AZ pikt bij Ajax weggestuurd talent op: 'Weten niet alle details'

AZ pikt bij Ajax weggestuurd talent op: 'Weten niet alle details'
13 Oktober 2017 14:00
© ProShots

Bij Ajax besloot men onlangs Soulyman Allouch weg te sturen. Het pas vijftienjarige talent had op school iets gedaan dat niet door de beugel kon en dus moest de buitenspeler vertrekken bij De Toekomst. AZ pikte Allouch op.

"Ik denk er liever niet meer aan", zegt de jongeling in gesprek met Ajax Showtime. "Ik had net als anderen misschien gerekend op een schorsing, maar krijg nu een tweede kans bij AZ. Mijn teamgenoten bij Ajax hebben er wel mee gezeten, vertelden ze mij. Ik heb wel een paar mooie berichten gehad."

"Bij AZ weten ze dat ik ben weggestuurd, maar ze kennen ook niet alle details. Dat wilden ze ook helemaal niet weten, ze willen met mij naar de toekomst kijken. Er was een aantal clubs dat interesse toonde toen mijn oom ermee aan de slag ging en één daarvan was AZ. Mijn keuze was snel gemaakt, het is een goed team waar we het als Ajax altijd lastig tegen hadden. Bij AZ kan ik op niveau blijven trainen en dat is wat ik nu nodig heb. Ik kan niet stil zitten en niets doen."

Meer foto's

Wilt u deze reactie verwijderen?

Reageren

15 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.



  • zakje suiker +612 13 Oct 2017 om 14:07 Rang: Landskampioen
    Ach het geld regeert. Vind het op zich geen goed signaal van AZ, zeker aangezien ze zeggen niet de details te willen weten. Maar kan het AZ ook niet kwalijk nemen want die willen gewoon een goede voetballer die geld oplevert.
  • enigmatisch1 +13361 13 Oct 2017 om 14:13 Rang: Utopisch
    Ach het geld regeert. Vind het op zich geen goed signaal van AZ, zeker aangezien ze zeggen niet de details te willen weten. Maar kan het AZ ook niet kwalijk nemen want die willen gewoon een goede voetballer die geld oplevert.


    We hebben het Ajax ook nooit kwalijk genomen dat ze El Azouzi en zijn twee makkertjes uit de A1 niet op staande voet hebben ontslagen nadat die in verband werden gebracht met de mishandeling van een vrouw.
  • Mokumstrots +2075 13 Oct 2017 om 14:50 Rang: International
    Is dit de 'beruchte' oom die Nordin Wooter heeft klemgereden om hem vervolgens fysiek te belagen, waarna een worsteling volgde?
  • HanV +1786 13 Oct 2017 om 14:54 Rang: Legende
    Het kan natuurlijk ook dat AZ de details al kenden via bijvoorbeeld Ajax, het zou ook raar zijn als je jezelf zou moeten afkraken voor een 2e kans.
  • mojorisin +14645 13 Oct 2017 om 14:56 Rang: Utopisch
    Is dit de 'beruchte' oom die Nordin Wooter heeft klemgereden om hem vervolgens fysiek te belagen, waarna een worsteling volgde?

    Lijkt me sterk, een 15-jarig talent.. En dat incident was op het trainingsveld dacht ik, niet op school.. Verder vraag ik mij wel af hoe erg dit ventje zich moet hebben gedragen op school, zodat je weggestuurd wordt bij je voetbalvereniging..
  • HanV +1786 13 Oct 2017 om 14:57 Rang: Legende
    Is dit de 'beruchte' oom die Nordin Wooter heeft klemgereden om hem vervolgens fysiek te belagen, waarna een worsteling volgde?


    Ik gok van niet. Dat wegsturen is gebracht alsof het om het gedrag van de oom ging.
  • mojorisin +14645 13 Oct 2017 om 14:57 Rang: Utopisch
    Lijkt me sterk, een 15-jarig talent.. En dat incident was op het trainingsveld dacht ik, niet op school.. Verder vraag ik mij wel af hoe erg dit ventje zich moet hebben gedragen op school, zodat je weggestuurd wordt bij je voetbalvereniging..

