 01 Jul 2008 om 10:01

Goede spits zoiezo. vraag me alleen af hoeveel die gekost moet hebben. ze hebben hem iig niet gratis gekregen (iets wat Buffel wel was bijvoorbeeld, en 4 jaar jonger)



Hij zal niet veel gekost hebben. Villareal had al gezegd mee te werken bij een eventuele overgang.


lebbie 01 Jul 2008 om 09:58

In ieder geval een spits erbij waarvan je weet wat je er aan hebt.

Bovendien een goede zaak dat Verbeek hem nog kent uit zijn Heerenveen tijd ('94 tm '97)


Helemaal mee eens.
Het uitgesproken beleid was om spelers te halen die een direkte versterking zijn. Met Tomasson haal je iemand binnen waarvan iedereen weet wattie kan en dattie geen last heeft van "Kuipvrees" (wat dat ook wezen mag). Met een speler uit een ander werelddeel moet je dat nog maar afwachten. Zie Lee....

koekky 01 Jul 2008 om 09:58

Rang: Talent
Goede spits zoiezo. vraag me alleen af hoeveel die gekost moet hebben. ze hebben hem iig niet gratis gekregen (iets wat Buffel wel was bijvoorbeeld, en 4 jaar jonger)

Rotterdam 01 Jul 2008 om 09:53

In ieder geval een spits erbij waarvan je weet wat je er aan hebt.

Bovendien een goede zaak dat Verbeek hem nog kent uit zijn Heerenveen tijd ('94 tm '97)

jahmen 01 Jul 2008 om 09:50

Rang: AanvoerderTijdelijk verbannen
ik ben zelf een absolute genieter van Voetbal en dus geen supporter van Feyenoord ( is niet lullig bedoelt, overigens van geen een Nederlandse club . Maar denk dat feyenoord hiermee wel een hele slimme zet zou doen.
Feyenoord heeft op dit moment 14 jonge spelers onder contract en erg weinig routine met alleen G van Bronckhorst, Lucius, Makaay en Hofland, en timmer, wat feyenoord wel ontbeert is een rots achterin en twee sterke buitensplers zoals iemand pas op TV zei is onzin, geen 1 zichzelf respecterende Europese Topclub speelt nog met echte buitenspelers ( op Ajax na maar daar zijn de resultaten dan ook naar ) , dit is niet meer op de top gebaseerd, het is een zeer ouderwets gegeven.
En dan kan de heer Cruijff ( hoezo oudbollig persoon met ouderwetse meningen ) en cs ( lees MvB ) wel roepen dat we op zijn Hollands moeten bllijven voetballen alemaal prima maar dat gaat niets opbrengen.

lebbie 01 Jul 2008 om 09:47

[...]

Ik zei dus ook:
ik las dit op een andere site en komt daarom ook dus niet van mij af.

Maar Vicken?
Die is nog meer geblesseerd dan Robben, dus dat wil wel wat zeggen.


Niet vaker, maar wel langer

Pietje P 01 Jul 2008 om 09:45

[...]

Dan vergeet je Vincken en Erasmus nog...


Ik zei dus ook:
ik las dit op een andere site en komt daarom ook dus niet van mij af.

Maar Vicken?
Die is nog meer geblesseerd dan Robben, dus dat wil wel wat zeggen.

lebbie 01 Jul 2008 om 09:42

[...]

Dit las ik op een andere site:

Feyenoord heeft anders nog niet zo lang geleden 8 jeugdspelers vastgelegd dat met spelers Mulder, Vlaar, Bruins, Wijnaldum, Fer, de Guzman en Slory vind ik aardig een investering al.


Dan vergeet je Vincken en Erasmus nog...

lebbie 01 Jul 2008 om 09:40

ik ga het dus wel over leeftijd hebben. Ik ben dus helemaal niet blij met dit soort aankopen. Weer iemand die over de 30 is , en alleen maar afschrijving word.
Het word tijd dat Feyenoord zoch eens richt op jonge gretige talenten die ook weer geld opleveren.
Respect voor het beleid bij Heerenveen/Groningen/Twente die dat wel doen.


Vorig jaar moest Feyenoord praktisch vanaf nul beginnen. Dan moet je versterkingen halen die direkt een kwaliteitsimpuls geven. Als je alleen maar jong talent binnenhaalt duurt dat het te lang vooradt je je kan aansluiten in de top. Je zal met ervaren spelers een kwalitatief sterke kern moeten neerzetten en dat aanvullen met jonge talenten die zich kunnen ontwikkelen.
Die jonge talenten heb je voor een groot deel al in huis. Het ontbrak aan ervaren krachten die er gewoon 34 wedstrijden per seizoen staan...
Van Heerenveen/Groningen/Twente verwacht niemand dat ze mee gaan doen om het kampioenschap. Bij Feyenoord praktisch iedereen...
Reactie gewijzigd op 01-07-2008 09:45 door lebbie

Pietje P 01 Jul 2008 om 09:37

ik ga het dus wel over leeftijd hebben. Ik ben dus helemaal niet blij met dit soort aankopen. Weer iemand die over de 30 is , en alleen maar afschrijving word.
Het word tijd dat Feyenoord zoch eens richt op jonge gretige talenten die ook weer geld opleveren.
Respect voor het beleid bij Heerenveen/Groningen/Twente die dat wel doen.


Dit las ik op een andere site:

Feyenoord heeft anders nog niet zo lang geleden 8 jeugdspelers vastgelegd dat met spelers Mulder, Vlaar, Bruins, Wijnaldum, Fer, de Guzman en Slory vind ik aardig een investering al.

lebbie 01 Jul 2008 om 09:34

[...]

voor feyenoord wel ja


Ach Makaay en Tomasson samen in de spits. Ik hoef toch niet uit te leggen dat dat een koppel is wat ver boven het Nederlandse gemiddelde niveau is...

Allebei slim en een bewezen zeer behoorlijk scorend vermogen....

hans worst 01 Jul 2008 om 09:31

ik ga het dus wel over leeftijd hebben. Ik ben dus helemaal niet blij met dit soort aankopen. Weer iemand die over de 30 is , en alleen maar afschrijving word.
Het word tijd dat Feyenoord zoch eens richt op jonge gretige talenten die ook weer geld opleveren.
Respect voor het beleid bij Heerenveen/Groningen/Twente die dat wel doen.

Mart Waterval 01 Jul 2008 om 09:31

Rang: Moderator
HOSANNA

Wat een geweldige transfer. Ik ben echt fan van Jon-Dahl, dat we nog maar een UEFA Cup mogen winnen! Én een kampioenschap natuurlijk

Pietje P 01 Jul 2008 om 09:30

[...]

voor feyenoord wel ja


Met zo'n naam kan je inderdaad ook zo'n trieste reactie verwachten.

ON: goeie spits die ik ook graag in een Utreg shirt had willen zien voetballen.

sandertjeajax 01 Jul 2008 om 09:22

Rang: Steward
Ben hier blij mee en voordat allerlei figuren beginnen te zeuren over zijn leeftijd..... 31 jaar is niet oud!!!!!

Is absoluut een aanwinst.....


voor feyenoord wel ja

lebbie 01 Jul 2008 om 09:20

Ben hier blij mee en voordat allerlei figuren beginnen te zeuren over zijn leeftijd..... 31 jaar is niet oud!!!!!

Is absoluut een aanwinst.....
Eredivisie
  • Stand
  • Uitslagen
1 Ajax 4-10
2 PSV 4-10
3 Twente 4-8
4 Groningen 4-8
5 Feyenoord 4-7
6 NEC 4-7
7 Roda JC 4-7
8 Excelsior 4-7
9 Utrecht 4-6
10 Heerenveen 4-5
11 Heracles 4-4
12 ADO Den Haag 4-4
13 NAC Breda 4-3
14 AZ 4-3
15 VVV 4-3
16 Vitesse 4-3
17 De Graafschap 4-3
18 Willem II 4-0
Laatste reacties