    Ow wacht, niet goed gelezen, ja, misschien zijn neefje idd..
  • mojorisin +14645 13 Oct 2017 om 14:58 Rang: Utopisch
    Ik gok van niet. Dat wegsturen is gebracht alsof het om het gedrag van de oom ging.

    Misschien heeft dit mannetje iets gedaan op school en werd hij daar door Wooter op aangesproken en werd Wooter daarom op zijn beurt weer belaagd door die oom..
    Beetje speculatie, maar zou kunnen..
  • BHJ -4253 13 Oct 2017 om 15:26 Rang: Utopisch
    Goede zaak van Ajax, toch opvallend dat het vaak jongetjes zijn van een bepaalde etntische afkomst die zich misdragen. Ontbreekt het ze aan gezond verstand? Of aan een degelijke opvoeding?
  • BHJ -4253 13 Oct 2017 om 15:27 Rang: Utopisch
    We hebben het Ajax ook nooit kwalijk genomen dat ze El Azouzi en zijn twee makkertjes uit de A1 niet op staande voet hebben ontslagen nadat die in verband werden gebracht met de mishandeling van een vrouw.


    Niet helemaal waar, Bülüt werd wel degelijk vrijwel direct weggestuurd (na uitkomst van het onderzoek) El Azouzi is uiteindelijk de enige overgebleven meen ik.
  • BHJ -4253 13 Oct 2017 om 15:27 Rang: Utopisch
    Is dit de 'beruchte' oom die Nordin Wooter heeft klemgereden om hem vervolgens fysiek te belagen, waarna een worsteling volgde?


    Wooter is ook gewoon een sukkel die zich laat lokken, die moet Ajax er wat mij betreft ook uitgooien.
  • BHJ -4253 13 Oct 2017 om 15:28 Rang: Utopisch
    Lijkt me sterk, een 15-jarig talent.. En dat incident was op het trainingsveld dacht ik, niet op school.. Verder vraag ik mij wel af hoe erg dit ventje zich moet hebben gedragen op school, zodat je weggestuurd wordt bij je voetbalvereniging..


    Tenzij hij op de toekomst op school zit, kan tegenwoordig ook hè:-)
  • ronaldpj +7911 13 Oct 2017 om 15:44 Rang: Utopisch
    Hij heeft juist iets buiten Ajax én school om gedaan. Geen idee wat overigens, dat vermeldt het verhaal niet.

    https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/107816/allouch-per-direct-weg-az-geeft-mij-tweede-kans

    Ach, als hij over 5 jaar de pannen van het dak speelt in het eerste van AZ, zal ik me er niet druk om maken. Er zijn wel vaker jongens van de ene school afgestuurd om bij een andere school weer terecht te komen. Zie dat ook niet als groot probleem, eerlijk gezegd.
  • enigmatisch1 +13361 13 Oct 2017 om 15:58 Rang: Utopisch
    Hij heeft juist iets buiten Ajax én school om gedaan. Geen idee wat overigens, dat vermeldt het verhaal niet.

    https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/107816/allouch-per-direct-weg-az-geeft-mij-tweede-kans

    Ach, als hij over 5 jaar de pannen van het dak speelt in het eerste van AZ, zal ik me er niet druk om maken. Er zijn wel vaker jongens van de ene school afgestuurd om bij een andere school weer terecht te komen. Zie dat ook niet als groot probleem, eerlijk gezegd.


    Weet totaal niet wat die knaap gedaan zou moeten hebben. Maar los van alles wat je kunt vinden van de clubs die betrokken zijn, voor mij staat het als een paal boven water dat iedereen altijd een tweede kans verdient. Punt. Het zou een wrede en sadistische maatschappij zijn die mensen (en zeker kinderen) een dergelijke kans niet gunt, om welke reden ook.

  • dutchfruits -59 13 Oct 2017 om 16:20 Rang: Wereldspeler
    Schijnt om gestolen spullen te gaan. Denk dus dat het indirect te maken heeft met spelers van Ajax

Meer over